Zie het even niet meer zitten...

hoi eveline,

ik wilde je alleen even klaten weten dat ik ook wel eens van die dagen heb met nynke en dat je dan niks goed kan doen.... daar kan je inderdaad helemaal hopeloos van worden. dan kan ik niet wachten tot ze groter is en je met haar kan communiceren...

maar eigenlijk wilde ik je laten weten dat ik met je mee leef, ik hoop dat deze fase snel voorbij is voor je.

groetjes,daphne

Hoi Eveline,
Nou voor de 10e keer geprobeerd te reageren. Hoop dat het nu wel lukt.
Wat ontzettend rot voor je. Maar ja, wat doe je eraan he. Je weet niet goed wat er is, dus dan weet je ook niet goed wat te   doen. Kan het me helemaal voorstellen.
Slaapt ze wel goed en vind ze overdag ook rust, want het lijkt een beetje alsof ze oververmoeid kan zijn.
En ze zal echt moeten leren dat ze zichzelf toch ook af en toe moet bezig houden. Helaas moet jij haar dat zelf aanleren, waardoor ze in het begin misschien nog wel meer gaat huilen. Ik zou proberen echt een vaste structuur te gaan aanhouden zodat er meer ritme en voorspelbaarheid in komt. Bijv. eten, boeren, spelen met mama, box, bed of zoiets.
Bij jouw topic over zelf spelen heeft iemand (sorry naam vergeten) die hetzelfde had een goed advies hierover geschreven. Misschien heb je daar nog wat aan.
Groetjes Veerle

Hoi,

Heb zelf geen ervaring mee, maar wilde je even laten weten dat ik met je meevoel!
Moet erg moeilijk zijn als maar niet tevreden lijkt te zijn en je maar moet vissen naar de reden... Die irritatie, daar zou ik me niet zo schuldig over voelen, je bent tenslotte ook maar een mens! Ook al hou je nog zoveel van ze, er zullen altijd momenten zijn dat je ze achter het behang kunt plakken! Maar daarmee zijn we geen slechte moeders!

Veel succes en hopelijk gaat het snel beter...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (4 weken)

Hoi lieve meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gisteren even een paar flinke huilbuien gehad (leuk voor mijn man, twee huilende meisjes, hihi) en vannacht heel vast geslapen en met mij gaat het, zeker nu ik jullie reacties gelezen heb, wel weer wat beter. Ik ga morgen naar het cb en zal dan even overleggen of zij denken dat ik iets met de voeding anders zou kunnen doen.
Ik probeer Esther ook nog maar wat vaker op bed te leggen. Ik probeer al zoveel mogelijk ritme aan te brengen, maar ik moet zeggen dat het me niet meevalt: drinken gaat goed, boeren gaat goed, bij het knuffelen op schoot begint ze te mekkeren, zodra ik naar de box kijk begint ze te krijsen (ja, probeer dan nog maar eens te zien of ze moe is...) en als ze dan vermoeidheidstekenen begint te vertonen leg ik haar op bed. Daar gaat ze tegenwoordig altijd lief slapen, maar ze is na een half uur echt wel weer wakker. Maar dan mag ze nog niet drinken, dus dan loopt mijn cirkeltje al meteen in de war. Dus dan ga ik maar weer verder bij knuffelen. Maar dan ligt ze dus al weer te huilen, dan naar de box en dan krijst ze nog harder. Is hier een logische oplossing voor? Denk ik nou zo moeilijk? Ik zou het nl heel graag willen proberen, maar heb het gevoel dat ik het gewoon niet helemaal begrijp of zo... Ik wil echt alles voor haar doen, ook even laten krijsen als dat goed is, maar ik wil zo graag ook een keertje resultaat zien in de vorm van een lachje of zo...

Groetjes,

Eveline

Hi Eveline,

Ik heb gisteren ook al geprobeerd te reageren op je berichtje, maar door de problemen hier met de site is het helaas niet gelukt, sorry! Erg frustrerend!

Maar over frustraties gesproken: jouw frustratie snap ik volledig. Zoals ik in reactie in je topic 'Zelf spelen' ook al schreef heeft mijn zoontje Seth (nu ook 9 weken) hier ook enorm last van gehad. Veel huilen, niet willen slapen en zelf spelen ho maar!
Omdat ik het dus zat was ben ik ook de drie R-en in gaan voeren, zoals jij nu ook probeert.

Je schrijft dat Esther na een half uur alweer wakker is en jij haar dan weer uit bed haalt. Huilt ze dan ook erg als ze wakker wordt, of pruttelt ze alleen een beetje? Seth was namelijk in het begin ook snel weer wakker. Als hij ging huilen ging ik hem troosten en probeerde of hij nog wat langer wilde slapen. Als hij alleen wat pruttelde liet ik hem even en viel hij vaak zelf nog een keer in slaap.
Als hij niet te troosten was of niet meer wilde slapen gaf ik hem toch voeding, ook al was het nog geen tijd (ik geef BV, dat maakt het misschien wel wat anders). En daarna begon de hele cyclus opnieuw: boeren, knuffelen, box, moe => naar bed.
Het heeft 3-4 dagen geduurd dat het een rommeltje was met voeden omdat hij niet lang genoeg sliep, maar daarna sliep (en slaapt) hij zo goed dat ik hem vaak nog wakker moet maken als het weer tijd is voor de voeding. Ik zit nu opeens ook op 5,5 en soms zelfs 5 voedingen per dag.

Ik hoop dat je hier wat mee kan. En natuurlijk kunnen ze je op het CB nog veel meer adviezen geven.

Oh ja: over het 'laten huilen' als ze naar bed moeten. Dat kon ik dus echt niet. Een eerdere poging van me om de RRR's in te voeren mislukte daardoor. Tot ik een tip kreeg van een collega: niet een half uur laten huilen (dan gaan ze zo over de zeik dat ze toch niet meer gaan slapen), maar elke 3 minuten even het vaste ritueel herhalen zonder hem/haar aan te kijken. In ons geval is dat: dekentje instoppen, aai over de bol en muziekje aan.

Groetjes Femke, moeder van Seth (15-01-07)

Hoi Femke,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Heb zojuist weer flink geworsteld. Esther werd na drie kwartier weer wakker. En aan pruttelen doet ze helaas niet...ze haalt twee keer diep adem en zet het dan op een gillen. Ik heb geprobeerd het te rekken (was  trouwens nog voor ik je berichtje gelezen had), maar ze was echt klaar wakker. Maar ik had haar bakerzak nog niet uit of ze begon al weer te huilen. Toch mee naar beneden genomen, op de bank even geknuffeld en toen ze niet op hield met miepen toch maar in de box gelegd. Daar begon ze weer weg te doezelen, dus weer opgepakt en in  haar wiegje  gelegd. Jeetje, of ik haar probeerde te villen... Maar ik heb haar 5 minuten laten brullen en toen weer over haar bolletje geaaid, speentje terug gegeven en haar pingelmuziekje aan en volgens mij slaapt ze nu. Ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt... Hopelijk werkt het  bij mij  en Esther net zo goed als bij jullie!

Nogmaals bedankt!

Eveline

ps: Stukje nog niet geplaatst of ze werd alweer wakker. Weer speentje, aaitje over haar bol,  pingelmuziekje aan... Help!  

Terug
Bovenaan