wonderwomen

Hoi Jessica,

Ja die gevoelens kennen we allemaal wel denk ik.... en was dan ook aangenaam verrast dat ik de afgelopen weken toch heel goed om kon gaan met hoogzwangere en pas bevallen vriendinnen. Had tijdje terug even een giga dip maar toen ze belde dat hun kindje er was.... was ik alleen meer heel erg blij voor ze en dat het allemaal zo goed was verlopen etc. Kan er dus blijkbaar vooral wat slechter tegen bij mensen die me minder na staan....

Voor wat betreft die ovulatie... gemiddeld zit die 14 dagen voor je menstruatie maar bij veel vrouwen ook op een iets ander moment in hun cyclus. Ik bleek bij de 2 gezonde zw.schappen beide keren ook tot bijna een week langer zwanger te zijn!!!! Mijn eisprong zit dus wel ergens rond dag 14/15 waarschijnlijk, maar heb wel een cyclus van 34 dagen. Beide keren wel erg leuk hoor om dan te horen te krijgen dat je al 'zoveel'  verder bent. Kan dus best zijn dat je net te laat dan wel te vroeg bent voor je eisprong.

Hoe het nu na de curettage (ook na missed abortion) zal verlopen is nog volstrekt onduidelijk.... eerst maar ongesteld worden zien we dan wel weer verder hoe het met dat zwanger worden mag gaan.

groetjes,
Marije

hoihoi! leuk zeg! voor m'n gevoel ken ik jullie nu al best wel goed, maar sommige dingen zijn toch weer nieuw, leuk!
mag ik eigenlijk wel meedoen? op dit moment is het wonder in mij al in volle gang...en hopelijk blijft het zo! maar het blijft wel erg spannend allemaal!
Nou ik ga ervanuit dat jullie het wel goed vinden...!

Ik ben Sabine, 30 jaar en ik woon in Den Haag. Afgelopen augustus besloten mijn vriend en ik dat we voor een kleintje wilden gaan (ik was al een half jaar met de pil gestopt omdat ik van de troep af wilde, maar we deden het veilig zegmaar)... we hadden net een nieuw huis gekocht dus we dachten eerst 'zullen we nog even wachten tot we de sleutel hebben', maar het kriebelde zo erg en we dachten 'joh, dat duurt toch maaaaanden!'...en wat gebeurde er, 3 weken later was ik al een paar dagen overtijd en waren we zwanger. Geweldig! Al schrok ik er in eerste instantie ook even van dat het zo snel was gegaan. De eerste paar weken liep ik op een roze wolk, maar dat verdween op een of andere manier een beetje, en ik vroeg me steeds af of ons kindje 'het wel deed'. Dat voorgevoel bleek te kloppen, op de 9-weken echo bleek dat 't al met 6 weken 5 dagen was gestopt met groeien. Ik geloof niet dat ik ooit eerder zo verschrikkelijk van streek ben geweest. 1,5 week erna kreeg ik bloedingen en vreselijke krampen die later weeen werden, heeft 7 uur geduurd. Toen ik de dag erna bij de gyn kwam dachten we dat 't wel voorbij zou zijn nu, maar nee, het vruchtje zat nog in m'n buik, dus direct daar gebleven voor curretage.
M'n cyclus is daarna wel weer netjes op gang gekomen al werd ie in de loop van de tijd steeds onregelmatiger.
En met m'n geestelijke toestand ging het eigenlijk ook helemaal niet goed. Ik werk vanuit huis, heb m'n eigen bedrijfje, en dat ging ook niet lekker... ik had niets waar ik 'gedwongen' naartoe moest en waar collega's waren.
Nou, zoals jullie weten hebben we toen een vakantie naar de zon geboekt, en tijdens die 2 weken is bij ons het wonder gebeurt, toen we een week thuis waren bleek ik zwanger te zijn! Wie had dat durven dromen!! (ja ik haha, maar dat 't dan ook echt zo is natuurlijk niet!!).
Vandaag ben ik 6 weken en 2 dagen zwanger... in het begin voelde ik me enorm positief, later kreeg ik grote grote angsten, en nu ben ik behoorlijk positief met af en toe flinke angsten. De kwaaltjes die ik heb geven wel wat geruststelling, ik ben enorm moe,   sinds een paar dagen 'n beetje misselijk en vanmorgen was ik zo misselijk dat ik bijna heb overgegeven.
Komende week zit ik in het buitenland, wel lekker even wat afleiding, en de week daarop hebben we de 1e termijnecho. Spannend!!

