Wil iemand succesverhaal met ons delen?

In 2000 besloten wij dat we klaar waren voor een kindje. Na ruim een jaar was ik niet zwanger, dus naar de huisarts. Na 3 maanden temperaturen bleek ik een onregelmatige cyclus te hebben en minimaleisprong. Ook het sperma van mijn man mankeerde wel wat aan, maar niet om ons zorgen over te maken. Bij de gynaecoloog werd ik op clomid gezet, en na 6 zware maanden was ik zwanger van onze oudste dochter. Zij is in 2003 geboren, dus 3 jaar nadat we begonnen waren.
Omdat we graag nog een 2e kindje wilden, en we eerst weer een half jaar zelf moesten proberen, zijn we al vrij snel weer gestopt met anticonceptie. Groot was de verrassing toen ik na 3 maanden spontaan zwanger bleek te zijn. Onze meisjes schelen 1,5 jaar en de jongste voelt ook echt als een wondertje.
De jongste is nu bijna 3 en we willen heel nog een 3e kindje erbij. We zijn nu 3 maanden bezig, en mijn cyclus is weer een groot mysterie. Ergens hebben we de hoop dat het weer spontaan gaat lukken. Van de huisarts mogen we naar de gyn, zelf willen we in ieder geval wachten tot januari en dan samen bespreken wat we willen.

hoi hoi

ook ik heb een tijd hier geschreven en lees altijd nog mee.
ons succes verhaal is als volgt:
nu ruim 4 jaar geleden besloten we om voor een kindje te gaan. ik was ervan overtuigd dat dat niet zomaar ging lukken ivm mijn verleden. ( mijn moeder had teveel mannelijke hormonen met mijn zwangerschap).
na ong. 9 maanden zijn we naar de ha gegaan   en die heeft het voor ons uitgezocht. daar bleek niks bekend van te zijn. maar als het niet lukte hoefde we alleen maar te bellen voor een verwijzing. dit met 11 mannden gedaan.
na veel onderzoeken bllek het zaad van mijn man niet goed tezijn. veel te weinig en wat goed was zwom bijna niet. dus eigenlijk geen kans op een gewone bevruchting. na veel overleg zijn wij op de icsi lijst geplaatst en moesten we een half jaar wachten.
in oktober/ november 2005 kregen we de eerste behandeling. alles met hormonen slikken en spuiten verliep goed. 15 mooie eieren waarvan 12 na behandeling goed bevrucht. eentje is er terug geplaatst. ik kwam van de stoel af en zei meteen dit is niet goed. rugpijn/buikpijn enz. inderdaad na 10 dagen ging het mis. helaas. gebeld naar ziekenhuis en kon meteen een datum prikken voor de tweede behandeling. dat werd al januarie.
in januarie begonnen met tweede behandeling. in die tijd overleed ook mijn schoonvader en was ik dus niet meer bezig met de behandeling. nou weer veel goede eieren deze keer 12 en 8 goed bevrucht. op 15 feb. is er 1 terug geplaatst ik kwam van de stoel af en zei tegen mijn man zo nu zijn we zwanger. na een week kreeg ik bloedverlies en zei al weer mis. had me er ook bij neergelgd. toch maar na een week na bloedverlies een test gedaan want bloedverlies zette niet door en wat bleek ik was zwanger. snapte er echt niks van. maar in november 2006 is onze prachtige dochter geboren. 3420 gram en 51 cm lang.
helaas kon er van alle twee de behandelingen niks ingevroren worden. en heb ik altijd geroepen voor een tweede doe ik het niet meer. maar nu 10 maanden later denk ik er toch anders over.

groetjes danielle

Hier nog een verhaal van een oud-forum genootje...

Wij zijn in november 2003 gestopt met de pil en hebben erg lang gewacht met hulp zoeken. Het eerste jaar dachten we steeds, ach, het komt wel, het tweede jaar was een beetje kop in het zand en het derde jaar pilloos was het te pijnlijk om er over te praten, maar na drie jaar eindelijk de stoute schoenen aangetrokken. Zaad van mijn man was prima, mijn cyclus ook, maar toch wilde het niet lukken. De gyn wilde per sé een samenlevingstest gedaan hebben, maar dit nam enkele maanden in beslag, steeds waren we of net te laat of net te vroeg, in januari ben ik wel 5 keer terug geweest, maar weet je wat, de laatste keer was de test positief en een paar weken later de zwangerschapstest ook. Gewoon spontaan dus, na drie jaar en vier maanden ! Heel vreemd, waarschijnlijk ondanks een regelmatige cyclus toch een onregelmatige eisprong, alhoewel dat uit temperaturen niet is gebleken. Het blijft een rare business... Maar nu dus bijna 34 weken zwanger !

