Wonderolie

Ben vandaag 36 weken zwanger ben pas eind juli uitgeteld, maar heb het echt helemaal gehad. Zit er echt over na te denken om volgende week met 37 weken een lepeltje wonderolie te nemen, heb van verschillende mensen gehoord dat het echt werkt. Sommige zeggen dat het niet helpt maar het is toch te proberen. Iemand van jullie het al eens geprobeert?

Ik zou het zelf niet doen... het kan wel het laatste zetje geven, mits je bm en je baby echt klaar is om te komen natuurlijk. Maar ik heb laatst gelezen dat de baby het ook erg benauwd kan krijgen en in het vruchtwater kan gaan poepen. Jijzelf zult ook je darmen van streek krijgen en de baby kan ook fikse buikpijn krijgen. Natuurlijk moet je het zelf weten, maar toch zou ik voorzichtig zijn en het eventueel bij de vk bespreken. Wat verder wel goed wil helpen voor het laatste zetje is sex/orgasme (bij mijn dochter braken mijn vliezen 7 uur nadat we gemeenschap hadden en 3 uur later was ze er), bitter lemon drinken en verse ananas, Verder beweging en veel geduld, ookal ben je het zat.....
Probeer toch nog leuke dingen te gaan doen en dingen te plannen, want misschien zit de baby nog wel 5 weken! Ookal is dat makkelijker gezegd dat gedaan natuurlijk....

Heel erg veel sterkte en succes ermee!

Groetjes

Ik zou het ook niet doen, hoewel ik wel kan begrijpen hoe zat je het bent (sinds 11e week bekkenklachten, steeds minder werken daardoor, blaasontsteking van de antibiotica diarree gekregen en nu daardoor ook een vaginale schimmelinfectie...).

Als het kindje er nog niet klaar voor is, komt hij toch niet en maak je het jezelf alleen maar beroerder en wie weet je kindje ook wel.
Ik geloof dat frambozenbladthee (reformwinkel) helpt voor sterke weeën/vlotte bevalling. Wie weet is dat dan nog iets veiligs om te proberen..

Hou je taai meid en heb het er inderdaad maar even over met je vk!

Groetjes, Kaskes

Hoi Zara,

Je bent echt niet de enige die zich zo voelt hoor. Ik ben ook pas eind juli uitgerekend en het nu wel aardig zat. Toch zou ik niet zo snel die wonderolie nemen als ik zo lees wat er allemaal kan gebeuren bij Kaskes. Probeer het dan liever met de wat onschuldigere middeltjes. En tja, ik hou mezelf ook maar voor dat het kindje in dit geval zelf weet wat het beste voor hem of haar is. Ik loop al vanaf februari te tobben met mijn gezondheid met als dieptepunt een week in het ziekenhuis. Nu gaat het redelijk goed en praat mezelf moet in dat de afgelopen maanden ondanks alles toch nog best wel snel zijn verlopen. Die eventuele vijf weken die we dan nog moeten, komen we ook wel door!

Succes in ieder geval!

Ellen

ook hier op het juli forum geef ik dezelfde reactie.

sorry hoor maar snap heel goed dat jet het zat bent, ben ik namelijk ook, maar met 37 wk mag je kindje dan wel geboren worden, maar liever nog niet hoor. Vind het een beetje ego van je om dan maar naar de fabel middeltjes te grijpen om te bevallen.

net wat imd zegt, als je kindje er nog niet uit wil, kan je alles uit de kast trekken, maar dan komt het niet.
van de verhalen die jij gehoord heb, is het gewoon toeval dat het kindje ook klaar ws om te komen.

ik weet het de laatste loodjes zijn echt het zwaarst. ben momenteel 38+2 wk en wil ook dat het komt, maar dan wel omdat het kindje er klaar voor is en niet omdat ik allerlij fratsen uit de kast haal,
vooral met deze hitte begrijp ik het, en ik loop ook bij de gyn vanwege een hoge bloeddruk en ben michelin poppie van het vocht. heb een heleboel om te klagen.
Maar vind elke dag dat me kindje binnen blijft ook goed, want dat zal het nodig hebben denk ik dan.
en ach met 30 gr bevallen lijkt me ook niks, dus wacht dan maar tot het weekend haha

sterkte ermee.

xx bambi

hi,

Leuk al die bakerpraatjes... maar ik wacht maar gewoon af...
Ik heb heel erg de draak gestoken met tonic, ananas en zulke fabeltjes...
Maar ik wacht maar gewoon af...
Ook ik heb gehoord dat je van wonderolie flink last van je darmen kunt krijgen... dus laat ik dat maar niet doen na mijn buikgriepje van afgelopen week!

