YvonneZ: vraag over afbouwen BV

Gisteren thuisgekomen, dus vandaag weer een normale dag.
Ik zit nu weer op 5 voedingen. Vera eet met veel plezier haar fruit. Groentehap uit potje vindt ze niks. De worteltjes en aardappelen van vanavond a la rapley vond ze prima vandaag, zelfs een beetje doorgeslikt.

Vera wil geen fles met speen (avent en gewoon geprobeerd), geen pap, geen tuitbeker. Ze wil de kv alleen uit een beker drinken. Maar dan krijgt ze niks binnen, dat is best nog lastig (al vindt ze het wel heel leuk!) Dus vandaag weer volledige bv.

Mocht iemand nog een idee hebben, dan graag! Anders ga ik het idd met een beker proberen.

mama van marielle:

ik heb geen tip voor je. wel lastig. maar misschien dat vera het wel snel leert om uit een beker te drinken? ik zou het anders ook niet weten.

Rosanne:

fijn dat je eindelijk wat meer rust krijgt! zal al een wereld van verschil maken!

Berend wou gisteren de fles weer niet. ik heb niet echt goorgezet, want had echt knaltieten,....maar zo schiet dat afbouwen nog niet echt op.

Bijvoeding was gisteren hier ook niet echt succesvol. Hij wou de banaan niet zelf pakken. Toen heb ik toch maar wat geprakt en op een lepel gevoerd en heeft hij best aardig wat ingeslikt. Maar tijdens zijn slaapje hoorde ik ineens allerlei rare geluiden en meneer had zichzelf helemaal ondergespuugt!! De plakkerige banaan zat van zijn oren tot aan zijn navel, achter zijn oortjes, overal....matras nat!!

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

groetjes,
Janneke

Fijn dat het beter gaat Rosanne!
Vanmiddag heb ik een ander 'smaakje' geprobeerd. ipv hypoallergeen nr 2 had ik nog een kant en klare gewone nr 1 te staan. En jawel, zomaar 110 gedronken en lief gaan slapen daarna.
Ik hoop dat ik hiermee de voedingen van rond half 12 en half 4 kan vervangen. De rest wil ik zelf blijven geven.
Ik hoop zo zelf wat meer energie terug te krijgen en overdag wat makkelijker (zonder stress..) te kunnen werken (invaljuf) na de zomervakantie. Maar bv blijft schitterend hoor!!!

Hai Janneke en Mama van Marielle

Janneke:
Wat vervelend zeg, die smurrie in zijn slaap! banaan kan erg plakkerig zijn! Ach, het is toch niet erg om ook prutjes te geven? Ik denk dat wij het ook gecombineerd gaan doen hier. Nog even prutjes tot hij goed kan zitten in een kinderstoel en dan ook rapley.

Mama van Marielle
Oei, even denken wat je ook alweer geschreven had...
Oja, die andere KV. Fijn dat die er in ging! Ik vond het erg fijn om ook kv te geven. Wij deden het lang maar 1 voeding en dan kolfde ik om een voorraad aan te leggen. Nu maak ik me niet zo druk meer. Als ik niet genoeg zou hebben op voorraad, dan krijgt hij toch een kv extra? Ik hop voor je dat dit beter blijft gaan en dat het genoeg scheelt!!!

Hee dames, is het misschien een idee om te msn-nen? Mijn vraag aan Yvonne is op een uitgebreide kletspartij tussen ons uitgelopen . Misschien is het leuk om elkaar live wat meer te volgen op msn? Kletst wat makkelijker dan hier, eventueel zelfs met zijn 3en. Ik zou het wel leuk vinden. (mijn man niet, dan zit ik nog vaker achter de pc...hihi)

ach, ik vergeet helemaal een update van ons te doen...

Ik was met mijn vorige berichtje ietwat voorbarig! Hij drinkt 's ochtends altijd weinig,m aar in de loop vd dag wordt het steeds meer. Het wordt vast een slechte ontbijter, net als zijn vader. 's ochtends met moeite 100 ml als er min 3 uur tussen de voedingen zit.
Gisteren hebben we hem om 18.00 bv gegeven omdat hij honger had, nromaal doen we dat voor het slapen. Voor het slapen 3 kwartier later heeft hij nog eens 200 ml weggewerkt!!! Na de late voeding hebben we hem na de BV nog 70 ml kv gegeven en die dronk hij helemaal op, half in slaap. Had misschien wel meer mogen zijn. En vannacht sliep hij veel rustiger... Zou hij dan echt al die tijd toch honger hebben gehad, maar niet genoeg om zich echt te melden met smakken en huilen???
Vanavond gaat er nog meer extra in de fles en we kijken wel wat hij drinkt. Hij is was en bleef klein en slank, misschien gaat hij hierdoor wel beter bijkomen, want Loek zit echt onderin de curve wb gewicht. En beter slapen is ook geen overbodige luxe...

Bij de eerste heb ik ook een tijd met een huilend kind gezeten. Het was ook de huisarts die zei dat ze maar aan de fles 'moest'. En het huilen was voorbij... ook honger denk ik achter af. Woedel, bij een 2e ben je allerter en zal het allemaal wat makkelijker gaan.

mijn msn: askommerie at hotmail . com

ik schrijf het even niet voluit vanwege spam ;-)

tja, wie weet was hij nog niet helmaal verzadigd? Blijven proberen zou ik zeggen, wie weet komt hij dan ook wat sneller aan.

Gisteren kreeg ik er wel een fles kunstvoeding in, eerste met moeite en veel gehuil en daarna trok die de fles zowat uit mijn handen en dronk 200 ml in 5 minuten op! Alleen van het vaste voedsel wou hij nu weer  echt niets weten, begon helemaal te rillen als hij iets in zijn mond voelde. En zo gaat het elke dag anders... Misschien komt het omdat  hij zich even niet zo lekker voelt (zweten, jengelen, niet gepoept). We proberen het vanavond gewoon nog een keer.

ik heb msn niet zo gek vaak aan (op het werk kan ik niet msn-en wel internetten, zoals nu hi hi, ik ben een heeel slechte werknemer!)  maar mijn mailadres is jannekejoly(kringelding)hetemail.

Hoe gaat het inmiddels bij jullie?

Het teruglopen van de melkproductie verloopt bij mij wat langzaam, dus stuwing en rode kriebelige huis op de borsten. Ik hopte eigenlijk 1 voeding per week af te kunnen bouwen, maar denk dat het toch wat langzamer moet bij mij (geef nu nog maar 4 voedingen zelf, Berend drinkt nog maar 5x per dag, dus dat is wel heel fijn!)

bij ons gaat de fles kv er inmiddels vrij probleemloos in. Na wat geexperimenteer met banaan en rijstwafels raakte Berend verstopt en lust ook spontaan geen banaan of rijstwafels meer. Vandaag appel, ben benieuwd.

Terug
Bovenaan