Zaadlozing zonder zaadcellen

Hallo allemaal, 
Een nieuw jaar nieuwe kansen! Ten eerste iedereen een gelukkig Nieuwjaar en hoop dat alle (kinder)wensen mogen uitkomen dit jaar. 
Knuffeltje wat fijn dat er toch 4 zaadcellen zijn gevonden!
Even een update over ons proces: Ik heb zelf heel veel moeite van opmerkingen die je her en der krijgt van mensen die geen flauw idee hebben waar je in zit (je bent nog maar een jaar bezig in het ziekenhuis) (blijven piekeren helpt niet etc.etc.). Doordat ik me erg druk maak om zulk soort opmerkingen heb ik hulp gezocht via het ziekenhuis. We praten nu met een vrouw die ons hopelijk gaat helpen met positief blijven denken en een beetje rust te vinden in het hele proces. 
Door corona zijn er nog niet veel veranderingen bij ons in het ziekenhuis alleen dat het gesprek via Skype moet in plaats van face 2 face heel akward om tegen een beeldscherm te praten waar je mee zit maar daar moeten we het nu mee doen. 
Hoe is het nu met jullie? 

Hoi allemaal! 
Jullie ook allemaal veel moed, kracht en hoop gewenst voor een mooi 2021! 
@Klavertt; ik snap wel dat je dat zegt hoor. Ik probeer tegen de meeste mensen om mij heen eerlijk te zijn over het hele traject, waardoor ik dat soort opmerkingen niet vaak krijg. En als ik het wel krijg, dan is het van iemand die mij eigenlijk niet boeit en kan ik het ook makkelijker los laten. Maar ik kan ook begrijpen dat het super moeilijk is hier open over te zijn. Waar staan jullie nu in het traject? 
Mijn vriend heeft half december koorts gehad, waardoor we de afspraak 2 weekjes moeten verzetten. We hebben vorige week een brief gehad voor begin maart. Hopelijk blijft hij nu verder helemaal fit.
Ik moet wel zeggen dat deze rust (maanden) mij (en onze relatie) wel echt even goed doen. Voelt gewoon weer als vanouds allemaal, daarom voor mij nu ook wel prima even eigenlijk. Merk nu pas hoeveel invloed al het slechte nieuws en de spanning heeft gehad afgelopen half jaar. Even opladen om het straks weer allemaal aan te kunnen. 
Vind het leuk hier zo nu en dan een update te lezen, dus laat gerust weten hoe het met jullie allemaal gaat. Dikke knuffel voor jullie allemaal strijders

Hallo allemaal,
@NoorSW wat fijn dat je die rust even hebt genomen het kan je inderdaad behoorlijk op breken al die onzekerheden en slecht nieuws. Het is inderdaad ook dat ik mensen om me heen het vertel waar ik eigenlijk van verwacht dat ze het snappen (familieleden vooral), maar helaas snapt niet iedereen het... 
Wij hebben van de week weer een afspraak gehad bij de uroloog en we hebben eindelijk een antwoord gekregen waarom er geen zaadcellen in de zaadlozing zitten! Mijn partner heeft een mutatie in zijn CF gen waardoor de zaadleiders op vroege leeftijd zijn afgestorven of hij het nooit heeft gehad. De uroloog gaf aan dat hij bijna 100% zeker is dat hij tijdens een MESA operatie genoeg zaad zal vinden.
Er is nog wel een maar aan de mutatie want zijn mutatie is een lichte afwijking en een zware afwijking is een taaislijm ziekte waardoor ze mij ook nog gaan testen op het gen. Zullen wij alle 2 de afwijking hebben is het risico er wel dat ons kind de zwaardere vorm kan krijgen. 
We hebben 12 januari weer een telefonische afspraak met de gynaecoloog dus het is even afwachten wat de volgende stappen nu zijn. Zo zie je maar weer dat als een wens zo ver weg lijkt te zijn toch weer wat dichterbij kan komen. 
Groetjes en neus omhoog! 

Hi meiden! Hier ben ik weer. We mochten afgelopen dinsdag weer terugkomen voor de semenanalyse. We werden 's middags gebeld voor de uitslag. Er waren nu dit keer (voor het eerst) wel cellen gevonden, alleen bewogen ze niet. Dus wel mini beetje positief nieuws dat er nu in ieder geval cellen zijn gevonden (en de varicocele operatie niet voor niets is geweest).
We worden nu dus binnenkort opgeroepen voor de TESE operatie, dus dat is heel spannend! 

Hoe het is met jullie?
@Klavertje; opzich positief dat ze zeggen dat ze met de operatie verwachten iets te vinden! Ben benieuwd hoe het nu gaat! 

Veel liefs! 

@NoorSW 
Wat fijn dat er toch wat gevonden is! Is de operatie in ieder geval niet voor niets geweest een win die je in je zak kan steken. 
Wij gaan maandag weer naar het ziekenhuis voor de operatie van mijn wederhelft. Merk aan mezelf dat nu de operatie steeds dichterbij komt dat mijn zenuwen ook weer sterker worden. Ook al heeft de uroloog gezegd dat hij er bijna helemaal zeker van is dat hij wat gaat vinden, heb ik toch nog een gedachte in mijn hoofd die rond spookt met straks vinden ze niks. 
Maandag krijgen we direct de uitslag van de MESA dus ik hou jullie op de hoogte! 
Groetjes xxx 

@Klavertt; Ja, ik snap dat je alsnog heel zenuwachtig bent voor maandag hoor. Ik ga voor je duimen dat alles goed is! Laat maar weten hoe het is gegaan, ik leef met je mee. Liefs! 

@Klavertt; hoe is de MESA gegaan? 

Ons geduld wordt nog even op de proef gesteld. Eerst zou de TESE morgen gepland staan, maar de arts adviseerde toch nog 2 maanden te wachten. We willen toch uit gaan van zijn expertise en wachten daarom maar op mei. We hebben we 20 april de ICSI intake. De arts heeft t niet gezegd, maar hoop dat het betekent dat de arts wel verwacht in mei iets te vinden. We blijven nog even hopen! 

Hallo hallo,
Even mijn update er zijn bij de operatie 9 rietjes gevuld wat betekend dat we 9 icsi behandelingen kunnen aangaan. Het is nu afwachten op een brief voor de icsi intake. 
Mijn partner heeft de operatie wel onderschat was toch heel wat heftiger en pijnlijker ook de dagen erna waren voor hem nog pijnlijk. We zijn nu een week verder en hij is weer aan het werk. Wel heeft hij in zijn achterhoofd als het niet gaat gewoon weer naar huis gaan want een ontsteking wil je er zeker niet bij hebben. 
@NoorSW fijn dat er in ieder geval een intake staat! Onze artsen hebben eerst de MESA gedaan en als er wat werd gevonden dan werd er een icsi intake ingepland. Dat de intake staat ingepland is volgens mij al heel positief! 
Groetjes xxx

Terug
Bovenaan