Wij gaan voor onze 1e!!!!

Hallo Karoliene...

Wat leuk dat jij ook voor de eerste gaat!!!
Ja mijn man heeft ook al alle maten opgenomen in ons relatief kleine babykamertje. Dus ja, ik weet al waar het bedje komt te staan en de commode en de klerenkast :p Het is gewoon zo giga leuk om er mee bezig te zijn! Toen ik vanmiddag in de supermarkt was kon ik de verleiding niet weerstaan en ben even bij de babyvoeding wezen kijken haha. En dat terwijl ik (geloof ik) nog niet officieel zwanger ben......

De dagen zijn gewoon extra lang als je naar een bepaalde datum verlangt....Het geduld is het ene moment iets meer dan het volgende moment maar het is nooit helemaal uit je gedachten natuurlijk. Voel me ook zo misselijk en opgewonden tegerlijk.......

Groetjes lesy.

Hoi meiden,

Allereerst voor Maaike: Hartelijk gefeliciteerd en geniet ervan! Hou ons op de hoogte!

Afgelopen zaterdag ging ik met een vriendin stappen in Rotterdam. Zij ging alles betalen, omdat het nog voor mijn verjaardag was. Toen zei ze; dan kan jij lekker drinken. Toen heb ik haar dus maar verteld dat we gestopt zijn met de pil en graag zwanger willen worden. Uiteindelijk heb ik 2 bessen op, omdat ik niet weet of ik zwanger ben.. Op 15 oktober mijn NOD.. dus afwachten! Normaal vond ik mijn ongesteldheid veel te snel komen, nu lijkt het wel eeuwen te duren! Zodra ik zeker weet dat ik zwanger ben drink ik helemaal niet meer! Ik drink sowieso eigenlijk nooit, maar dit was voor het eerst sinds maanden dat ik weer eens ging stappen, dus mocht het nog even voor de laatste keer van mezelf!

Bij ons weten een paar vrienden het dat we bezig.., de ouders nog niet. De ouders willen we als het zover is verrassen met een foto van de echo in zo'n speciaal echofotolijstje!

Ik ben begonnen met het slikken van de multivitamine Zwanger Worden van de Etos toen ik gestopt ben met de pil. Dit zijn alleen behoorlijk grote pillen, dus als deze op zijn, ga ik over op de gewone foliumzuur!

Wij weten ook al hoe de babykamer gaat worden! We hebben 3 slaapkamers, 1 natuurlijk van ons, 1 is studeer / kattenkamer en de laatste is nu onze 'kleedkamer' en die kamer gaat straks de babykamer worden. De spullen uit de 'kleedkamer' gaan dan in de studeer / kattenkamer erbij! We weten ook al dat we alleen gordijnen nieuw op gaan hangen (die hangen er nu namelijk niet), verder blijft de vloer en het behang hetzelfde. Op termijn willen we namelijk verhuizen naar een nieuwbouw eengezinswoning en vinden het zonde om dan de goede en nette vloer en behang nu te gaan vervangen!

@ Moatsje; wat is een oa-er? Ik werk sinds dit schooljaar in de onderbouw van een montesorrischool. Ga daarom sinds daar jaar elke dinsdagavond naar school (voor de komende 2 jaar) om mijn montesorridiploma te behalen!

Groetjes jam-ernie

Hallo,

Bedankt voor de tip over foliumzuur wist helemaal niet dat dat zo belangrijk is. Ben het gelijk wezen halen!! Vandaag me nod tot nu toe nix behalve buikpijn dus ik weet al vo 99% zeker dat het niets is maar blijf hopen stiekem. Pft zo vermoeiend.....

Liefs Greet

Eigenlijk zou het mooi zijn als we nog een ander huis zouden kunnen krijgen. We wonen nu in een flat waar we 2 slaapkamers hebben. De ene is van onszelf en de andere is onze studeerkamer waar mijn man werkt (eigen bedrijfje). Als het ons niet lukt om een andere woonruimte te krijgen kan dit in eerste instantie ook wel. Alleen even puzzelen ;). Vandaag geloof ik mn eisprong, voel hem zo duidelijk...
Spannend...