Nou, veel herhaling in m'n verhaal, maar goed, toch maar even voor de volledigheid.

Het lijkt me echt super als we over niet al te lange tijd op deze plek kunnen kletsen over zwangerschaps en babydingetjes, en dat iedereen z'n verdriet wat achter zich kan laten!

doeidoei! liefs sabine

wonderwomen kalender:

28-3
29-3
30-3
31-3
1-4   Marije afspraak met de gyn om  13.45 uur
              Misschien NOD Keesje (is precies 14 dagen na eisprong)
2-4   Carina afspraak met de gyn om 11 uur.
3-4
4-4
5-4
6-4
7-4
8-4 Sabine 1e termijnecho, dan 8 weken
9-4
10-4
11-4
12-4
13-4 Carina rond deze tijd NOD. moet nog eens tellen hoeveelste ronde inmiddels
14-4
15-4
16-4
17-4
18-4
19-4
20-4

Hoi S (lang van stof hahaha)

Geef niks das juist wel leuk. En ja het voelt alsof we elkaar al wat beter kennen idd.  En tuurlijk hoor je er gewoon bij hier he..zwanger en al haha.  Ik hoop zo dat je gelijk krijgt en dat we binnenkort allemaal zwanger zijn. Hopelijk geniet jij met volle teugen van je zwangerschap en ja angst zal daar weleens mee gepaart gaan zolang het niet de overhand krijgt natuurlijk.

Ik wacht met spanning af, weet nl niet precies wanneer mn nod is.  Ik  dacht zelf volgende week ergens maar ja.....duim je mee dat het lukt? haha...ik voel wel dingetjes maar ik  kan ook de griep krijgen. Mn dochter is ook ziek thuis en mn vriend snottert en is moe en ik ook eigenlijk. Heel moe, maar begin ik ziek te worden of?....heb ook wat buikpijn maar goed kan ook zijn dat ik bijna ongi moet worden....zoals de vorige  maand maak ik mezelf in de war terwijl ik goed weet hoe het voelt om zwanger te zijn en dat gevoel heb ik (nog) niet.  

Ik wacht maar gewoon ff af, kan weinig doen tot volgende week.  Testen heeft nog helemaal geen zin volgens mij.  Toch?  

Groetjes  Peet

kijk.. ben een dagje werken en kom ff kijken.. hebben er toch weer een paar wonderwomen zich gemeld.

zijn sabine en in nu de enige die voor een eerste ukje gaan?

@ petra.. ik kom van walcheren.

van mijn kant vnadaag weinig nieuws.. heb een beetje een dipje. steeds meer krijg ik het gevoel dat we slecht nieuws gaan krijgen . ik weet best dat de onderzoeken nog moeten plaats vinden, maar heb een voorgevoel waar ik niet blij van word.

groetjes

Hallo meiden,
Zal ik me dan ook maar eens goe voorstellen. Mijn naam is dus yvette en ik ben 35 jr. Ik ga ook voor de eerste.Maar heb  5 feb een curettage ondergaan.  Samenwonend in Scheveningen. En op 4 apr krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en kan de verbouwing gaan starten.
Maar ik snap niet zo goed hoe ik op die kalender kan komen?
Wil iem mij dit uitleggen?
Yvette

hoi yvette, bijna buren dus! :)

je moet de kalender kopieren en dan in je nieuwe reactie plakken... en dan kun je erop schrijven.

wat je ook kunt doen is op die twee "praatwolkjes"rechtsboven ieder los berichtje klikken, dan zie je de kalender vanzelf verschijnen (in schuine letters en in het groen) en dan kun je er ook bijschrijven.

succes!

Terug
Bovenaan