Wonderolie

Hoi meiden,

Hier ook nog altijd geen juli baby.
Was afgelopen dinsdag uitgerekend, maar de kleine blijft nog even lekker zitten waar hij/zij zit.
Wel afentoe voorweeen. Gisteravond werden ze ook behoorlijk pijnlijk met flinke uitstraling naar mijn liezen, maar eenmaal in bed zakte het gewoon weer af.
Eigenlijk hoop ik nu maar dat het even een paar dagen rustig blijft.
Onze oudste dochter is morgen jarig (hebben we overigens al wel gevierd, uit voorzorg) en het zou toch het mooiste zijn als we niet 2 kinderen op dezelfde dag jarig hebben. (liefst nog een paar dagen ertussen, maar of dat nog lukt?)
Dinsdag moet ik weer naar de verloskundige. Als er dan nog niets gebeurd was wilde ze me gaan strippen.
Ik heb dit bij de andere 2 kinderen niet gehad, en ben benieuwd of het nu inderdaad zover gaat komen.
Het kindje was in eerste instantie voor 3/4 ingedaald maar bleek afgelopen dinsdag weer "vertrouwd" hoog te zitten.
Had al zo'n vermoeden, want had alweer een paar dagen last van erg pijnlijke ribben.
Ben zo benieuwd wie van ons als eerste gaat bevallen, zeker nu het bij meerdere meiden "rommelt".
Spannend hoor!
Succes allemaal!!

Haha, je man is gewoon ook heel benieuwd. de mijne die zegt er juist niet zo veel op. als ik zeg veel harde buiken te hebben is t meer van: ow..pijn?
Nou jah, zit je ook niet echt op te wachtten maar inmiddels heeft t al zovaak gerommeld dat hij zoiets heeft van we zien wel, maar dat vind ik ook neit echt prettig. verders is ie wel heel lief hoor;)
ze kunnen t ook niet gauw goed doen denk ik.

En t is indd vervelend dat t weer afzakt. wel heb ik heel veel steken (messensteken lijken t wel) in mn liezen en onderbuik...wt zegt dit dan want de kleine was al ingedaald...

ik ben indd ook erg benieuwd wie van ons al eerste gaat bevallen, ik ben ip nog niet aan de beurt dus wie weet duurt t nog ff.

en visje was t he(sorry dak je naam niet meer weet hoor) maar ik hoop indd ook dat het dan nog paar dagen duurt ivm verjaardag, zou wel o prettig zijn ook voor de toekomst. kun je het nog wel volhouden dan??

lfz!

Jawel hoor, ik vind het nog prima vol te houden.
Nu de temperaturen gezakt zijn houd ik nauwelijks meer vocht vast, dus dat is sowieso prettig.
En alhoewel ik nu wel 12 kg ben aangekomen heb ik nog steeds een bescheiden buikje.
(zag net op hyves toevallig een foto van mijn collegaatje staan, maar die heeft bijna een even grote buik, maar zit net op 24 weken!)
Slapen gaat goed, wordt hooguit 1x per nacht wakker, dus dat scheelt ook.
Eigenlijk vind ik het dus nog wel prima, alleen ben ik, net zoals jullie allemaal, wel vreselijk nieuwsgierig.
We hebben al twee dochters en weten het geslacht van dit kindje nog niet.
Vanaf het begin heb ik het sterke vermoeden dat het dit keer een jongetje is.
We hebben totaal geen voorkeur, maar ben alleen benieuwd of mijn voorgevoel klopt of dat deze me toch in de steek laat.
En ik ben sowieso erg benieuwd naar de bevalling.
Wel lekker dat dit forum er is. Ik heb dit keer geen zwangerschapscursus gevolgd, maar het is toch wel erg leuk om, zeker zo tegen het spannende einde, ervaringen uit te wisselen.
Goed weekend allemaal!!

Erg fijn dat je het zo goed kan volhouden, scheelt wel weer!
Ik vind t ook gezellig, handig en fijn, zo'n forum. je kan alles delen zonder je maar een momont te hoeven schamen en kan lekker met elkaar meeleven, leuk!

Hoe zijn je vorige bevallingen gegaan, en hoe kondigden die zich aan, weet je dat nog?

