Hoi Hopey en alle andere meiden,
Hier nog een oud forumgenootje die zwanger is.
Ik ben 36 wkn + 2 dgn zwanger van de 1ste IVF.
Na 2,5 jaar aantobben ben ik zwanger geworden van dit wondertje.
Na een jaar zelf proberen zijn we doorverwezen naar het zh. Als eerste werd het zaad van mijn man getest <--------- , onder de 1 miljoen (opgewerkt)
De 2de keer was het weer , 1,2 miljoen (opgewerkt). De kwaliteit was een grensgeval IUI / IVF/ICSI.
Ik heb ook alle onderzoeken gehad, tig echo's, samenlevingtest, HSG en kijkoperatie. Het 1ste (gewone klus)jaar was mijn cyclus vrij regelmatig (gemiddeld 34 dgn) maar eenmaal bezig in het zh werd mijn cyclus echt een ramp. Ze werden echt mega lang en onregelmatig (stress denk ik). Daardoor heb ik het ook een tijdje met Clomid moeten proberen.
Uit alle onderzoeken kwam niets, met mij was gelukkig alles goed.
Na de kijkoperatie zijn we met IUI gestart. Hormoongestimuleerd (Decapeptyl, Puregon, Pregnyl en Progestan bolletjes) omdat ik zo'n mega lange onregelmatige cyclus had.
Ik reageerde eigenlijk een beetje TE goed op al die hormonen. Voor IUI willen ze maar 1 follikel hebben, hoogstens 2 maar ik had er ondertussen 7.
Ik kon toen kiezen, deze kans voorbij laten gaan of een punctie (zelfde als bij IVF) en een paar follikels weg laten prikken.
Ik heb gekozen voor een punctie en we hebben er 5 weg laten halen, ze hadden de 2 grootste laten zitten.
Mijn man had toevallig ook een goede score (voor zijn doen dan) 3,2 miljoen na opwerking.
2 wkn later had ik een positieve test in mijn handen. Helaas hebben we hier maar kort van mogen genieten want met 6,5 wk heb ik een miskraam gehad. Een paar dgn voor de 1ste echo.
We hebben hier uiteraard heel erg veel verdriet van gehad maar het gaf wel hoop om door te gaan. Het kon.........
We hebben na deze poging nog 3x IUI gehad, uiteraard met een lagere dosering Puregon. Maar helaas zonder resultaat. De zaadkwaliteit van mijn man was die 3x ook echt om te . Een paar keer onder de miljoen of er net boven (na opwerking).
Het had voor ons daardoor geen zin om met IUI door te gaan, eigenlijk hadden we 0,0% kans van slagen.
In December vorig jaar zijn we gestart met de 1ste IVF.
Het zou van de zaadkwaliteit op dat moment afhangen of het IVF of ICSI ging worden.
Ik produceerde met de laagste dosis Puregon (50 mg) 10 mooie follikels waar ze 8 eitjes in hebben gevonden.
Mijn man had die dag blijkbaar een TOP dag want hij produceerde na bewerking 4,5 miljoen kanjers. Die moesten het gaan doen. Het is dus (gelukkig) IVF geworden en geen ICSI.
Van de 8 eitjes zijn er 6 goede embryo's ontstaan waarvan ze er 1 terug hebben geplaatst (wij hadden zelf voor 1 gekozen). Ik had toen een mooi 8-cellig embryotje in mijn buik. Met 7,5 wk zagen we een mooi kidneyboontje met een prachtig kloppend .
Dat 8-cellige embryotje van toen wordt over zo'n 4 wkn geboren.
11 Oktober ben ik uitgerekend.
Het hele MM gebeuren was een hele zware periode voor ons allebei (mede door al die hormonen waar ik een draak van werd). Het vergt gewoon een hele hoop van je relatie, al die stress en onzekerheden........gaat het ons lukken?
Wij hebben tussen en na de IUI's echt rustpauzes moeten nemen anders hadden er koppen gaan rollen. Op dat moment moet je echt voor elkaar kiezen en even pauzeren want dit proces MOET je echt samen doorkomen.
Maar.......als het lukt, geloof me het is het allemaal waard. Over een paar wkn mogen wij ons wondertje in ons armen sluiten en dat hele proces ervoor ligt alweer ver achter ons. Je vergeet het snel.
Ik hoop dat jullie het ook allemaal snel mee mogen maken, ik gun het jullie zo erg.
Ik lees hier nog regelmatig mee, voornamelijk om mijn oude forum maatjes "in de gaten" te houden. Maar (bijna) al die meiden hebben even afstand genomen van het forum en zitten nu in een hele lange rustpauze.
SUCCES ALLEMAAL. Ik voor jullie.
Kruimel ( 36 wkn + 2 dgn )