Zo gefrustreerd!

Wij zetten dus een grote kan van die thee, en zijn met goedkeuring van de ‘experts’ toch van nutrilon overgestapt naar het kruidvat merk, die gaf iets minder zuren. Deze combi werkt hier gelukkig. Komende maand ga ik heel langzaam afbouwen, dus de thee iets minder sterk maken tot ze er helemala vanaf is. Zowieso zeggen ze dat krampen dus na 3 maanden minder worden. Het darmstelsel is namelijk nog niet helemaal ‘klaar voor gebruik’ bij de geboorte. En je ziet gewoon dat ze pijn hebben ervan, echt om gek van te worden want je kunt helemaal niks doen op het moment dat ze zo janken. Maar het voorkomen werkte bij ons wel: dag en nacht verschil ineens sinds we de flesvoeding zo maken. Bij ons was het vanaf 21.00u net na de fles tot 5u sochtends, en dan moest ze tussendoor ook nog een fles, a 2. Dus eerst gillen van de pijn: en dan komt er nog honger bovenop. Oef wat een hel was t, ik snap jullie gevoelens! Zolang je maar begrijpt dat huilen nooit ‘normaal’ is voor sommige babys ofzo. Dat is onzin, er is altijd een reden en die leer je met de tijd en met oplossingen proberen. Veiligheid van je baby staat wel voorop: dus zorg ervoor dat jullie even bij kunnen tanken, zodat je al je energie in het zoeken naar die oplossingen kunt storten. Als je slaapgebrek hebt kun je rare dingen doen, dus ben voorzichtig, de baby kan er niks aan doen, en vroeger werd een kind opgevoed door hulp van een grote familie, dus niet raar dat je soms hulp nodig hebt ? hopelijk lukt het allemaa snel, bel zometeen maar direct al de ‘experts’ en geef aan dat het spoed is. Succes ??

Hi,Mijn dochter is 12 dagen oud en veel wat je zegt over het gedrag van je kindje geldt ook voor ons. Ik wist van tevoren dat het zwaar kan worden, ook over kraamtranen gehoord en gelukkig heb ik dat niet echt gekregen, maar wel veel gebroken nachten eerste week gehad en dat riepen enorm veel irritatie, machteloos gevoel en stress op. Hier wil ze ook niet in haar wiegje dat echt naast ons bed staat, co-sleeper. Ik heb een paar keer met haar op mijn buik geslapen, mezelf ingebakerd om toch wat te kunnen slapen. 1,5 uur huid aan huid liggen doet hier wonderen, ze wordt rustig, slaapt heerlijk en blijft zeer slaperig. Haar wegleggen kan ik alleen als ze diep slaapt, dan zijn de handjes erg slap. Ze wordt wakker door het temperatuurverschil! Dus ik moet haar nest (waar ze nu tussen ons slaapt) opwarmen met een kruik of haar gelijk in puckababy (ook aanrader, warme teddy hebben wij) doen zodat ze de warmte bewaart en het verschil niet merkt. Een keer huilde ze gewoon omdat ze het koud had, stomme mutjes blijven niet zitten, maar ze wil wel iets over haar hoofd. Sindsdien wieg ik haar altijd in een dekentje of haar slaapzakje en laat ik in die ook slapen. Het is elke keer iets anders. Ik volg mijn instinkt. Rond de 10 dag ook regendagen gehad, continu aan het eten geweest en zeer ontroostbaar. Tegen kraampjes gebruik ik Infacol en Windi (een soort van caterer om lucht te laten ontsnappen, deze werkt ook zeer goed!). Sinds 3 dagen slaapt ze beter, we hebben allerlei trucjes geleerd en soms werkt het toch niet. S nachts slaapt ze het liefst tussen ons in bed in een nest, ingebakerd in puckababy, met mijn hand op haar. Ik geef borstvoeding en voed haar s nachts liggen op mijn zij. Soms ga ik gewoon op haar nest liggen zodat ik daarna niet hoeft te tillen en ze blijft slapen. Ik laat haar ook om eten vragen en maak haar s nachts niet zelf wakker. e komt vanzelf elke 3-4 uur. Ik merk dat ze dan rustiger is en gelijk in slaap valt na het voeden. Ons huil-lijstje is breed en we blijven zoeken naar wat helpt. Ik maak een kort overzichtje. Kraampjes: infacol, windi, warme gelpak tegen t buikje of rugje (warmte is zeer belangrijk bij kraampjes), zachte buisssage, op je pols laten liggen zodat er wat druk op haar buik komt, huid aan huid-contact, voeden helpt in slaap te vallen en te ontspannen en dan kan ze beter tegen kraampjes, wachten en troosten.Oncomfortabel: meer warmere, dekens, huid aan huid, badje voor het slapen gaan, puckababy, wiegen (verschillende bewegingen proberen, wipstoel vindt ze niets), boertje laten - over het schouder hangen, sws altijd rondlopen ook in andere kamer komen, pampers checken, op haar zij laten slapen, andere vasthoudpositie.Mist contact: huid aan huid, bij zich laten slapen/liggen, hand op haar leggen, tegen haar praten/voorlezen, zachtjes wiegen en zoveel mogelijk aanraken (hoofd tegen hoofd bijvoorbeeld). Sinds een paar dagen verwarm ik ook billendoekjes op de verwarming en het verschonen is minder drama geworden. En rustig blijven bij huilbuien is ook zeer belangrijk. Ik merk hoe rustiger ik ben hoe fijner en sneller zij rustig wordt. Het is wel lastig als je zo weinig slaapt. Eerste nachten hebben we diensten gedraaid om toch een beetje te kunnen slapen. Ik heb ook veel last van nachtmerries gehad :( nadat we een paar nachten goed konden slapen (minstens 6 uur per nacht) voelde  ik me gelijk stuk beter en veel rustiger.Als tip ook gehoord om je kledingstuk in het wiegje om het matrasje doen zodat de baby jou ruikt. Je hebt hier erg verl tips  van andere mama’s gekregen. Hoop dat iets werkt voor jullie en wees sws niet streng voor jezelf, gun jezelf wat tijd on te wennen. Alle gevoelens, gedachten en emoties zijn normaal. groetjes, Julia  

