Zo gefrustreerd!

Hij zit aan de pepti.
Er is na alle inspanning nog geen klap veranderd. Ja dat ik zelf ontzettend neerslachtig ben geworden. De dag gewoon haat. Totaal de leukheid van dingen kwijt ben. Pff het valt niet mee. Dit is zwaarder dan de hele bevalling. Wat voel ik mij slecht. Ik heb elke dag huilbuilen. Ik heb wel hulp. Ik heb mijn moeder die kookt en regelmatig oppast maar als we buiten zijn ben ik er met mijn hoofd totaal niet bij. Bang voor wat me weer te wachten staat. Elke x. Niemand die je begrijpt en vindt dat je zeurt. Ik ben namelijk moeder. Ik heb hier voor getekend maar het breekt me op. Ik heb nu al 7wkn geen goede leuke dag van mij part normale dag gehad. Ik voel me echt zo ongelukkig. Ik wist niet dat dit moederschap was. 
Heb geprobeerd na zo lang weer als gezin nr de ah te gaan... daar tierde hij ook door. Ieder1 kijkt je aan alsof je een misdrijf begaat. Terwijl ik er echt niets aan kan doen. Hij krijgt zijn flesje en schone luier op tijd. En er gaat geen uur voorbij dat hij niet in welke vorm dan ook aandacht krijgt. Wat doe ik toch verkeerd!? Waarom is mijn kindje zo! Hij is gewoon nooit lang tevreden. De medici die ik gesporoken heb zggn vaker dat het na 3 maanden beter zal gaan. Dat zijn nog 5 hele weken! Ik tel sinds ik met hem thuis ben de minuten echt af totdat er weer een dag voorbij gaat. 
Ik wist niet waar ik het over had MOEDER te worden. Ik vind het écht de meest heftige ervaring ooit. Niemand neemt je serieus in de medische wereld met een huilbaby. Hij huilt tot op heden 12 a 15 uur op een dag. Hij slaapt diep, 3 tot 4 uur en heeft voor de rest een 5 minuten ritme van hazenslaapjes. Dat hij ff slaapt en dan weer de hele boel bij elkaar schreeuwt. Dan denk je dat je er eindelijk bent. Je hoopt het met alles in je dan kan je zelf ook ff slapen maar dan begint het gewoon wéér. Echt wat een terging. En dat uren achter elkaar.
Ik merk dat ik ook superjaloers ben op mensen om mij heen die kinderen hebben die baby af zijn. Ik vraag me echt af hoe mensen dit óóit volgehouden hebben. En wat een taboe heerst erop alsof het een schande is dat je er voor uit komt dat het ver van leuk is. Ik heb het er met cb erover gehad pfff. Of ik de gordijnen in de avond we dicht deed!? En dat ik mr moet accepteren dat ik geen rust meer krijg. Ik moet gwn niet zo zeuren. Als je pap maakt moet je toch kunnen nadenken enigzins. Hetzelfde geld voor verschonen en hem goed uit zijn bedje kunnen tillen. Mijn partner kan vrijwel niets omdat hij herstellende is van een auto ongeluk dus alles komt grotendeels op mijn schouders en deze verantwoordelijkheid is zwaar heel zwaar.
Ik denk  erook aan wat ik tijdens mijn zwangerschap verkeerd heb gdn. Ik voelde me namelijk kiplekker. Was tot op de laatste dag actief. Ik voelde me zo fit en energievol dat ik nergens voor terug deinsde. Ik heb vanzelfsprekend geen druppel aangeraakt en ieder1 die alleen in mijn buurt kwam met een sigaret ging ik meteen uit de weg. Ik heb elke dag gezond gegeten. Omdat ik zo energievol was kon ik de uitgebreidste groenten en fruit maaltijden maken. Ik snap het gewoon echt niet. Dit was een droom van mij. Dit wilde ik al jaren. En nu heb ik het en ben ik elke dag ah huilen omdat ik het gewoon écht niet trek. Wat houd ik van hem. Het is een pracht van een jong. Maar ik krijg ook een afkeer van hem. En dat vind ik echt heel erg. Hij kan namelijk niets doen aan zijn gedrag. Hij weet niet beter. Maar ik heb na zijn eindelijkkk gedane slaapje niet eens meer zin om hem te zien omdat ik weet dat het weer gaat beginnen en dat doet het altijd. Ik doe het wel omdat ik op automatisch piloot sta. Ik zou hem ook nooit iets slechts aandoen. Die mensen kan ik niet begrijpen. Ook niet in deze debiele verotte staat.
Dit zou ergens ook een fijne tijd moeten zijn. Maar het voelt alsof ik vervloekt ben.
Osteopaat heeft hij nu 3 sessies bij gehad. Ik wil inmiddels ook een baby fluiteraar proberen. Tja noem me maar gek dat ben ik inmiddels toch al.

Dit is echt heel heftig en zwaar. Ik heb 5 kinderen (waarvan 1 pleegkindje als pasgeboren baby gekregen) en dit nog nooit meegemaakt. Ik kan me helemaal voorstellen dat je helemaal ten einde raad bent. Alles geprobeerd en niets helpt. Heb je wel eens bijgehouden wanneer en hoe lang hij huilt en dit aan de arts laten zien? 
Ik zou willen dat ik je kon helpen, een paar daagjes oppassen zodat je een beetje bij kan komen!

