Gisteren na het opstaan kreeg ik ontzettende buik- en rugpijn. Zo erg dat ik zelfs aan het puffen was. Snel umcg gebeld en er was nog een gaatje voor een echo.
Met mijn moeder in de auto en toen begon de pijn aan de linkerkant. De pijn werd steeds erger. Ik heb de hele rit naar Groningen alleen maar gekronkeld van de pijn en alleen maar gekreund, het was echt een helse rit met een helse pijn.
In het ziekenhuis aangekomen bijna op knieeën naar een rolstoel en zo scheurden we naar de afdeling waar ik moest zijn. Ik kon niet eens zitten in de rolstoel zo'n pijn. Op de afdeling aangekomen zagen ze gelijk dat het menens was en ze hebben me meteen op een brancard gehesen. Meteen kwamen de artsen eraan en hebben ze mijn kleren uitgetrokken, dat kon ik zelf echt niet meer. Ik dacht dat ik doodging, zo'n pijn.....
Echo gemaakt en het hartje klopte!! Dat had ik niet meer verwacht, had tussen alle pijn door (alweer) afscheid genomen van ons kindje.
De arts was bang dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, maar aangezien er maar 1 teruggeplaatst is en ik niet aan alle klachten voldeed, was dat het ook niet. Verder niks te zien op de echo. Het enige wat het dan kon zijn was een gedraaide eierstok. Van de gynaecologische stoel weer op de brancard gehesen, ik werd gek van de pijn. Alles eruit gekotst (sorry...). De arts zei dat ik opgenomen zou worden en dat ik naar een andere afdeling gereden zou worden waar ik pijnstilling zou krijgen, zodat ze me klaar konden maken voor de ok, want die eierstok moest onmiddelijk teruggedraaid, anders sterft'ie af.
Boven aangekomen op een ander bed gehesen en daar begon het circus.
Eentje ging mijn bloeddruk meten, een ander mijn temperatuur, weer een ander stelde me allemaal vragen voor de operatie (narcose) en weer een ander maakte mijn infuus klaar.
En toen ineens..... zakte de pijn helemaal weg........
dus even geen pijnstilling. Weer inwendig onderzocht en gedrukt, maar het was weg! Wat een opluchting was dat. De eierstok was uit zichzelf weer teruggedraaid........
Heb nog een paar uur (nuchter) gelegen voor het geval het terug zou komen, ik zou dan meteen geopereerd worden, maar het was klaar!!!
Halverwege de middag mocht ik naar huis.
Schrijf zo even verder!!
Pink