Zit er even doorheen...

Heb echt met je te doen en wat een vervelende situatie!
Ik hoop echt dat je ook deze nacht doorkomt en dan voldoende uit kan rusten en dat ze je daarna echt niet meer zulke diensten laten draaien.
En wat iemand voor mij ook schreef: volgens mij mag je een zwangere niet ontslaan.
Dat is met een collega van mijn man ook gebeurd. Vanwege een fusie zou ze niet mee kunnen (en ontslagen worden). Toen ze zwanger bleek te zijn, moesten ze haar houden en een baan voor haar creeren/zoeken en ze is inderdaad gebleven.
Zet hem op meid!!! Zorg echt goed voor je zelf en het kleine wondertje in je buik!!

Lieve Esme,

Ik begrijp helemaal wat je doormaakt. Vorige jaar heb ik soortgelijks meegemaakt. Uit eindelijk heb ik een maand na mijn bevalling mijn baan opgezegd en een paar weken later had ik een nieuwe en leukere baan. Maar het heeft wel een flinke smet opgeleverd op mijn 2e zwangerschap en dat vind ik nog steeds heel erg!!! Laat je deze bijzondere periode in je leven niet afnemen hoor!! En kies voor je zelf!!

Heel veel succes!

liefs
Marielle

Hé, het is ook allemaal niet niks wat je de afgelopen tijd voor je kiezen hebt gekregen! Dat kleine wondertje in je buik is het allerbelangrijkste! Hij/zij verdient rust! Als mama zich goed voelt dan voelt die kleine zich ook goed!

Goed dat je naar je huisarts en bedrijfsarts gaat! Je hebt rechten nu je zwanger bent en daar zal een baas (ook bij jou!) zich ook naar moeten schikken!

Take it easy! tiep er rustig op los hier, je hart af en toe luchten helpt ook! (net als knuffelen met die kerels van je!)

Een knuffel kost helemaal niets
ja, een minuutje van je tijd
maar geeft je zo veel kracht
om weer door te gaan met de strijd !

Lisenka mv Tessa / Meike

Hoi Dames,

Bedankt voor jullie lieve reacties!
Voor de duidelijkheid; ik ben niet ziek en heb me ook niet ziek gemeld. Echter kreeg ik gewoon deze diensten en de rest lees je hierboven,..

Ik ben in ieder geval al thuis..

Ik moest namelijk gisteren en vandaag diensten draaien op  het hoofdbureau.  Elk "gewoon bureau" moet er mensen leveren om deze  (horeca-) diensten te  kunnen draaien..  Kwam ik daar aan vraagt dié chef aan mij wat ik kwam doen en dat we afgesproken hadden dat ik lekker thuis bleef. Hem de situatie uitgelegd dat MIJN chef me geen keuze liet, boos was,  en ik wel moést komen. Deze chef vond het totáál onverantwoord gezien mijn voorgeschiedenis (miskramen) en daarbij mag/hoef iemand die zwanger is deze diensten niet te draaien. Hij was echt boos op m'n chef, ging dit vastleggen en moest/mocht op zijn verantwoordelijkheid naar huis toe.. Hij regelde wel iets. Ik was helemaal ontdaan.. (klote hormonen!! )

Mijn chef krijgt dus nog iets te horen over dit alles!
Ook een directe collega van mij  vond dit niet normaal en zou maandag bij mijn chef naar binnen lopen. Ik ben dan namelijk vrij en zie ze dinsdag pas weer.

Van een kant ongelooflijk fijn dat  ook andere zien  dat dit gewoon echt niet kan en me daarin steunen. Me geloven en ongevraagd voor me opkomen. Iets wat m'n eigen afdeling zou moeten doen. Van de andere kant nu dus weer bang voor de reactie van hun als ik dinsdag weer in dienst kom. Ben dat allemaal zo zat,.. bah!

@ Daisy

Ik had zelf zo gedacht dat ik waarschijnlijk net als bij Kay halverwegen mijn zwangerschap kon stoppen ivm mogelijk bekkenklachten. Ik neem namelijk al het verlof in een keer op (net als toen) en ben dus na de bevalling nog een half jaartje thuis. Ik zou dus dan nog maar 6 weken ongeveer hoeven werken om vervolgens bijna een jaar weg te zijn daar.. Ik zou dan de laatste week m'n ontslagbrief op de bus doen.. en die 6 weken had ik wel uitgehouden als bovenstaande niet was gebeurd.

En nu ander werk zoeken? tsja,.. wie neemt een zwangere vrouw aan die mogelijk al vroegtijdig moet stoppen? Nooit meteen een vast contract en helaas.. Een tweede salaris is hier gewoon echt nodig. Teveel risico dus. De soll.brief blijft hier nog even liggen.

Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af en schud deze situatie mijn chef ook eens wakker.. we hopen maar op t beste!!

Esmé

Wat vervelend allemaal zeg..
Sommige werkgevers  die zou je toch wat doen!!
Knap dat je de stap hebt genomen om naar de dokter te gaan.. voor je er zelf onderdoor gaat ..
En het belangrijkste dan nog wel de kleine in je buik..
Nou ik wens je veel sterkte ... en denk goed om jezelf!

liefs sandra

Hè verdikkie Esmé, zit echt gewoon ademloos en met tranen je verhaal te lezen.
Wat is het toch bizar dat sommige mensen daar zo weinig begrip voor kunnen opbrengen, wat zijn nou 9 maanden op een mensenleven om zo maar te zeggen.

Let je verder wel goed op jezelf? Ik kan me voorstellen dat je je niet makkelijk even ziek meld maar als het echt niet goed met je gaat dan gaan jij en de baby voor hoor!

Hoop dat je wat hulp krijgt van je bedrijfsarts! Ik denk aan je en hou je haaks.

Groetjes Fennie en Jente

Hoi   Esme,

Zoals je de situatie nu beschrijft kan ik je alleen maar gelijk geven; nog zo'n 6 weken en dan ongeveer een jaar eruit, dan zou ik ook niet gaan solliciteren of ontslag nemen.

Wat fijn dat die andere chef wel zo voor je opkomt, net als je collega. Zo heeft het idd meer weg van een ontzettend lompe en domme leidinggevende die er helemaal niks van snapt (of jaloers is?) dan dat "ze" je er uit willen werken. Maar al met al kan ik me heel goed voorstellen dat je het helemaal hebt gehad met je werk (en de hormonen, ofwel de combinatie).

Ik wens je veel succes en voor dinsdag: jij bent niet verantwoordelijk voor wat die collega of andere chef tegen je directe chef zeggen hoor; dat is hun pakkie an, daar mag hij jou nooit op aanvallen!

Sterkte en denk vooral aanjezelf!

Ellen mv Julian

Hoi Esmé, wat een lompe baal hooi zeg die chef van jou!!!
Mijn buuf zit ook bij de politie en van haar hoor ik ook het nodige.. nou ik heb weinig respect voor de manier van werken van sommige chefs!!

Ik hoop dat er snel een keerpunt komt en dat jouw gezondheid en dat van jullie kindje voorop komt te staan op je werk want dat er anno 2008 zo omgesprongen wordt met zwangerschap,... erg middeleeuws.

Sterkte!

Renske mv Isa en Meike

Terug
Bovenaan