Wij gaan voor onze 1e!!!!

Ik drink al maanden niets gewoon als ik er niet aan begin mis ik het ook niet, maar afgelopen weekend had ik wel behoefte aan dus een mixje genomen. Mijn man houd erg van z'n biertje en het schijnt dat alcohol ook invloed op het zaad heeft, maar ik kan het toch moeilijk verbieden? dan denk ik ach zo dat echt zo een invloed hebben??
Net als overgewicht? Heeft iemand van jullie daar meer verstand van? als je gaat googlen krijg je zoveel verschillende dingen dat je het ook niet meer weet.

Hallo allemaal,

Ik weet net dat ik zwanger ben. Ben als het goed is rond 13 juni uitgeteld. Mijn vriend houdt ook wel van een biertje en heb hem daar niet in tegengehouden. Niet dat hij zich volgoot, maar af en toe in het weekend een paar biertjes lustte hij wel. En ben in de tweede ronde al zwanger geraakt. Nou hebben we allebei een klein beetje overgewicht, dus ook dat was geen probleem, maar het zal per persoon misschien verschillen.

Wij hebben alleen onze ouders verteld dat we aan het proberen ware, en ik heb het gedeeld met een hele goede vriendin die op dit moment 4 maanden zwanger is van haar tweede, dus met haar kon ik het er goed over hebben.

Wat ik wel meteen heb gedaan na het stoppen met de pil is foliumzuur slikken, doen jullie dat ook?

Vind het allemaal wel erg spannend, en hoop dat het voor jullie ook snel raak zal zijn!

Groetjes Maaike.

Ben je er al wat aan gewend dat je zwanger bent? Lijkt mij heel onwerkelijk de eerste dagen! Wat fijn dat het in de tweede ronde al raak was!
Over foliumzuur hoor ik wel meer goede berichten maar slik het zelf niet mischien dat ik het toch ook maar ga proberen. Mijn man is heel erg ziek geweest en nog steeds herstellende, al 5 maanden en ik weet ook dat ziek zijn niet bevordelijk is en daarom mischien niet al te teleurgesteld ben als ik weer ongi word omdat ik in me achterhoofd hou het kan eigenlijk niet.

Groetjes Greet

Hey allemaal!

Iedereen moet wel aan de foliumzuur gaan hoor! Dat voorkomt o.a. een open ruggetje bij je baby. Je moet er vier weken van te voren aan beginnen en zowiezo doorgaan met slikken t/m de 10e zwangerschapsweek. Ik gebruik het nu ook al 2 maanden, want je weet nooit wanneer je zwanger wordt toch?

Owja, mijn mannetje is vandaag 25 jaartjes geworden!!! Hopelijk kan ik hem straks blijmaken met een kleintje.... Nog 5 dagen te gaan.

XXX Iesy.

ik heb net vandaag foliumzuur opgehaald...
Hoor er nogal wat positieve dingen over.. heb het nog niet gebruikt, deze maand gaan we eerst even mijn menstruatie afwachten voordat we er voor gaan. zodra we dat gehad hebben begin ik met het slikken van foliumzuur.

hallo meiden,

heerlijk zo'n forum waar je anoniem je verhaal kunt doen. ik slik nu al bijna drie maanden foliumzuur, we wilden namelijk al in juni stoppen met de pil, maar dit is toch pas augustus geworden! Ik  lees heel veel over zwanger worden (wie niet haha) en ben gestopt met roken en drink ook niet meer. Ik heb er alles voor over...

Heb een 1e cyclus van 24 dagen gehad en werd na 14 dagen weer ongesteld!! Heb dus geen idee wanneer m'n NOD nu  is? heb rommelende darmen (winderigheid) en dat heb ik altijd richting m'n OD! maar goed er is nog steeds hoop...

iedereen veel succes nog

groetjes

heee hallo! ik slik vanaf dit weekend foliumzuur, op aanraden van een aantal mensen hier.... drank laat ik nu ook wel staan,normaal gesproken lust ik wel een wijntje, daarom keek mijn pa van de week ook wel een beetje raar toen ik nee zei, t lukt me nog wel om mijn mond te houden, ook omdat mijn familie niet echt in de buurt woont (120 km) maar af en toe is het best moeilijk als ik een familielid aan de telefoon heb. mijn vrienden weten het nog niet.... We zijn altijd al aan t oefenen  maar nu dan zonder pil...

x

Hoi Maaike,
Ik ben als de test morgen positief is ook 12 juni uitgerekend.
Heb nog niet getest, maar geen ongi, misselijk en zere borsten dus...
Maar ben nog wel nerveus om morgen te testen.
Ik slik ook al een paar maand foliumzuur.
Vrienden van ons krijgen een kindje met een hazenlip, geen tandvlees en een open gehemelte (20 weken echo). Je kunt alles niet voorkomen, maar wil wel alles doen om de risico's te beperken.
Dus meiden slikken hoor foliumzuur!
Gr Anita

Terug
Bovenaan