xxx

Haha, Bloem, jij hebt echt geen fluit te doen hè? Net als ik: Het is weekend, pa zorgt voor dochter (lekker rondjes rennen in de gamma en samen boodschappen doen!) en ik volg mijn nesteldrang en de computer ;-)
Ik heb vanmorgen de badkamer schoongemaakt, het gras gemaaid, wat andere planten gekortwiekt, vuilnisbakken verschoond en de vuilnis naar het verzamelpunt gebracht. Erg stom natuurlijk, want dat kan mijn bekken helemaal niet hebben. Aan de andere kant word ik ondertussen Gallisch van het steeds vragen of een ander het voor me wil doen. En wie weet wekt een beetje activiteit ook nog wel de bevalling op, haha!
Bij onze dochter startte dat toen tijdens het zwschapszwemmen. Ik voelde me aldoor niet zo lekker en deed stiekem -kunnen ze onder water toch niet goed zien- niet alle oefeningen mee. In de loop van de dag werd kreeg ik toen echt weeën, maar vond het allemaal reuze meevallen. Dacht echt dat het voorweeën waren en wel weer op zou houden. Ik kreeg alleen weer hoofdpijn en dat icm de hoge bloeddruk die ik al weken had, hebben we de vk gebeld. Zij zou zsm langs komen om te checken. Toen zij er om 11 uur 's avonds was, waren de weeën wel wat heftiger, maar niet onhoudbaar of zo. Ze zei dat dit het echte werk was, maar dat met een bloeddruk van 140/110 ik toch naar het zh moest.
Om 12 uur 's nachts stapten we het zh (diakonessenhuis) binnen en braken mijn vliezen. Toen ging het echt belachelijk snel. Om kwart voor 1 getoucheerd: 1 à 2 cm ontsluiting, dus naar de kraamsuite. Een half uur later brachten ze een electrode aan op het hoofdje van onze dochter en bleek ik al 6/7 cm te hebben. Raar hè, dat je dan zoveel pijn hebt??? Uiteindelijk mocht ik om kwart voor 3 persen en om 3.28 u is onze dochter toen geboren! Was er helemaal beduusd van en had geen tijd gehad om afscheid te nemen van dat baby'tje in mijn buik.
Daarom ben ik stiekem wel blij dat het woensdagnacht niet doorzette, ik geniet nog meer van het gewoel en gedraai daar binnen en ik vind het daardoor makkelijker om afscheid te nemen van dat mooie bolletje.
Straks is het nog steeds dik daar, alleen dan als plumpudding!
Ik vond trouwens wel dat ik een erg mooie bevalling had. De enige pijn waar ik erg van geschrokken ben, was het "staan van het hoofdje". Auwie wat deed dat pijn! Dan is het hoofdje nog net niet geboren en dat vond ik echt een heel pijnlijk moment en ik dacht toen echt: DIT KAN NIET! Onmogelijk dat dit past!!!
Ik had maar 2 inwendige hechtinkjes, dus het kon best, haha, maar zo voelde het niet. VOor de rest is het echt: go with the flow! Over je heen laten komen die weeën en ze vooral niet tegenhouden.

Zo, al weer veel te veel getypt. Ik ga weer eens tijd besteden aan mijn gezin ;-)

Liefs,K

haha, indd niet veel beters te doen.
lekker ff naar de stad geweest en huissie schoongemaakt tussendoor, maar de pc blijft lekker aanstaan.
mn man is de hele tijd in de tuin stenen slepen, en om de keer help ik mee maar niet voll een hele dag..hou ik niet meer vol. maar wel heerlijk om nog bezig te zijn.,

hopen voor je dat deze bevalling weer zo mooi wordt:)

en veelplezier met t 'gezinnen' haha

lfs Bloem

Zou er echt heel wat voor over hebben om even naar de stad te gaan, maar dat zit er voorlopig nog niet in. Ik ben er ook echt al heel lang niet geweest, dus ik mis Utrecht!!!

Het gezinnen was gezellig, onze dochter (3 1/2 jaar) is zo lief op het moment! Echt lekker keutelen met z'n drietjes. Zij maakt allerlei gekke grapjes, zit liedjes zingend in de tuin op de schommel, we moeten scènes uit boeken naspelen met haar (Floddertje, Knofje)... Dan zit ik echt te genieten van ons stralende meisje!
Andere momenten kan ik haar wel wat doen hoor, als ze na 5 keer vragen nog haar schoenen niet aan heeft gedaan (ik kan er natuurlijk nauwelijks meer bij en ze kan het prima zelf), als ik zeg dat ze even naar de wc moet gaan, ze dat niet wil en 5 minuten later opeens een natte onderbroek heeft, dat soort dingen.

Ik hoop vannacht even wat beter te slapen dan afgelopen nacht, die grrrr-muggen hier altijd!

Alvast truste! Liefs, K

zo, ff een dagje 'offline' haha.

Maar lief joh, je dochter, en dat ze de andere keer weer achter t behang mag, hoort er allemaal bij;) haha

jammer dat je niet naar de stad kan, ivm je bekken? ik vind t juis heelrijk indd, loop niet meer zo hard, maar ach, heb alle tijd.
moet straks ook nog ff, mn man is woensdag jarig dus moet shoppen, wel balen dat t nu in deze periode is hoo, maar goed, valt 'niets' te plannen he:)

Heb je zaterdag wat beter geslapen of hebben de muggen je nog wakker gehouden??

enne alweer gerommel in je buik, of blijft t rustig.

hier wel veel menstruatieachtige krampen, trekken door naar mijn rug....en verder niets. dus zal nog wel ff duren, is alleen nog maar voor'pret' denk ik.

lfs Bloem

Terug
Bovenaan