Ziekenhuis

Hoi allemaal,

volgens mij is iedereen erg druk met alle feestdagen, want het blijft vrij stil hier. Zelf heb ik ook al een hele tijd niet veel meer geschreven maar lees wel met jullie mee.
Ben echt heel benieuwd hoe het Jane vergaat de komende weken.

Zelf nu ong. een jaar gestopt met de pil. Eerste maanden cycli van 31-36 dgen. in een aantal cycli een ovu test gedaan over langere periodes maar nooit positief getest. Toen de laatste 3 maanden gaan temperaturen. Vanaf toen werden mijn cycli ineens 40-48 dagen, nog langer.......wel bleek ongeveer 10-14 dagen voor de uiteindelijke RD de tmeperatuur te stijgen (dus op dag 30!!!! ongeveer). Toen toch maar naar ha gegaan omdat ik dit niet normaal meer vond. Die had veel begrip en stuurde me voor inwendige echo naar gyn omdat hij dacht aan PCOS. Ook wat bloed geprikt. Gister bij gyn geweest en het was geen PCOS. In 1 van de eierstokken zat nu een rijpende ei die ong 22 mm groot was, dus nog voor vruchtbare periode wat ook klopt want het is nu dag 18. Mijn vraag aan jullie is : hoe groot is een eicel ong. als hij springt?? Duurt het nog lang denken jullie? Gezien de vorige cycli zou het nog wel meer dan 10 dagen kunnen duren. ALS ie springt natuurlijk, das ook nog geen garantie. Dinsdag een afspraak met huisarts om deze uitslag + bloed te bespreken en ook samen met mijn partner om te zien hoe nu verder. Ik vermeod dat we dan weer terug naar gyn kunnen maar dan meer voor uitgebreider vruchtbaarheidsonderzoek voor ons allebei. Op zich wil ik dat ook wel, we hebben allemaal hetzelfde doel. Maar ik zie er ook wel tegenop: mijn man heeft al veel pech met zijn gezondheid gehad (evenwichtsstoornissen, pacemaker, zenuwbeschadiging, mogelijk tia....nou genoeg ellende) en ik zou het heel erg vinden als er bij hem iets niet in orde zou zijn. Ook hoop ik stiekem een beetje dat deze keer misschien wel lukt omdat we duidelijk die grotere cel gezien hebben. Het maakt je vooral onzeker. Ik heb er heel veel voor over om deze wens in vervulling te laten gaan, maar zie ook op tegen alles wat mogelijk nog komen gaat.

Succes allemaal!!!!

gr Hanneke

Hoi allemaal,

hier weer even een update van mijn kant.
Ik had zulke goede hoop, maar helaas zijn de rd  gearriveerd.
Baal er natuurlijk weer super van!
Je gaat toch iedere keer weer bedenken hoe het zal zijn als je het bijv. met sinterklaas of kerst  kan vertellen aan ouders enz.
Nu weer van voren af aan beginnen dus
Ik heb de ovutesten weer besteld en ga morgen weer beginnen met de clomid.
Daar ben ik best wel een beetje zenuwachtig voor trouwens. Hoop zo dat ik niet weer zo'n enorme cyste krijg door die medicijnen...
Heb meteen een afspraak bij de gyn gemaakt. Ze had bij het vorige bezoek gezegd dat ik een afspraak moest maken op dag 21, omdat ze dan met een echo konden  controleren of ik idd weer een cyste heb. Nu had ik het gister zitten uitrekenen en kwam dag 21 precies uit op 1 januari!
Nu heb ik een afspraak op 2 januari, dus we beginnen het nieuwe jaar gezellig met een gynbezoek

Fijne dag verder nog allemaal!

Liefsss,
Ashley.

Wat rot Ashley dat de RD's er weer zijn.   Hopelijk krijg je idd geen last van een cyste van de medicatie en ook geen andere bijwerkingen.

Ik was deze maand veel te vroeg ongi geworden, al op dag 28 ipv dag 40. Had zo'n goed gevoel erover...maar goed niets aan te doen. We zitten nu in ronde 13, hopelijk brengt het me een beetje geluk!!!!! Zou wel fijn zijn!!! Zondag ben ik begonnen met de clomid 100mg en gelukkig tot nu geen last van bijwerkingen. Morgen om 11 uur heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor de folikelmeting. Vind het deze keer echt spannend!!!

