zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hallo, ik ben 35 en heb al twee kinderen van 6,5 en 9,5. Ik gebruik al jaren geen pil meer, na de geboorte van de jongste en we doen altijd 'voor het zingen de kerk uit'.
Vorige week had ik echter alle verschijnselen van een zwangerschap en hoewel ik er totaal niet meer mee bezig was, was het toch een hele leuke verrassing....echter, ik werd gewoon weer ongesteld...
Juist doordat mijn man zo positief reageerde, werd ik ook weer helemaal blij van het idee dat ik weer eens zwanger zou kunnen  zijn, ondanks dat het helemaal niet uit komt( wéér een kind in september, midden in een verhuizing, we zijn allemaal al in drie weken jarig in september, te weinig ruimte etc).
Het was toch een enorme teleurstelling en een verbazing dat ik niet zwanger bleek te zijn. Ik voelde me echt zwanger, misselijk bij vlagen,borsten zeer, een vaag blij lente gevoel, precies zoals ik me bij de andere twee voelde...
Ik werd toch precies op de dag dat ik ongesteld had moeten worden ongesteld en ik voelde me ontgoocheld. Een beetje voor de gek gehouden door mijn lijf.
De vorige zwangerschappen waren in 1 keer raak, maar ik heb wel lang moeten wachten voordat mijn man eens over de brug kwam, hij is jonger dan ik en ik was al veel eerder aan kinderen toe dan hij.
Nu vond mijn man het een leuke verrassing, maar wil er niet meer bewust voor gaan, z eg maar. Het hangt dus af van eventuele ongelukjes en in de 6 jaar dat we dat zo doen is er nog nooit een zwangerschap uitgekomen. De kans wordt dus steeds kleiner ook al omdat ik niet meer de jongste ben. En ik wil er toch nog wel eentje. Ik weet dat ik heel erg gelukkig moet zijn met de twee die ik al heb, maar ik heb altijd een wat groter gezin gewild.

Hoi allemaal

Leuk om te lezen dat er meer 'oudjes'   op dit forum zijn. Ik ben 35 en heb een prachtige dochter van 2. Nu willen we sinds een half jaar graag een tweede, maar het wil vooralsnog niet echt lukken. Van mijn dochter was ik vrijwel meteen zwanger (ronde 2), dus we hadden de hoop dat het nu ook snel zou gaan. Maar helaas. Ik merk dat ik er dit keer veel meer mee bezig ben, elke 'mislukte' ronde betekent meer  leeftijdsverschil tussen de kindjes, daar word ik soms best onrustig van. En natuurlijk ook omdat ik er niet jonger op word. Herkent iemand dit?  Mijn NOD  is nu 7 feb, dus zit nu middenin m'n vruchtbare perdiode. Spannend weer.

Gr, cee  

hoi,
hoe zal ik beginnen, heb de forum meerdere keren gelezen maar nog nooit iets verteld of gereageerd, ik word 37 augustus en heb drie kids van de leeftijden, 13,4 en bijna 2 en ondanks me voorbehoedsmiddel ben ik zwanger en ook al klinkt het raar of egoistisch, maar wat moet ik nu. Ik ben gek met me kinderen en ze zijn alles maar is er plek voor nog een mooi geschenk, kan ik dat wel aan, word ik niet te oud. Ik weet dat ik hier niet me antwoord krijg, maar omdat niemand het nog weet, ondanks me man moet ik het gewoon even van me af schrijven.
groetjes maria

