Zie het even niet meer zitten...

Vera vertikt het om bij daglicht in de wieg te slapen. Ze slaapt in de wandelwagenbak in de woonkamer. Maar misschien word je (ik) bij een 2e wat makkelijker in die dingen.

Hoi Eveline,

Nog een poging! Dit forum is wel goed voor je typvaardigheid! Je kunt alles steeds weer opnieuw typen.
Ik heb het echt met je doen. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer waar je goed aan doet. We zouden eigenlijk eens de babyfluisteraar langs moeten laten komen, dat onze kleintjes eens aan hem vertellen wat er aan de hand is!
Ach ik klets ook maar wat.... Je moet maar denken dat het een fase is die ook wel weer over gaat. En dat je je best doet, en meer kun je niet doen toch?
Succes,

groetjes Sonja

Hoi allemaal,

Nou, ze werd dus wakker maar was nog niet uitgerust. Toch maar mee naar beneden: knuffelen (voor zover dat ging), even in de box en toen ze moe werd van het gillen weer in bed gelegd. Daar nog gegild en toen in slaap gevallen. Ze heeft een uur geslapen, je zou toch denken dat ze moe zou zijn... Daarna nog even gewandeld (past niet in het schema maar ja, de hond heeft geen boodschap aan mijn schema...) en toen heeft ze ook nog een kwartiertje gedut. Nu heeft ze net de fles gehad en ligt ze hier naast me op haar buik op het waskussen. En ze huilt niet!!! Hoera!!! Zodra ze begint te gapen weer naar bed. Hopelijk krijgt ze het een beetje door...
En bedankt voor de steun, voel ik me een heel stuk minder zielig!

Groetjes,

Eveline

ps: Je tekst kopiëren scheelt een hoop typewerk. Als het forum het dan opeet, hoef je alleen je tekt opnieuw te plakken.

Hoi Eveline, ik merkte dat Hester (nu 6 weken) het op een gegeven moment ook wat minder kon vinden en meer begon te huilen.  Ik heb  het boek van Ria Blom (regelmaat en inbakeren) gelezen en dat pas ik nu zoveel mogelijk toe. En in plaats van haar meer te vermaken, ben ik dat juist minder gaan doen. In haar box ligt nu nog maar 1 speeltje en daar vermaakt ze zich prima mee. . Het was wel even doorzetten in het begin maar ik merk echt dat ze er van opknapt (beter slapen / drinken = beter gemutst). Ze slaapt nu ook overdag op haar eigen kamer en  daar reageert ze goed op en ik vind het ook veel prettiger om overdag wat tijd voor mezelf te hebben. Wie  weet heb je er iets aan... Ennuh... voel je niet schuldig over je gevoelens... blij er eindelijk iets over te lezen i.p.v die eeuwige roze wolk...  

Hoi Fleur,

Ja, da's misschien wel een beetje iets van dit forum: ik vind dat je weinig hoort dat het ff niet zo lekker loopt. Misschien omdat als het minder loopt je ook minder op het forum te vinden bent? Ik had dinsdag voor het eerst nagym en daar bleek vrijwel iedereen het regelmatig even niet meer te zien zitten...één en al herkenning.
Ik heb Esther ook net gewoon maar in de  box gelegd en haar gelaten. Als ze erg piepte even over haar bol geaaid en verder moest ze zelf spelen. Omdat ze net lekker had geslapen ging dat best aardig. Maar gewoon een praktisch vraagje he: hoe speelt zo'n ukkie met één speeltje? Esther kan nog niets vastpakken en als ze op haar rug ligt, ziet ze de speeltjes dus ook niet. Ik heb zo'n babygym, maar da's wel een druk en groot apparaat...

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,
ach hier loopt het ook wel eens niet, maar over het algemeen zijn wij gezegend met een heel tevreden en rustig mannetje. Dus als het dan effe niet loopt dan heb ik energie genoeg om dat te kunnen handelen. Ook slaapt hij al lekker door en daardoor krijg ik ook genoeg slaap en kan ik het weer beter aan als het even niet lekker loopt. Wat dat betreft hebben we gewoon ook geluk hoor.  Ik denk dat ik het ook wel gehad zou hebben hoor als ik in jouw situatie zat.
Over dat zelf spelen: Quinn heeft een muziekmobiele met speeltjes die boven hem hangt, ronddraait  en muziek uitkomt. Dat vind hij geweldig. Ik heb hem zo laag gehangen dat hij bij de beestjes kan en hij verkoopt ze vaak een mep of probeert ze te pakken.
Verder staat er een beige knuffel in de box die hij vaak bestudeerd en aan de andere kant hangt een kikker met belletje, knisperhandjes, voetje met spiegeltje. Ik leg hem altijd zo neer dat hij onder de mobiel ligt en met zijn handje aan de kikker kan als hij dat wil. Zo vermaakt hij zich wel even (half uur of 45 min.) valt dan vaak in slaap of wil even wat anders. Zet hem ook vaak in de wipstoel met de babygym erboven. Hij kan zich dan in een spiegeltje zien en tegen de beestjes aan slaan. Meestal vind hij dit ongeveer 20 min. leuk.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes Veerle

Hoi Eveline,

ik heb gisteren ook alle speeltjes uit de box gehaald op de babygym na en ik merk dat Laura rustiger is in de box. Zij speelt ook niet echt en grijpt niet, maar kijkt nu wel meer naar haar mobile en probeert zich om te draaien. Kindjes kunnen ok overprikkeld raken met te veel speelgoed. Ik denk dat Laura daar ook last van had. Laura is trouwens ook nog steeds uit haar hum... nu al  vier dagen en als ze dan lacht, is het tegen haar vader. Ook niet eerlijk! Ik heb me er maar bij neer gelegd,  misschien zit er iets in de lucht ofzo.

Groetjes Ilona

Hoi Eveline, ze ligt gewoon lekker rond te kijken en er hangt een box spiraal in haar box. Ik leg haar steeds met haar hoofd aan een andere kant zodat ze weer nieuwe dingen ziet. In het boek van Blom staat zoiets als dat een baby snel overprikkeld raakt maar dan toch maar aan alle actie om zich heen blijft kleven. Ik hou het schema: wakker worden - verschonen - voeden - knuffelen - zelf in de box spelen - slapen aan. De ene duurt dat ritueel een uur en een andere keer veel korter of langer. De wakkere tijd van een baby van haar leeftijd is zo'n 45 tot 60 minuten. Zodra ze begint te huilen en te gapen, mag ze gaan slapen en ik merk wel dat als ik haar iets te lang in de box laat liggen terwijl ze eigenlijk steeds al aangeeft dat ze wil slapen, dat het veel langer duurt (met meer gehuil) voordat ze ook zelf in slaap valt.

En nog even over die roze wolk:  ik moest in het begin erg aan alles wennen. Je hele wereld staat op z'n kop. Je krijgt niets anders te horen dan "geniet ervan" dus ik voelde me alleen maar schuldiger... totdat iemand tegen me zei: Roze wolk? Het is keihard werken... vanaf dat moment gaat het met mij een stuk beter.

Terug
Bovenaan