Zaadlozing zonder zaadcellen

Hier 19 augustus te horen gekregen dat er niets zwemt. Wij staan nu op de wachtlijst van het amc... Verwacht ivm de corona dat het zo nog een jaar op hold kan staan helaas... Wij weten verder nog niets. Fijn hier toch lotgenoten te vinden. Meestal ligt het probleem bij de vrouw ipv de man. Ik begrijp dat de onderzoeken bij vriendlief dus ook wel maanden kunnen duren eer ze uberhaupt wat vinden? Niet heel bemoedigend dit topic...
Ik reageer toch even op ForumGebruiker. Jou soort mensen maakt mij onwijs boos en heel verdrietig. Je hebt godverdomme al twèè kinderen,en dan nòg lopen peeuwen. Wie weet wordt ik wel nooit moeder. Had je daar al eens aan gedacht? Het is heel pijnlijk om zoiets te lezen. Straks ga je ook nog klagen dat je liever een meisje ipv een jongetje had gehad. Of dat het toch wel zwaar is. Wees goddommense blij, want onze wens zal misschien altijd een wens blijven ipv iets wat we groot zien worden.

Hi Klavert en Knuffeltje,
een succesverhaal is het nog niet helemaal, eerst de terugplaatsing afwachten en hopen dat de embryo zich gaat innestelen... maar daar moet deze maand duidelijkheid over komen dus fingers crossed! 
Maar ik hoop dat het jullie hoop geeft, dat onze situatie uiteindelijk iets minder dramatisch lijkt dan het in de eerste instantie was. Tijdens onze eerste afspraak bij de gyn werd er gelijk een folder over zaaddonoren en eentje over adoptie meegegeven... vrij confronterend... 
Er zijn bloedonderzoeken en chromosomen onderzoek gedaan bij mijn man, hier kwamen weinig noemenswaardige zaken uit. Behalve een laag testosteron-gehalte maar daar doen ze niets aan bij een kinderwens (kan pas daarna, omdat die behandeling de zaadkwaliteit nog verder kan schaden).
Er is geen TESE uitgevoerd, weet niet of dat helemaal duidelijk was uit mijn vorige post.
Knuffeltje, je hebt gelijk, het is ook geen bemoedigend verhaal... het duurt allemaal zo ontzettend lang! Dat komt omdat het gemiddeld drie maanden duurt voordat je veranderingen in de zaadkwaliteit in een analyse kunt zien en wij hadden door Corona ook nog pech dat afspraken werden uitgesteld en afgezegd. Daarbij zijn we van kliniek gewisseld omdat het EMC in Rotterdam perse een TESE wilde uitvoeren en het MCK in Leiderdorp een ICSI wilde starten zonder TESE. Dat laatste had onze voorkeur omdat je een TESE niet eindeloos kunt doen en ook de productie van het minieme aantal zaadcellen die er wel zijn beschadigd kan worden voor de TESE. Daar gingen ook weer drie maanden overheen, maar wel heel blij dat we dat gedaan hebben en nu gestart zijn en dus één embryo hebben (en nog wat eicellen in de vriezer). Deze maand in 13 maanden voor het eerst weer het gevoel dat we een kans hebben. 
Mochten jullie vragen hebben, let me know!

Waar staan al die codenamen voor? ? KID weet ik nu, dat is zwanger van een donor. 
Ja, zonder corona waren wij ook al veel verder geweest... Maart ging bij ons de doorverwijzing e deur uit...

Hallo knuffeltje en lentekriebels, Lentekriebels wat raar dat jullie direct een folder krijgen voor zaaddonor en adoptie. Je hebt altijd het idee gehad van een kindje van jullie samen en je wilt lijkt mij alles aan doen om dat eerst werkelijk te maken. Ik hoop heel erg voor jullie dat de behandeling gaat lukken en er een kleine uit voort mag komen.  Dat hele corona verhaal is inderdaad een behoorlijke domper op alles. Wij zijn hier ook heel bang dat alles weer op een hold komt te staan.  We hebben al heel wat onderzoeken gehad en moeten nog wachten op 1 uitslag van het chromosomen onderzoek en 1 afspraak bij de uroloog en dat is over 2 weken... dan is het door naar een ander ziekenhuis omdat het ziekenhuis waar we nu zitten geen MESA PESA of TESE behandeling doet. Dat word onderhand ziekenhuis nummer 3. Fingerscrossed voor 3x scheepsrecht.  Groetjes en veel sterkte xxx

Goedemiddag, even een update. We hebben nu alle onderzoeken gehad in het MCL, hormonen en chromosomen zijn goed, bij de echografie is een kleine goedaardige cyste gevonden maar dat moet niet de reden zijn dat er geen zaadcellen in de zaadlozing zitten. We zijn doorverwezen naar het UMCG voor operatie MESA/PESA/TESE, we hebben van de week de intakeformulier op de bus gedaan (nu al voor de derde keer ingevuld blijkbaar krijg je bij elk ziekenhuis weer dezelfde formulier onder je neus). Het is nu afwachten op een telefoontje van het UMCG. Als ik vrijdag nog geen bericht heb gehad bel ik zelf. Na te vaak achter een ziekenhuis aan te moeten voor een afspraak neem ik daar nu wel voor touw in!  Hoe gaat het bij jullie nu? Groetjes xx 

Hi meiden, 
Zie dit topic nu pas ;). Maar fijn om met jullie in contact te komen. Hier ook inderdaad sprake van azoöspermie. Hormonen waren allemaal goed en genetisch ook niets gevonden, dus dat is opzich positief. Wel was er tijdens de echo een kleine goedaardige cyste te vinden en een kleine spatader. 
Hier wordt dus nu eerst een varicocele operatie uitgevoerd, dan 3 maanden herstellen en dan (indien nodig) de TESE operatie. Wij lopen ook bij het Erasmus MC. De operatie zou eerst begin november zijn, maar was door corona verzet naar 18/11. Nu heeeeel hard duimen dat die wel door gaat. 
Hoe gaat het met jullie?

Terug
Bovenaan