YvonneZ: vraag over afbouwen BV

Hier zitten we weer op volledige bv, want vera blieft de fles na 3 dagen niet meer ppff. Zit een paar dagen bij mijn schoonouders in huis, dus als ik thuis ben probeer in het weer. En ondertussen wel ongesteld geworden na 3 dagen de fles ggrrr. Ik praat weer even verder mee als ik morgen weer op mijn eigen pc zit dames! (oja, en zit op 6 tot 7 voedingen momenteel met 6 maanden, dat is dus best normaal hoor!)

He, wat jammer dat vera even niet meer wil! Misschien later beter. Als jullie weer lekker in je vertrouwde omgeving zijn.

Met Loek gaat het nu best goed, hij heeft de afgelopen dagen ook fruit gegeten, vers geraspte appel en peer uit een potje. Hij wil echt groot zijn, zo klein als hij is!! Hij heeft vandaag ook al een paar slokjes uit een beker gedronken. Hij wil iedere keer ons glas hebben en als we die aan zijn mond zetten probeert hij echt te drinken (alleen heel dik glas, hoor en ook dat maar twee keer gedaan, veel te gevaarlijk). We hadden van die kinderbekers met zo'n uitsparing erin in huis en daar heeft hij vandaag enkele slokken water uit gedronken. Hoe oud zijn kinderen als ze dit gaan doen? Het lijkt me zo vroeg, Loek is nu 5 maanden bijna.
Loek droink vaak een beetje tot voor kort, maar dat lijkt te veranderen. Hij drinkt de tweede voeding (een flesje) steeds minder en vandaag maar 30 ml. ik dacht, die meldt zich wel weer, maar nee hoor! Hij heeft het uitgehouden tot na zijn 2e slaap: van 6.50-13.30 uur. Echt heel lang! Alleen wat appel tussendoor. ik denk dat het toch een voeding minder gaat worden, zeker met fruit erbij. Die zal ik maar live blijven doen, want anders heb ik door de dag heen helemaal niks meet BV, dat is wel erg weinig. De nachtvoeding is ook al 3 keer niet geweest deze week (lekker doorslapen!).

Ben wel benieuwd naar hoe het allemaal blijft gaan bij jullie!

Rosanne

mamavanmarielle:

oh jee, ze wou de fles ineens niet meer? Berend kreeg gisteren zijn 3e fles van mij en was ook aan het protesteren, vandaag de 4e fles van papa ging wel weer goed. Misschien lukt het bij jullie wel wwer als jij de fles niet geeft?
en ook meteen weer ongesteld? Jeetje, ben benieuwd wanneer dat bij mij weer op gang komt?

Rosanne:

Wat knap dat Loek al uit een glas kan drinken! Ben geen expert, maar het lijkt me vroeg. En wat fijn dat hij langer slaapt s nachts.

Ik las je tip om de combi van melk met fruit te vermijden. Ik zal er op letten, want Berend heeft ook gevoelige darmpjes.

inderdaad rapley, maar dan wel op m'n eigen manier hoor. Ik ben dus niet heel streng in de leer, af en toe een gepureerd prutje vind ik helemaal niet erg. Zo hebben we al ontdekt dat hij banaan lekker vindt, maar warme banaan (en dat wordt vanzelf een prutje)  vindt hij geweldig lekker!! even een minuutje of twee in de magnetron (even af laten koelen) en het is zacht en misselijkmakend zoet...

Ik weet nog niet of de gastouders mee willen doen met rapley..? Vanaf morgen beginnen we echt met de bijvoeding...worteltjes!

stinkt de poep van jullie kindjes ook ineens vanaf het moment dat ze flesvoeding krijgen?

B's poep rook zoetig, bijna lekker zelfs. Maar nu begint het toch wel een beetje te stinken vind ik.

Hai Janneke

De KV poep van Loek ruikt idd anders en is groener van kleur. Dat doet hij meestal 's ochtends. Later op de dag poept hij dan soms nog eens en dat is meer geel en ruikt zoeter. Klinkt bekend dus!

Hai Yvonne

Bedankt voor je reactie! Fijne vakantie gehad?
Ik heb gezocht naar een tussenoplossing en die lijkt best goed te werken. Loek kreeg overdag ongeveer om de 3 uur voeding. Hij was vanaf het begin gewend om vaak te drinken door de omstandigheden. We hebben de voeding van ong 15.00 uur vervangen door pap met KV en dat gaat nu best goed. Loek is een kleine eter, meestal eet hij 100-120 ml. Daarvoor verving ik na 1,5 week nog 1 voeding door KV, de 2e midden op de ochtend. Maar in de loop van de afgelopen week is Loek die voeding steeds minder gaan drinken. Hij lijkt hem 'over te gaan slaan'. Komt hij vanzelf dus toch op de tijden tussen de voedingen die 'horen' bij zijn leeftijd! De afgelopen dagen was het (ongeveer) 7.00, 11.30, 16.00 en 18.00. De laatste eerder omdat hij dan moe is en gaat slapen. Dan slaapt hij lekker door tot ongeveer 23.00 uur. Buiten de pap doe ik de rest nu gewoon BV en dat gaat goed gelukkig! En Loek zal wel voldoende krijgen, want hij heeft geen honger en de tijden zijn langer nu. Bovendien is de nachtvoeding er eindelijk vanaf aan het gaan. Deze week al 4 nachten!
De Huisarts heeft niet officieel vastgesteld dat ik een postnatale depressie HEB, maar het ging wel die richting op volgens hem. Ik ben op tijd geweest, denk ik. Minder BV voeden en beter slapen helpt heel goed! Ik slaap nu op zolder. Niet gezellig, maar ik slaap veel beter dan eerder (mijn man snurkt en Loek slaapt het laatste deel heel onrustig). Ik ben rustiger, heb meer geduld, val niet zoveel meer uit... Nee, het gaat echt stukken beter!
Dit hou ik denk ik nog wel even vol zo!

Maar erg bedankt voor je reactie! Ook al was het niet meer zo nodig.

Groetjes
Rosanne

Terug
Bovenaan