Wij gaan voor onze 1e!!!!

Het slikken van foliumzuur is inderdaad erg verstandig! Ik ben zelf begonnen met het slikken toen we plannen hadden om.. Op dat moment was ik met mijn laatste pilstrip, stel je voor dat het meteen raak was hihi, en foliumzuur kan geen enkel kwaad.

Zelf heb ik 8 jaar gerookt en ben nu 3 week gestopt, een week eerder dan de pil.
Het lijkt me wel lastig als je het nog voor je wil houden (als je zwanger bent) om dan geen alcohol te drinken waar andere mensen bij zijn, waar je dat normaal gesproken wel deed. Niet dat ik een grote drinker ben, absoluut niet, maar op verjaardagen drink ik altijd wel een wijntje. Nu heb ik horen zeggen dat 1 wijntje op zn tijd geen kwaad kan, ik weet niet zo goed wat ik hier van denken moet..
Wie kan mij dat vertellen?

Liefs

Hoi,
zit ook al een half jaar aan de foliumzuur, kan geen kwaad en zou niet willen dat ik straks denk: had ik maar...
Alcohol is lastiger. Ik hou van een wijntje en mijn vrienden weten dat ook. Ik drink nu nog gewoon mijn wijntje en zodra ik een dag of 5 na mijn ei sprong zit, rond de hopelijke innesteling, drink ik niet meer tot mijn ongi of natuurlijk positieve test.
Een bloedband met je kindje komt pas in de 5de week, dus als je een week overtijd bent. Zo ook met de tuin, filet american, etc...
Heb al helemaal bedacht hoe ik t straks ga doen met verjaardagen enzo, gelukkig wordt het winter, kunnen we mooi de auto pakken zonder dat t opvalt, hihi. En t mag niet van Sonja Bakker, ook altijd een goede smoes...
Zelf kan ik er goed met mijn zus overpraten, zij is al ruim 2 jaar bezig en helaas lukt t niet, heb haar verteld dat wij gestopt zijn met de pil, zodat voor hun de schok niet zo groot is als wij eerder zwanger zouden zijn. Heb een geweldige zus! Verder weet niemand het, hoewel al veel mensen het gevraagd hebben. Zal ook wel niet echt een verassing worden straks, maar gaan t toch niet eerder als na de echo vertellen, met een week of 10. Ja, erg he? Heb alles al gepland, tot aan de kleur van de babykamer...

Zit nu rond mijn ei sprong, nog geen positieve test gehad, flink aan de klus!
Stuiterballetje GEFELICITEERD! En ronde 2 al, dat geeft ons moed!
Anitakr, en? weet je al wat?
X Siem

Goedemorgen,
Spannende dag.
Krijg vandaag zwangerschapstest binnen, dus dan kan ik testen.
Nu drie dagen na NOD.
Gr Anita

anitakr en, en??????

vanmiddag een collega op bezoek die bijna met zwangerschapverlof gaat, zou graag in haar schoenen staan, wat dat dan betreft he..
maar ja, geduld hebben, mijn tijd komt (hopelijk) nog wel!!

@ Anita: Heel erg gefeliciteerd met je kindje, dusss....12 juni uitgerekend?? Dan is het vast volop zomer! Geniet er van meis........!!!!!! Wat moet dat geweldig voelen....
XXX lesy

@ anita ben je zwanger????
wauw gefeliciteerd!!!!! geniet van de komende periode en alles wat komen gaat...

Hoi Moatsje,
Wij zijn een stel van 29 en 31 jaar oud. Ik ben 01-10 gestopt met de pil en ga ook voor de eerste. de baby kamer is ook al in mijn gedachte al ingericht en ook al uitgezocht. De maten heeft mijn vriend al opgemeten en geschreven hihi. Ach ja volgens mijn is dat normaal als je voor je eerste kind gaat. Ik ben toch stiekum een beetje zenuwachtig omdat het allemaal zo nieuw is. Ik leer nu al zoveel van al jullie verhalen en reacties. Maar ik snap eigenlijk niks van de vaktaal   wat ik lees. NOD en zo. over het klussen snap ik wel ahaha.Ik heb nog  zoveel te leren.   Niemand weet het dat ik gestopt ben om druk en bepaalde verwachtingen te voorkomen. Ik ben nu net  een paar  dagen ongesteld en alles gemarkeerd op mijn kalendertje voor de berekening. Maar suc6 voor iedereen en klus ze...
Groetjes Karoliene

Hallo Karoline..

Wat leuk dat je gezellig met ons mee komt kletsen..
Het is voor mij ook nog allemaal heel erg nieuw en wij gaan ook voor ons eerste kindje..
Wij zitten nu in de 4e ronde.. Heb in Juli m'n spiraal eruit laten halen.
Even voor de duidelijkheid.. NOD = Niet Ongesteld Dag. Dus dat is de dag waarop je eigenlijk ongesteld moet worden.. Hopelijk weet je nu iets meer..

Heel veel succes de komende tijd!! Hopelijk mag je snel bij de zwangeren horen..

x Mayka

Terug
Bovenaan