Hallo allemaal,

ik ben vandaag voor heteerst op hetforum en meteen ingelogd op dit onderwerp. Ik ben 29 januari 40 geworden en morgen 15 weken zwanger van mijn tweede. Ik kreeg mijn eerste kindje toen iknog net 36 was.
We hebben wel getwijfeld of we hetnog een keer zouden proberen, maar gedacht we laten de natuur zijn gang gaan. In augustus een miskraam gehad bij 8 weken, maar nu volop zwanger en we zijn er heel blij mee. Ik voel me super, helemaal niet misselijk geweest alleen erg moe de eerst weken. Wel heb ik de tripletest en nekplooimering laten doen maar daar kwam geen verhoogd risico uit dus we zijn nu lekker aan het genieten. Soms is het raar als mijn vriendinnen over hun tienerkinderen vertellen maar ik denk dan maar : ik vind het heerlijk nog een babytje te krijgen en ik doe nu ook nog alle gekke dingen met mijn dochter van drie zoals skaten, veel zwemmen, van de kabelbaan in de speeltuin, dansen op kabouter Plop , sleeen in de sneeuw etc. Heerlijk.
Dus oudere moeders: geniet ervan, zolang de natuur je zwanger laat worden ben jedus niet te laat.
Succes

Stephanie

hoi dames van boven de 35.... Hier ook en oudje ik ben 38 en er bijna aan toe om weer proberen zwanger te worden. Ik heb al een zoon van zes uit een eerdere relatie maar wil heel graag met mijn nieuwe relatie nog een kindje. Ik was al eerder zwanger maar na 12 weken een miskraam, het vruchtje was 9 weken. Omdat ik gecuriteerd was en mij dat erg was tegengevallen hebben wij een pauze ingelast. Nu voel ik wel een beetje tijdsdruk ben al 38 voel me echt niet zo. Ik ben ook met een nieuwe baan bezig en alles speelt dan mee dat je er over nadenkt. Ben naar de huisarts geweest voor info en inderdaad je eitjes worden ook ouder. Mocht ik zwanger worden dan gaan we voor de nekplooi met bloedtest. Ik moet wel zeggen dat ik meer angst heb of het wel goed zal gaan ben immers al 38 zeg maar het vertrouwen is wat minder.maar het gevoel van nog een kindje overheerst.     groetjes

halo ik ben jolnda en word in april 36 jaar heb pas een zwangerschap achter der rug maar met 40 weeken een helaas slaechte afloop van mijnmeisje maar we zijn nu weer in de eerste ronden om zwanger te worden soms ben ik wel eens bang dat het nie meer luk van wege mijn leeftyd maar ben verleedend jaar ook zwager geworden dus moet luken he groetjes jolanda

heb even een vraagje heb bijmijn laste een nekplooimeeting gedaan maar als ik nu zwanger ben zal ik waaschijnelijk al 36 zijn dat is in april dan moet je toch een test doen om te kijken of het gezond is weet dat dat nie verplicht is en uit een nekplooi meeting kom ook veel maar ik ben heel bang voor naalden en met die test moet dat heeft iemand dat gehad groetjes jolanda

Hoi Allemaal,

Ik ben 41 ( in maart wordt ik 42 ) en ik ben nu 23 weken zwanger van de tweede. Onze eerste, een zoon van 15 nu. Deze zwangerschap is eigenlijk een wonder. Wij hadden eigenlijk besloten om het bij 1 kind te houden. Mijn man heeft 3 jaar geleden zaadbalkanker gekregen en is bestraald en geopereerd. Dus eigenlijk waren de kansen voor ons om nog kinderen te maken nihil. Ben wel altijd aan de pil gebleven tot een jaar geleden. Wilde gewoon stoppen voelde mij er niet meer lekker bij en dachten natuurlijk dat het bij ons toch niet meer zou lukken. Maar ja een jaar na het stoppen met de pil werd ik dus niet meer ongesteld en ja hoor ik was zwanger. We hebben altijd gezegd als het toch zou gebeuren dan zijn wij er heel erg blij mee. Het is echt ons liefdeskindje en ik, mijn man en onze zoon zijn er zo blij mee met dit klein wondertje. Alles gaat goed en ik voel mij ook goed. Heb weinig klachten. Ik heb een bloedtest en nekplooimeting laten doen en die waren heel erg goed. ( net zoveel kans als iemand die 25 is en zwanger is ). Heb ook net de 21 weken echo gehad en alles is goed. We weten ook wat het is, het is een meisje.
Ja zo zie je maar waren er helemaal niet mee bezig om zwanger te worden. En nu komt in juni dit wondertje.

Fijne dag en groetjes
Petra

Terug
Bovenaan