zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hallo,

Ik heb me vandaag voorgesteld op dit forum. Ik word over 2,5 maand 35. Tja, ik ben een levensgenieter en een laatbloeier (zou mijn moeder zeggen). Alhoewel het even geduurd heeft voordat ik zover was, vind ik het nu wel tijd worden  om er aan te beginnen. Ik hoop dat al het geluk met ons is. Ook als we eventueel een tweede willen. Tweelingen komen in beide families veel voor. Dus wie weet.....?

Groetjes Wannabe a Mom

quote: Drakie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-01-2007 13:53:45'));

hallo allemaal,

ik ben Yolanda en ik ben 39 jr (in febr. word ik 40) en ik ben in 3 maanden tijd zwanger geraakt en ben nu zo'n 9 weken. Morgen is de grote dag, dan gaan we naar de gyneacoloog. Ik ben best nerveus of het allemaal goed gaat. En dan de vraag, ga je door met de rest van de testen.....................dat gaat ons de komende dagen denk ik dan wel bezig houden.

Groetjes Yolanda

Hallo Allemaal,

Ik heb met veel interesse al jullie berichtjes gelezen en zo te zien zijn er
veel meer oudere moeders dan ik had gedacht. Ik ben 38 en wordt 39 in April.
Mijn man en ik zijn bijna 2 1/2 jaar getrouwd en we willen graag een kindje hebben.
We wilde het al vanaf het begin, maar rond die tijd was ons leven niet stabiel
genoeg om een kind te nemen en op te voeden. Ik maak me  soms zorgen
omdat ik niet meer de jongste ben om zwanger te worden. Dit is allemaal nieuw
voor  ons en ik vroeg me af of iemand tips kan geven wanneer je het meest
vruchtbaar bent, of er produkten zijn die me helpen om sneller zwanger te worden
etc of dat je het  gewoon over moet laten aan moeder natuur  en geduld  
moet hebben?  Iemand zei dat Tarwekiem olie goed werkt om  sneller
vruchtbaar te zijn en het meten van je temperatuur.

Groetjes, Ivonne

hallo
ik lees al een tijdje mee op dit forum maar had nooit de moed zelf te reageren. nu wel ook ik ben een oude aanstaande moeder. veel van de verhalen herken ik wel.
wij zijn jaren aan het dokteren geweest in het ziekenhuis ivm onvruchtbaarheid. ik ben in september 40 geworden en op dit moment 35 weken zwanger van ons vierde kindje. Maar daar gaat een lang verhaal aan vooraf.
15 jaar geleden gestopt met de pil vlak voor onze trouwdag maar een zwangerschap bleef helaas uit. Wat een verdriet dat vriendinnen zussen en schoonzussen wel zwanger raakten maar ik niet. van alles geprobeert zoals de meeste wel zullen herkennen maar helaas zonder succes. Ook door mijn gewicht leek een zwangerschap onmogelijk volgens de artsen zeer onwaarschijnlijk.
We hebben ons in 1995 inlaten schrijven voor adoptie en na een lange moeizame weg op 7 july 1998 onze prachtige dochter op schiphol in onze armen gekregen. en vier jaar later onze zoon. 8 maanden na zijn aankomst dacht ik dat ik de griep had maar dat was niet zo ik bleek zwanger! Ongeloof en blijdschap door elkaar. volgens de arts een geluks treffer van 0,2% het ging allemaal goed en een week voor mijn 37 ste verjaardag kregen we een flinke zoon. Voor het eerst in jaren gingen we voorbehoedmiddelen gebruiken. vorig jaar werd mijn vader plotseling ziek en overleed na twee maanden. een verdrietige tijd was dat. vier weken na zijn overlijden kwam ik erachter dat ik weer zwanger was. hoe kon dat nu ,weer een schok kan ik je vertellen. maar alles gaat goed en ben nu dus bijna uitgeteld. letterlijk en figuurlijk want het is toch wel zwaar merk ik, of het de jaren zijn die tellen of het drukke gezin dat laat ik maar in het midden. groetjes en zo zie je maar weer zeg nooit dat iets onmogelijk lijkt.