Probeer het nog ff vol te houden... al valt dat niet altijd mee...

gr. mama Peet

Hoi Zara,

Bij mijn eerste kwam ik in het ziekenhuis terecht wegens gebroken vliezen met 35 weken. Omdat in eerste instantie alle boeken zeggen, vliezen breken is binnen 48 uur een baby was het voor ons dus die dagen een spannende tijd. Helaas ging dit verhaal niet op en mocht ik keurig wachten totdat de baby zich vanzelf ging aankondigen. Helaas was het in het ziekenhuis geen pretje omdat de ene Arts assistent zei dat de baby met 37 weken geboren zou worden, de andere zei 38 weken en weer een andere zei dat het wel 40 weken kon duren, kon je mij afdragen want ik werd gek! Het vruchtwater bleef maar lopen als een lekkende kraan. Zo heb ik 2 weken mogen plat liggen met antibiotica voor infecties. geen pretje dus. Van mijn schoonzus kreeg ik ook het hart van de ananas, tonic of bitter lemon, frambozenbladthee en later ook wonderolie (smerig...) Weet niet of het heeft geholpen maar uiteindelijk is mijn dochtertje op de dag dat ik 37 weken zwanger was geboren. Ik zou die dag,  na vele discussies met de arts assistenten, ook ingeleid worden maar ben toch "spontaan" aan de gang gegaan. Ben nu zwanger van de 2e en bij nu bijna37 weken. Het is een hele andere zwangerschap als bij de eerste maar dat komt ook omdat ik bij de eerste mijn traag werkende schildklier heb ontwikkeld die in die tijd wel de nodige aanwijzingen gaf maar niemand daar acht op sloeg, na de geboorte is hier pas beter naar gekeken. De baby loopt  2 weken voor op groei, loop sinds 12 weken al met rug en bekken klachten, ben vroeger met verlof gegaan omdat het te zwaar werd en moet sinds 35 weken al wekelijks bij de gyneacoloog komen. Ik ben al een week elke dag een kopje frambozenblad thee aan het drinken en vandaag op de bitter lemon overgestapt en ananas. Ik zie hier geen kwaad in. Het zijn onschuldige middeltjes die bij de een wel werken misschien en de ander niet (geloof/bijgeloof? ). De wonderolie durf ik niet goed aan want dat is echt heeel smerig.De baby zit al wel enkele weken ingedaald en het rommelt al een week. Vandaag ook diaree maar dat kan ook van de ananas of bitter lemon zijn. Je moet zelf weten of je de middeltjes wil gaan gebruiken. Een baby kan bij 37 weken best geboren worden alleen zul je er misschien niet optimaal van kunnen genieten omdat het misschien toch couveuse nodig heeft voor een aantal dagen. Zelf ben ik zeker ook geen voorstander van te lang lopen (meer dan 40 weken) daar hoor je ook genoeg nare verhalen over. In mijn huidige geval heb ik zoiets van de baby loopt 2 weken voor, kan makkelijk eerder geboren worden. Misschien is er ook niet goed geteld maar ook dat kunnen ze niet zeggen net zoals het gewicht dat de baby nu zou moeten hebben niet te zeggen is.

Succes met de voorbereidingen.

yvohu

heb er veel over gelezen en durfte t eigenlijk niet te proberen.
Het is van plantenextracten en kan geen kwaad voor de baby(heb ik me laten vertellen)
dus  heb vanmiddag toch een lepel van die olie gehad, en nu maar afwachtten..

buikkrampen komen al wel..oei...

Terug
Bovenaan