Heel lief van je.  Thx voor he bericht! Ik denk dat ik de kleine een paar daagjes bij mijn moeder laat. 2 dagen max. Ff bijtanken. Ik voel me echt rot en hoop dat ook dit gevoel snel over gaat. De eerste zonnestralen zijn weer in zicht en ik moet zeggen dat dat ook moed geeft.  Ja, we hebben een huildagboek bijgehouden met tijden en momenten. Er was niet een specifiek dagdeel of moment. Hij heeft er gewoon erg vaak last van de huilbuien. En hij heeft een ongelovelijke uithoudingsvermogen. Geen energie tekort in ieder geval. Het is echt heel zielig vooral als er tranen over zijn wangetjes stromen.

Ik lees nog veel tips voor je kleine en lees tegelijk dat het met jou echt niet goed gaat. Ik heb vorige week in het ziekenhuis de stempel trauma gekregen. Hoewel ik al wel wat hulp krijg, merk ik dat het hard op uitspreken dat ik mij heel erg K.. voel nog bijzonder moeilijk vind. Inderdaad... ik heb dit toch zelf gewild?
Je schrijft dat je je bevalling  als traumatisch hebt ervaren. Krijg je hulp hierbij? Want alleen je baby weer happy krijgen, voelt voor mij in dit verhaal niet voldoende.
Ook hier zijn zonneschijntjes op een dag. Al kan ik bijv. net zo hard met mijn dochter mee huilen als we voor de tweede keer die dag schone kleren aan moeten doen.

Wat herken ik mezelf hierin zeg. De mijne is nu 2,5 maand dus is allemaal pas geleden voor mij ook. Ik had echt een rollercoaster van emoties, moest steeds huilen, kon niet genieten van mijn kleintje vanwege deze gevoelens en had het gevoel dat ik mezelf kwijt was, geen zin om dan maar ook iets voor mezelf te doen, helemaal lusteloos. De verloskundige en cb hebben mij geïnformeerd dat ze nieuwe moeders in contact kunnen brengen met vrijwilligers waarmee je kan praten, vraag het eens aan ze!
Verder kan ik alleen maar zeggen, het word beter! Echt 100% zeker. Bij mij heeft het ongeveer een maand geduurd. Wat ook hielp bij mij was gewoon lekker serie kijken met hem bij me op schoot. Dan ben je toch met je kind bezig, maar zorg je ook voor je eigen ontspanning en afleiding, echt waar, dit was het punt waardoor ik me beter ging voelen. 
Hou vol meid, je bent hier niet alleen in!

Pff ja moeilijk ej, ik herken veel in jou stukje. Oh oh wat keek ik uit naar mijn verlof en de kleine in me armen. Ik ging me ook afvragen wat ik dan toch verkeerd had gedaan in de zwangerschap en ik kan nu keihard zeggen.. niks. Dit overkomt je gewoon en je kon er niks aan doen. Het is moeilijk. Ja heel moeilijk en zeker omdat mensen je nu eenmaal niet serieus nemen. Wij zijn uiteindelijk wel geholpen in het ziekenhuis maar het onbegrip van mensen om je heen is zooo groot. Ik kon me daaraan storen. Waarom snappen ze het toch niet. Nu inmiddels heb ik er schijt aan. Ik weet nu wat er goed is voor mijn zoontje en niemand anders. Geloof me. Ooit kom je echt ook op dit punt. Je heb er nu niks aan maar het komt echt goed en dan geniet je 10 x zoveel van je baby als dat je nu! Ik denk zelfs veel meer als iemand die geen huilbaby had. Ik ben wel nog steeds van mening dat er meer speelt. Het is echt niet voor niks dit huilen. 
Ik kijk er nu goed op terug. Zoontje is 10 maanden en sinds hij 4 maanden is Is de tijd gevlogen. Bizar gewoon! Wel kan ik nog steeds vol onbegrip kijken naar baby's die dus gewoon met de armpjes  omhoog in de wagen liggen te slapen of ouders die lekker gaan lunchen. Baby slaapt dan. Rondje winkels, baby slaapt. Ik vind dat zo raar om te zien want ook ik heb dat nooit gehad! En ja als ik erover nadenk dan vind ik dat ook nog steeds jammer want dan besef je dat je dus nooit genoten heb in het begin. Pijnlijk is dat maar als ik dan naar mijn zoontje kijk dan geniet ik weer even dubbel. 
Raar dat je niet gehoord word in het ziekenhuis. Hoe verklaren hun het huilen dan? Ik bedoel als je toch met filmpjes en huiltijden komt.. 

Hoi topicstarter,
Ik heb de topic helemaal gelezen en leef ontzettend met je mee. Er zijn een aantal weken nu voorbij en ik hoop van harte dat het allemaal wat beter gaat met jou, je zoontje en je man. 
Liefs van een andere nieuwe mama die jouw gevoelens heel goed herkende. (Je bent niet alleen!)

Lieve mensen,
Ik kan gelukkig zeggen dat het stukken beter gaat. Mijn zoontje huilt 4 a 5 uur per dag. En dat is beter als voorheen. In t zkh werd er geen verklaring gegeven alleen dat ik moet accepteren dat hij een huilbaby is. De kleine lacht zelfs zo nu en dan!
Het is nog zeker pittig. En moet ook eerlijk zeggen dat ik het zonder mijn moeder niet zou redden. Ze doet echt heel veel voor me en is verzot op de kleine. Dat doet me zeer goed. Zij heeft hem een paar nachten verzorgd en dat ging goed. Mijn kleintje brabbelt nu ook wat heel schattig is. Het is echt een leuk kereltje maar vergt onwijs veel aandacht.
Al met al zijn we er nog niet. En ik hoop dat ik een voor mij zeer zware tijd langzaam mag afsluiten en dat het allemaal beter worden mag. In de nachten slaapt hij nu stukken beter. Hierdoor kan ik ook meer slapen.
Heel veel dank voor jullie medeleven. Super bedankt voor alle tips en adviezen.

Terug
Bovenaan