Wij gaan voor de tweede!

Welkom Lotje en Nance,
Eindelijk begint dit onderwerp ook een beetje te lopen. Vind het toch weer anders dan de verhalen van de eerste kindjes.
Leuk! We hebben nu twee mama's van een kindje van 15 maanden en twee mama's van iets oudere kindjes. Inderdaad door alle mama's goed over nagedacht. Je begint eraan als je denk dat het goed is toch??
Ik kijk ook ook naar het gevoel om zwanger te zijn. Het gevoel in je buik en het toeleven naar een nieuw mensje binnen het gezin. Helemaal geweldig lijkt het me weer! Maar we hebben geduld. Zijn pas net begonnen en bij de eerste duurde het een half jaar dus dara ga ik minimaal vanuit. Hoelang duurde het bij jullie eerste?
Kimmie: Jij begint dus vanaf maandag begrijp ik? Spannend hoor!
Weet eigenlijk niet precies hoelang mijn cyclus zonder pil is, maar ga uit van hetzelfde als bij de eerste en dat was 27 dagen. En mijn eisprong reken ik dan ongeveer op de helft. denk dat ik hem wel gevoeld heb en rond die tijd hebben we genoeg geklust. Maandag is mijn NOD dus t word nu toch wel spannend. Al ben ik er wel veel minder mee bezig dan bij de eerste.
Nou, fijn weekend allemaal en succes met alles!

Groetjes Jojo

Hey Jojo,

Grappig om te lezen dat je er nu veel minder mee bezig bent dan bij de eerste. Bij mij is dat juist andersom, ben er juist nu veel meer mee bezig.......
Misschien komt dat ook omdat echt erg veel kennissen/vriendinnen zwanger zijn....niet normaal gewoon.

Groetjes Lotje

Hoi Lotje,

Misschien dat ik er als het langer gaat duren wel meer mee bezig ben, maar vind het nu nog wel lekker zo. Het kan je leven behoorlijk beheersen........
Leuk dat zoveel mensen om je heen in dezelfde fase zitten. Wij hadden dat bij de eerste en dat is echt onwijs leuk nu. Vrienden en familie hebben kids in dezelfde leeftijd als m'n zoontje en dat is erg gezellig, maar ook handig voor uitwisselen van tips!

Groetjes Jojo

Heyyy meiden.... Wat gezellig opeens zeg hier.... leuk he dat er zoveel mensen zijn als ons he? die in hetzelfde schuitje zitten.... Ik vind het nu eigenlijk ook veel leuker omdat ik nu weet wat me allemaal te wachten staat... Ik had ook toen mijn zoontje werd geboren een heel mooi gevoel maar als ik er nu aan terug denk, en ik denk dat dat mijn kleine dondersteen was dan voelt het nog veel beter!! Snappen jullie dat??? Onvoorstelbaar hoe een band je met je kind kan krijgen!!! Daarom lijkt het me geweldig om weer zwanger te zijn maar ja bij mij duurt het zowiezo nog een maand want maandag gaat me spiraaltje er pas uit... Succes allemaal he, laten we elkaar wel op de hoogte houden???!!!

Hoi Kim,
Door jouw reactie in het begin zijn we weer wat naar boven gekomen en vallen we meer op. Nu we regelmatig typen blijft dat zo en vandara denk ik nieuwe meiden in dit onderwerp. Leuk!!!
Heb er nooit zo over nagedacht als jij het nu omschrijf. in het begin wel, maar nu vergelijk ik Owen niet echt meer met de baby in mijn buik ( zou nu ook echt niet meer passen haha).
De maand is zo voorbij Kim en wie weet ben jij nog eerder zwanger dan ons........
Hoe heten jullie kindjes eigenlijk en hebben jullie al nagedacht over namen voor de tweede? Wij hebben de jongensnaam en meidenaam bijna. Doen twee namen voor beiden, omdat we dat wel stoer vinden staan. Owen Jason is de voledige naam van ons zoontje.

Groetjes Jojo

Hoii
Nou mijn zoontje heet Lennon Ramon... Vernoemd naar John Lennon... Ik vind 2 namen ook stoer ja!!! Wij hebben ook al een meisjesnaam, tenminste mijn vriend is er wild vna ik moet er nog even aan wennen... Maar komt goed... Leuk he?? Alles krijgen we straks weer... geboortekaartjes enz... Hoe willen jullie dat doen?? Hergebruiken jullie gewoon de babykamer?? OF niet.. Ik denk dat Lennon tegen de tijd dat hij een broertje of zusje krijgt wel in een doorgroeibed kan toch??? Jojo ben jij ook 25???????? aangezien je naam?? hahha of woon je op huisnr. 25 ofzow

Hallo Kim,

Ik ben 27, maar toen ik zwanger was van Owen was ik 25 dus vandaar.Ben nu net 27.
Ik wil volgende kindje in wiegje laten slapen.( Owen heeft alleen weekje in reiswieg naast ons geslapen dus moeten er wel eentje aanschaffen of lenen)  Dat kan volgens mij een half jaar. Dan is Owen minimaal 2,5 en wel aan een doorgroeibed toe. 2 Vind ik persoonlijk te jong voor zo'n groot bed. Ze kunnen er dan ook uitkomen he.......
Owen krijgt wel eind van dit jaar al zijn niewe kamer en dan gata dus alleen bedje mee. Dit komt doordat we met wat dingen in huis bezig zijn en alleen zijn 'oude' kamer moet nog nieuwe vloer en deur in dus dan gata hij meteen over. ( Hij slaapt niet in bouwval hoor, maar we hebben houten deuren en kozijnen genomen op bovenverdieping en dan sloop je ook halve vloer) Voordeel hiervan is dat het niet meteen opvalt als we aan de babykamer gaan klussen. Die is als het goed is al bijna klaar voordat iedereen het weet....

Groetjes Jojo

Sorry voor typfouten, ik typ te snel denk ik.......
Enneh, stoere naam ook Lennon!!! Nooit van gehoord, maar heel leuk!

Groetjes Jojo

Terug
Bovenaan