@jam-ernie:
oa-er=onderwijsassistent. Die term wordt meestal gebruikt voor een onderwijsassistent ;)!

Hallo allemaal!!!

Ik lees net dat je helemaal geen brie mag eten als je zwanger bent!!?? Omdat er rauwe melk inzit (wat dat ook betekenen mag).....Ik weet dus nog niet of ik zwanger ben, maar als dat wel zo is zou het dan schadelijk zijn? Heb gisteren namelijk een pistoletje met brie gehad...Ik baal nu wel een beetje, als ik dat nou eerder had geweten....

@ Moatsje: Spannend dat je  je ei bijna hebt! Hebben jullie goed vantevoren geklust?? Hoop echt dat het deze maand positief wordt ;) En ja, je moet roeien met de spanen die je hebt. Hebben jullie nog niet echt serieuse plannen om te gaan verhuizen?? Op den duur heb je vast ruimte tekort in een flatje>? Ik heb geen idee hoe groot zoiets eigenlijk is haha.

@ Lins: Ahh meisje toch, wat vreselijk! Ik weet even niet wat ik moet zeggen....Ik was zooo blij voor je toen ik las dat je positief had getest en nu dit...Ik hoop dat het niets is, maar als je echt heel veel bloed verliest vrees ik het ergste. Veel sterkte!!!!

Owja: weet iedereen dat noodmuskaat giftig is voor je ongeboren kindje? Ook wel voor ons maar blijkbaar hebben wij er geen last van.......Dus ik denk dat ik het voorlopig niet meer gebruik.

Groetjes lesy.

Hoi iedereen,

Dank je Mayka9 voor de afkorting.
Lesy ik heb het een en ander opgezocht op intetnet over rauw melk.
In ongepasteuriseerde of niet-gesteriliseerde melk zoals die te koop kan zijn op de boerderij, kan listeria voorkomen. Melk uit de supermarkt is altijd veilig. Haal je melk tijdens de zwangerschap dus maar liever niet bij de boer. Een ander te vermijden product is rauwmelkse zachte kaas. Het gaat hier vooral om kaas van rauwe melk die een rijping heeft ondergaan, waarbij dus sprake is van schimmelvorming. Voorbeelden van riskante kazen: Brie de Meaux, Camembert au lait Cru, Reblochon fermier en Coulommiers. Bij voorverpakte kaas staat op het etiket vrijwel altijd of deze is gemaakt van rauwe of gepasteuriseerde melk.
Ik baal dat je geen pate meer ma hebben als je zwanger bent vanwege de hoeveelheid vitamina A geloof ik. Maar het is voor een goed doel. Omdat ik deze week ongesteld ben heb ik stiekum toch een broodje pate gegeten maar wanneer dat afgelopen is dan eet ik ook geen pate meer.
Ik kan op internet veel vinden over telling van je cyslus maar kan iemand mij daar mee helpen. Ik slik al vanaf mijn 11de jaar de pil dus ik heb eigenlijk een kunstmatige cyslus. Ik ben op 01-10 gestopt en nu ongesteld. Hoe moet ik tellen???
Groetjes Karoliene

Hallo Caroliene,
Dankjewel voor je reactie! Ik eet vanaf nu dus geen brie meer, dat is dan jammer. Als ik ongie wordt (ik hoop het niet) kan ik hem eventueel wel opmaken. Eerst nog even afwachten.

Een perfecte cyclus behoort 28 dagen te zijn, er zijn echter maar weinigen die dit zo hebben. Voorbeeld:

Jou cyclus kun je hier een beetje
op afstemmen. Een eicel heeft altijd 8 dagen nodig om te rijpen, dus ik tel na mn menstruatie gewoon tot 8 en dan is mn ei haha. Weet niet of het ongeveer zo werkt maar we beginnen altijd direct na mn menstruatie met klussen t/m de 10e dag erna. Dag 1 is dus de eerste dag dat je ongie bent.

Is je vraag nu beantwoord??

groetjes lesy.

Hey top dank je wel. Ik print het uit hihhi.

Groetjes Karoliene

Terug
Bovenaan