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo lang op het forum actief en ben nog steeds bezig om jullie ervaringen, tips en verhalen te lezen. Dit onderwerp sprak me gelijk aan. Ik word over twee maanden 35. Mijn vriend (met wie ik 19 jaar een relatie heb en 39 jaar is) en ik hebben besloten om er ook voor te gaan. Voordat ik met de pil stopte was ik vrij nuchter; ik had een instelling van 'we zien wel'. Nu ik eenmaal gestopt ben met de pil, ben ik er méér dan ooit mee bezig. Ik heb er zo lang over gedaan wat ik nu echt wilde...wel een kindje....geen kindje, en nu zou ik nog liever vandaag zwanger willen zijn als morgen. Ik wil het zo graag. Ik sta echt van mezelf te kijken...de nuchtere ik is veranderd in een wanna be a mom.

Het 'klussen' is voor ons nog intenser geworden. Soms ben ik gewoon een beetje emotioneel. Je bent samen toch aan het werk om een wondertje te krijgen. Heel speciaal allemaal.

Ik ben nog maar net gestopt met de pil en ik zit nog in een roes. Ik hoop zo dat het geluk met ons is en dat het nu ook maar snel mag gebeuren. Dat hoop ik natuurlijk ook voor jullie allemaal.

Ik duim voor iedereen dat haar/zijn wens maar snel uit mag komen!

Hallo iedereen,
na dik een uur met veel plezier jullie berechten gelezen te hebben, heb ik besloten om ook mee te doen.
Ook ik ben een 30+der die er nu helemaal voor gaat. Een beetje als "goede voornemen" ben ik pas gestopt met de pil. Sinds een paar dagen weet ik niet meer wat ik met mezelf aan moet. Mijn borsten doen zeer als je er alleen maar naar kijkt, misselijk maar niet overgeven, rare buikpijn, rumorige darmen en over mijn  emotie maar te zwijgen.
Kent iemand van jullie deze verschijnselen? Mijn NOD is 2 februari. Ik wordt helemal gek van mezelf..... mijn arme vent. Heb medelijden met hem.

Groetjes

Hallo allemaal   !!!!!

Ik ben voor de eerste keer hierop het forum.
het is toch wel raar hoe het leven kan lopen,
zo lees je dat er mensen zijn die lang moeten wachten,en
ik word onverwachts zwanger! heb een week gehuild van de schrik
maar ben er nu erg gelukkig mee ik ben bijna 37 jaar heb al 3 gezonde kinderen
met nu de 4 de op komst.
ik werk full-time dus hoe los je dat weer op,maar afijn,ik gun allen die er op wachten een lief klein gezond kindje want elk is weer een nieuwe wonder en rijkdom!!!!!!!!!!!!!!!!!
nou luitjes tot gauw.
ben overigens 11 weken zwanger en ondanks mijn leeftijd voel ik mij niet oud!
toedeledoki.

Hoi, hoi,

Leuk om te lezen hoor, de meeste vrouwen zijn toch een stukje jonger als ze zwanger raken. Ik ben 34 jaar en heb sinds 11 weken een zoontje, mijn man en ik willen graag een 2e kindje maar voorlopig mag ik nog niet zwanger raken i.v.m. een keizersnede en dat wil ik ook nog niet hoor ik schat dat ik een jaartje of 36 ben als wij voor nummer 2 gaan want je lijf moet toch herstellen en dat gaat minder vlot als je de 30 gepasseerd bent volgens mij. Vrijen krijgt idd een andere betekenis als je voor een kindje gaat, soms mis ik het wel een beetje hoor want ik vond elke maand weer heel spannend was het raak of niet? Na een miskraam was in binnen 4 maanden weer zwanger dus vruchtbaar waren mijn man en ik gelukkig wel want je hoort echt wel andere verhalen en boven je 30e gaat je vruchtbaarheid toch achteruit! Als ik nu bolle buiken zie kan ik daar echt van genieten terwijl ik 3 jaar geleden helemaal niets om baby's en zwangerschappen gaf, ja je veranderd wel degelijk als je moeder probeert te worden of al bent. Succes met klussen dames en genieten als het raak is!

Groetjes,

Puk trotse mama van Justin (13-11-2006)

Terug
Bovenaan