Zaadlozing zonder zaadcellen

Wij horen toevallig de 18e hoe nu verder. Wij kregen vorige keer het complete folderpakket mee en staan er 600% achter dat wij het liefst voor een donor gaan.
Mesa, Tesa, bij die woorden kon je vriendlief al van het plafond trekken. Het is prachtig dat ze deze technieken tegenwoordig allemaal beheersen,maar vriendlief is op zijn 6e al een keer geopereerd aan zijn ballen. Een bal was toen weggeschoten. Hij heeft dus nog maar èèn bal, en al littekenweefsel wat tijdens de seks al weleens in de weg zit. Toen ik verder las werd ik ook niet vrolijker. Een dagopname. In je blote niksie voor waarschijnlijk meerdere artsen staan. Nog grotere NEE. 50% kans dat ze zaad vinden. Per bal of per 2 ballen? Dan konden ze meteen Tese doen. Weer 50%. Per paar of per bal? Drukondergoed. Herstelperiode. Alle seinen bij vriendlief op rood. Want stel nou dat ze er iets uit peuteren, genoeg voor 3 pogingen icu, iui of hoe dan ook. En dat lukt niet. Dan staan we nog steeds met lege handen. Het maakt ons niet uit waarom vriendlief onvruchtbaar is. Dat is nu eenmaal zo. Met donor is niet makkelijker, maar ik denk niet dat wij het psygisch trekken nog maanden en maanden zonder zekerheden verder zon traject te doorlopen. Want daar hoor je nooit wat over. Mooi hoor, dat jullie dat wel redden. Ben heel benieuwd naar de uitslagen. Maar wij hopen de 18e een bureau op te schuiven en volgend jaar rietjes klaar te hebben staan om op die manier zwanger te kunnen worden. Het liefst hoop ik dat er uit het bloedonderzoek een afwijking komt dat vriendlief uberhaupt geen zaadcellen kàn aanmaken. Dan is de keuze ook voor het ziekenhuis makkelijker.

Hi Klavert,
Onze eerste terugplaatsing is niet gelukt... inmiddels al vier weken geleden dus het heeft wel een plekje gekregen maar het was ontzettend zwaar. Vond de hele ICSI een enorm intense periode en de ontdekking dat het dan geen resultaat heeft opgeleverd vond ik heel heftig.
Maar onze kliniek is nog steeds positief over deze manier van behandelen, dus zij geloven er wel in om op deze manier verder te gaan. Zolang ze slechts een aantal zaadcellen aantreffen (het gaat echt om nog geen 10 levende zaadcellen) raden ze aan om geen TESE te doen. 

Misschien dat we eind dit jaar nog een nieuwe poging kunnen doen en anders volgend jaar weer nieuwe kansen.
Noor, jullie verhaal komt me bekend voor. Ook een tijd bij EMC onder behandeling geweest, ook geopereerd wegens een spatader (mijn partner) en daarna drie maanden wachten om te zien of er nog een TESE nodig was. De uitslagen hierover waren wisselend (af en toe levende zaadcellen maar erg onbetrouwbaar). Ze vonden af en toe ongeveer 10 levende zaadcellen maar wilden op basis daarvan geen ICSI behandeling plannen, ze wilden perse een TESE doen. Wij hebben uiteindelijk een second opinion aangevraagd bij een kliniek in Leiderdorp en zij wilden met ons de ICSI doen zonder TESE. Dat proberen we nu dus. 
Knuffeltje, ik lees in meerdere draadjes mee en zie daar je verhaal voorbij komen. Heel sterk dat jullie zo'n duidelijke keuze hebben gemaakt. Er is veel moed voor nodig om te kiezen voor iets anders dan wat artsen/experts je aanbieden en daar een eigen pad in te kiezen. Ik wens jullie heel veel sterkte en geluk! 

@Knuffeltjeee; Wat fijn dat jullie pad toch op deze manier door kan gaan. Veel kracht en moed gewenst komende periode! Laat je ons alsnog een beetje weten hoe het met je gaat? 
@Lentekriebelsss; Ja, wat grappig dat de verhalen dan toch wel zo op elkaar lijken. Hebben jullie al een afspraak gehad in de kliniek in Leiderdorp? Hoe gaat jullie pad eruit zien? Toch wel verhelderend om dat dan te horen. Je hebt vaak echt het idee dat de opties die je aangereikt krijgt de enige zijn.. 

@NoorSW je staat er niet alleen voor, ik heb ook overal gezocht naar lotgenoten om het te bespreken maar kon helaas geen verhaal vinden wat bij mij aansloot. Het is altijd fijn om even te delen wat je meemaakt of mensen te vragen om advies die in hetzelfde situatie zitten. Hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt.
@Knuffeltjeeee Wat knap om zo'n beslissing te maken! Ik heb hier thuis het woord zaaddonor ook laten vallen alleen valt dat niet echt goed. Ik snap het wel heel goed, mijn wederhelft heeft altijd het idee gehad dat wij een kleine krijgen van ons 2en. Dat er nog een kans is dat dit mogelijk is wil hij eerst onderzoeken totdat het puntje zaaddonor word besproken. 
@Lentekriebelss Het lijkt mij allemaal heel zwaar, al zoveel tegenslagen gehad en dan komt dit erbij. Ik hoop dat je nog altijd blijft geloven in jezelf en je lichaam! 
Wij hebben nu bericht gekregen van het UMCG met een afspraak datum van 27 november voor weer een zaadlozing. Wij hebben nu bij 2 verschillende ziekenhuizen een zaadlozing ingeleverd en nummer 3 denkt er wel zaadcellen te vinden???? We hebben contact gehad met UMCG en aangegeven dat we zijn doorverwezen voor een operatie en niet voor opnieuw de gehele reis van onderzoeken. Als antwoord kregen we; ja maar zo doen we het altijd als je bij ons komt moet je het opnieuw inleveren. Ik was woest en kon wel weer in huilen uitbarsten, mijn wederhelft heeft het MCL gebeld (waar we door zijn doorverwezen naar het UMCG) en ook die geeft aan dat het nergens op slaat omdat ze alle gegevens hebben van het MCL. Sowieso hebben we een consult op 8 december het is dus weer afwachten. 

@Klaverrt; wat frustrerend. Word je ook gek van telkens... Nog iets van gehoord of toch volgende week weer aan de slag?
Mijn vriend heeft gisteren de varicocele operatie gehad en alles is goed gegaan. Hij heeft er ook niet super veel last van, dus gaat eigenlijk wel terug. Nu 1 december terug voor nacontrole en verder nu 3 maanden herstellen en dan heeeeeeeeel erg hopen dat er over 3 maanden iets gevonden wordt. Anders gaan we door voor de TESE. 
Hoe gaat het verder met jullie?

Wij zaten gister elkaar heel verbaasd aan te kijken. Geen topscore, maar er zijn maarliefst 4 zaadcellen gevonden! Wij gingen natuurlijk heen met het idee dat er niets zou zwemmen. Dus wij staan nu op de ICSI wachtlijst en hoeven we dus niet meer na te denken hoe en of we met donorzaad willen.

Terug
Bovenaan