Hoi Dames,
Bedankt voor jullie lieve reacties!
Voor de duidelijkheid; ik ben niet ziek en heb me ook niet ziek gemeld. Echter kreeg ik gewoon deze diensten en de rest lees je hierboven,..
Ik ben in ieder geval al thuis..
Ik moest namelijk gisteren en vandaag diensten draaien op het hoofdbureau. Elk "gewoon bureau" moet er mensen leveren om deze (horeca-) diensten te kunnen draaien.. Kwam ik daar aan vraagt dié chef aan mij wat ik kwam doen en dat we afgesproken hadden dat ik lekker thuis bleef. Hem de situatie uitgelegd dat MIJN chef me geen keuze liet, boos was, en ik wel moést komen. Deze chef vond het totáál onverantwoord gezien mijn voorgeschiedenis (miskramen) en daarbij mag/hoef iemand die zwanger is deze diensten niet te draaien. Hij was echt boos op m'n chef, ging dit vastleggen en moest/mocht op zijn verantwoordelijkheid naar huis toe.. Hij regelde wel iets. Ik was helemaal ontdaan.. (klote hormonen!! )
Mijn chef krijgt dus nog iets te horen over dit alles!
Ook een directe collega van mij vond dit niet normaal en zou maandag bij mijn chef naar binnen lopen. Ik ben dan namelijk vrij en zie ze dinsdag pas weer.
Van een kant ongelooflijk fijn dat ook andere zien dat dit gewoon echt niet kan en me daarin steunen. Me geloven en ongevraagd voor me opkomen. Iets wat m'n eigen afdeling zou moeten doen. Van de andere kant nu dus weer bang voor de reactie van hun als ik dinsdag weer in dienst kom. Ben dat allemaal zo zat,.. bah!
@ Daisy
Ik had zelf zo gedacht dat ik waarschijnlijk net als bij Kay halverwegen mijn zwangerschap kon stoppen ivm mogelijk bekkenklachten. Ik neem namelijk al het verlof in een keer op (net als toen) en ben dus na de bevalling nog een half jaartje thuis. Ik zou dus dan nog maar 6 weken ongeveer hoeven werken om vervolgens bijna een jaar weg te zijn daar.. Ik zou dan de laatste week m'n ontslagbrief op de bus doen.. en die 6 weken had ik wel uitgehouden als bovenstaande niet was gebeurd.
En nu ander werk zoeken? tsja,.. wie neemt een zwangere vrouw aan die mogelijk al vroegtijdig moet stoppen? Nooit meteen een vast contract en helaas.. Een tweede salaris is hier gewoon echt nodig. Teveel risico dus. De soll.brief blijft hier nog even liggen.
Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af en schud deze situatie mijn chef ook eens wakker.. we hopen maar op t beste!!
Esmé