Liefs xxx

@Jane en Shen, Hoe is het met jullie???????

hoi people,shen weer ff hier.
heb ondertussen me samenlevingstest gedaan.donderdag 6 dec.was ie negatief en het slijm was er niet dus dat werd al niks.het zaad sloeg meteen dood.afgelopen maandag weer getest,was weer negatief,maar het eitje was wel groot genoeg en die stond ook op springen maar toch weer negatief geteste.
het zaad slaat in de baarmoedermond al dood,want er zit geen slijm.weleen beetje maar niet genoeg.dat dus gewoon niet echt leuk om te horen.had het niet verwacht namelijk.maar in me baarmoeder is de slijmlaag wel gewoon mooi 3 lagen,dus ik snap het niet echt waarom mijn baarmoedermond dat zo dwars doet dat het zaad mteen doodslaat.in januari gaan ze zon foto maken waarop ze kijken of me eileiders doorgankelijk zijn.als dat allemaal goed is,dan gaan ze beslissen of ze of nog een samenlevingstest doen,of iui.ze praten namelijk nu al over iui.
hoorde net weer ff niet zo leuk nieuws.oude buurmeid vanmij heeft ook moeite met kinderern.nou blijkt dat zij wel eitjes rijpt,maar dat haar eitjes niet goed zijn.zij krijgt nu donoreitjes van haar zus.
ik ben nu zon type,ik ga nu ook meteen weer denken,straks zijn mijn eitjes ook niet goed,want me slijmis ook niet goed.das weer zo stom van mij dat ik meteen ga denken dat ik dat nou ook heb.terwijl er helemaal niks vaststaat.
maar ja over dat slijm heb ik mijn vraagtekens,waarom het in de baarmoedr wel goed is en in de baarmoedermond niet.verlies namelijk ook nooit die slijmprop zegmaar die je verliest als je een eisprong krijgt.
en ik heb het even nagevraagd,als je geen eisprong hebt,heb je ook geen menstruatie..daar waren de meningen nogal verschillend over laatst maar geen ei is geen RDs..dus...haha
nou,dat was mijn verhaal weer even.het is maar weer afwachten of de RDs komen of niet...hoe gaat het met julie?jane,al een echo gemaakt?
en hanneke,mijn gyn.zei dat een ei ongeveer 22 mm is als ie springt,dus ik zou maar gaan oefenen hahahaha
xxxshen

Hoi Meiden,

Zo heb eindelijk ff tijd om alles te vertellen. Wat een drukke dag zeg, ben al de hele morgen en middag aan het rennen en vliegen.

Maar goed ik ben dus vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de folikelmeting. Ze vond het erg vroeg dat ik terug kwam het was natuurlijk pas dag 8. Maar goed toch ff gekeken en nog geen ei te bekennen. Dat had ze al gedacht. Wel vond ze het raar dat ik dus vorige maand daardoor naar huis ben gestuurd en niet meer hoefde terug te komen. Eigenlijk hadden ze mij toen na een paar dagen weer moeten laten komen en hoefde ik dus eigenlijk niet aan de clomid 100mg had gewoon de 50mg kunnen blijven sliken, lekker dan!!! Ze heeft ook een aantal vragen gesteld en op bijna niks wist ik het antwoord. Er is mij nooit wat verteld en ik heb ook niets gevraagt nam alles maar aan. Ze wilde weten waarom ik aan de clomid ben, nou ik zou het niet weten. Ook vroeg ze of er weleens bloed was geprikt en ook dat was niet gebeurt. Echt vreemd allemaal ik loop al dik een jaar aan het ziekenhuis en nu pas vragen ze zulks soort dingen. Wel wilde ze weten of mijn zwangerschap en bevalling bij mijn 1ste goed waren gegaan en hoelang het duurde toen voordat ik zwanger was. Dinsdag middag moet ik weer terug voor een echo en hopelijk zijn er dan wel eitjes te zien die mooi groot zijn. Oja, waarschijnlijk heb ik een cyste naast mijn eileider en daarvoor heb ik nu dus bloed moeten laten prikken. Zo ik weet het ff niet meer!!! Oja ze wilt ok een foto laten maken van mijn baarmoeder en gaan kijken of mijn eileiders wel open zijn. Als dat allemaal goed is bij mij denk ik dat ze met mijn vriend gaan beginnen en dta hij er aanmoet gaan geloven, maar goed dat is nog ver weg, hihi. Ze hebben namelijk in dat jaar dat ik aan het ziekenhuis loopt hem nog niet nagekeken, omdat we al een dochtertje hebben werd er toen gezegt. De gyn van vandaag vond dat onzin omdat het toch alweer een tijdje geleden is. Mijn dochter is nu 3,5 en er kan een hoop gebeuren in die tijd. Daarom word ik nu wel helemaal ondezocht.