Ik lees nog regelmatig mee, en kom gelukkig toch wel eens succesjes tegen van meiden uit "mijn tijd". Ik hoop voor iedereen die hier nu rondhangt, dat jullie ook allemaal snel een succesje mogen ervaren !!

p.s. Hopey, mijn login naam was Hopeless, net voor ik wist dat ik zwanger was heb ik het laten veranderen in Hope74, gaf mij een beter gevoel, en was wel heel toevallig !

Dag meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de verhalen letterlijk met een glimlach op mijn gezicht en een warm gevoel van binnen gelezen. Dit soort succesverhalen geven mij echt hoop!
En hopenlijk vele andere meiden ook.

Hope74, wat grappig dat je je naam veranderd had en daarna zwanger werd! Ik heb Hopey als nickname gekozen inderdaad als symbool voor hoop.

Ik wens dat iedere meid die nog niet zwanger is hier, snel zwanger raakt en zwangere meiden: geniet van de zwangerschap. En diegenen die al een kleintje hebben: geniet van jullie wondertje!
Ik hoop dat ik binnenkort ook een succesverhaal met jullie kan delen .

Nogmaals bedankt en als er nog meer meiden zijn die hun succesverhaal met ons willen delen...GRAAG!

Liefs Hopey  

tja ik zou best mijn verhaal willen delen, maar na 15 maanden is het bij ons nogsteeds niet gelukt! alle positieve verhalen hier, doen ons wel goed, omdat we nu wel een beetje hoop hebben dat het ook bij ons een keer raak zal zijn en dat wij ook een wondertje krijgen!
bedankt voor deze berichten!

groetjes danielle

Saartje74,

Jij schreef dat je endometriose, verklevingen en cystes had. Ik ben zelf ook heel bang dat ik verklevingen heb, aangezien ik in het verleden chlamydia heb gehad en ze in het ziekenhuis veel antistoffen in mijn bloed hebben gevonden, wat duid op een heftige infectie in het verleden. Hierdoor kan het zijn dat ik verklevingen heb in mijn eileiders.
Of dat inderdaad zo is, daar kom ik pas achter als ze een kijkoperatie gaan doen bij mij. maar eerst willen ze nog het zaad van mijn vriend onderzoeken en mjn cyclus volgen. Als dat allemaal goed is, krijg ik een kijkoperatie.

Nu heb ik een paar vragen aan jou...
Weet jij wat bij jou de oorzaak was van de verlevingen en endometriose?
Hoe kwam je erachter dat je dat had?
Wat hebben ze bij jou bij de 2 kijkoperaties die jij hebt gehad gedaan?

Ik heb steeds vanaf 5 tot 10 (!) dagen voor de eerste dag van mijn menstruatie elke dag een beetje bruine afscheiding bij het naar de wc gaan. Had jij dat destijds ook? Kan dat een symptoom zijn van verklevingen?
Ik heb al een uitstrijkje laten maken kort geleden en dat was goed. Ook  op SOA's getest en dat was ook allemaal goed. En ook geen bacterie of schimmel... maar waar komt dat bruine dan vandaan?
Ik heb ook geen vleesboom want ik heb al een inwendige echo gehad en daar leek alles goed.  
Weet jij of je cystes ook op een inwendige echo kunt zien? Of zien ze dat alleen met een kijkoperatie?

Ik hoop dat jij, of iemand anders die dit leest, me wat wijzer kunt maken.

Maar geweldig zeg dat je zwanger bent geraakt!!! Bedankt voor je succesverhaal en geniet van je kindje straks!

groetjes Hopey  

Lieve allemaal,

Ook hier een sucses verhaal......
3 jaar bezig, 2 jaar in de medische malle molen gezeten, alle onderzoeken ondergaan die er bestaan. Uiteindelijk een licht vorm van endometriose geconstateerd, die weinig invloed zou hebben op het zwangerworden.

Hierna 6 iui behandelingen gehad, waaruit geen enkele zwangerschap is ontstaan. Toen over op ivf, en de derde poging was het raak! En die zit nog steeds inmiddels al 32 weken!
Het kan dus zeker......weet hoe zwaar het is, maar houd vol!!! Er zijn (gelukkig) nog maar heel weinig mensen ongewenst kinderloos. Heb ook steeds gedacht.....zou ik daar dan bij horen? Helaas is het allemaal erg onzeker en kan niemand je vertellen óf het lukt en als het lukt wanneer......

Heel veel sucses
en ik hoop dat jou tijd ook heeeeel snel komt!

Liefs Anne

Terug
Bovenaan