Nou ik geloof dat ik alles wel heb opgeschreven en als ik wat vergeten ben dan hoor ik het wel!!!!!

Liefs xxx

hey patricia,
wat een gedoe allemaal zeg bij jou!
ik vind het raar dat ze jou dan zomaar aan de clomid hebben gezet,en vind het nog raarder dat je nu pas die foto krijgt en nog nooit hebt bloed geprikt.ik heb ondertussen al drie keer bloed geprikt,moet namelijk om de zes weken zeiden ze tegen mij.in januari krijg ik die baarmoederfoto.ben zeer benieuwd hoe dat lopen gaat want de meningen zijn er verschillend over,of het pijnlijk is of niet..we wachten af.
en mijn man is ook meteen getest.die hebben ze eerst getest en toen mij pas.en wat betreft dat je al een dochter hebt en dat ze dus daarom jou man niet hebben getest vind ik onzin eigenlijk.in het ziekenhuis waar ik loop,de VU in amsterdam,doen ze nergens moeilijk over.daar zijn ze wel meelevend.ik welk ziekenhuis loop jij?xxx shen

Hoi Shen,

Eerlijk gezegt begrijp ik er ok helemaal niks van!!! Mijn vriend wilt wel ff kijken of hij een dinsdag meekan gaan. Hij wilt dan vragen wanneer hij zijn zaad kan laten onderzoeken. Hij wilt dat ze dat eerst doen voordat ze bij mij allerlei onderzoeken gaan doen. Hopelijk kan hij dan snel terecht of is het niet meer nodig omdat ik zwanger ben dan. Ga natuurlijk voor het laatste!!! Het is nu gewoon weer afwachten en een dinsdag weet ik denk ik wel wat meer!!! Oja je vroeg aan welk ziekenhuis ik loop. Ik loop aan het zuiderziekenhuis in rotterdam zuid en soms an het clara ziekenhuis (die 2 horen samen).

HOe is het met de andere meiden???
Jane hoe voel je je????

Liefs LM

Hoi lieve meiden!

Dinsdag heb ik mijn 2e echo gehad en alles was goed!! Ik was 8w en 6 dagen. Vandaag zit ik al weer op 9,5 week. We zagen het hartje goed kloppen en de armpjes en beentjes zijn al in de ontwikkeling. Echt bijzonder om te zien. Mijn man en ik willen ook een nekplooimeting laten doen en deze staat op 4 januari gepland. Dan zit ik op 12 weken.
Verder voel ik mij de gehele dag misselijk, maar als ik weer wat eet gaat het meestal (even) over. Vandaag op mijn werk over moeten geven, maar ach het hoort er allemaal bij (zeggen ze dan). Mijn buik begint ook al ronder te worden,dus heb ik mijzelf al een zwangerschapsbroek kado gedaan. Deze zit toch wel lekkerder.

Patricia, wat fijn dat ze nu eindelijk eens wat betere onderzoeken bij je gaan doen. Ze hadden het eigenlijk al een jaar geleden allemaal moeten doen, maar beter laat dan nooit!
Meiden ik blijf lekker met jullie mee lezen en zal af en toe wat van mij laten horen. Ik hoop dat jullie mij heel snel mogen volgen!!!

Liefs Jane

Terug
Bovenaan