Als ik jou was zou ik vandaag nog een afspraak maken met de huisarts en contact opnemen met het consultatie bureau! Dit is geen doen voor jou maar ook niet voor je kleintje. Dat hij overdag slaapt is ook logisch natuurlijk, hij huilt zich helemaal moe. Ik zou persoonlijk niet zelfs gaan experimenteren met andere voeding etc. Maar alles in overleg met ha of cb. Reflux kan inderdaad, heb je ook al wel eens gedacht aan een koemelk allergie.? Misschien dat ook even proberen uit te sluiten

Hai mensen, Het is indd niet te doen. Het erge is dat hij het vele huilen al in t zkh had na de bevaling. Wij wisten ons toen al geen raad en de verpleging kwam terug met het verhaal van we hebben aan iedereen ff gegeven en hij wordt niet stil dus hier heb je hem terug. Ondertussen heeft hij van 02.30 tot 09.30 continue gehuild. Niet geslapen wel tussentijds gevoed. Het is echt verschrikkelijk zoveel hoop en positieve energie zetten ik en mijn man begin vd avond in hem. Op een gegeven moment ben je al dat positieve kwijt. Bij mij in bed slapen wilt hij ook niet. Hij is is continue bezig te overstrekken en is helemaal vd kaart. Fopspeen werkt maar even hij gilt echt de hele buurt bij elkaar. En dat uren. Als hij pijn heeft zou ik het zo graag willen overnemen. Ik weet het gewoon echt niet voel me zo een slechte moeder dat ik niet weet wat hem mankeert. Ik merk ook dat veel mensen het probleem weglachde tja kids huilen nou eenmaal. Maar zoveel uren geen slaap en geschreeuw lijkt me niet goed. Ik ga zo nr de huisarts. Moedeloos en vreselijk is het.

Meis , ik heb het echt met je te doen.Een baby mag en hoort te huilen maar niet in de mate wat jij beschrijft.Luister goed naar je eigen moeder gevoelen als je het idee hebt dat je hier mee niet geholpen bent vd week terug naar de huisarts en eis je een kinderarts. Wij werden ook afgewimpeld maar mijn gevoel zei dit is niet oké!En wat bleek koemelkallergie en verborgen reflux onze dochter krijgt daar medicatie voor en zit aan de speciale voeding eerst aan de pepti en daarna aan de neocate en een wereld van verschil!Heb je ook besproken met de huisarts dat dit geen doen is ?Ik zou indd oppassen met thee en dat soort dingen te geven. Wij moesten bv okk direct stoppen met inflacol en zijn overgestapt op de cina baby voor de krampjes.Heb je mensen om je heen die je kunnen helpen voor een paar uurtjes ?Staat het bedje van je kindje schuin? 

Ik wil je heel veel sterkte wensen!Wij hebben met onze dochter (nu bijna 3 maanden) ook vreselijke gebroken nachten gehad, ze had enorm veel last van krampjes. Ik heb me ook zo vaak ontzettend machteloos gevoeld. Wat bij ons heel erg hielp waren warme kamillecompressen, met kamilleolie. Dan deed ik haar een wat groter rompertje aan en daar deed ik de wikkel dan in. Maar wel voordat de ellende begon, want anders hielp het niet meer. Cynababy werkte ook heel goed. Maar dat was denk ik meer omdat ze dat een lekkere smaak vond, daar werd ze stil van. Dan snel pink erin en dan ging het wel weer. Ook heb ik zo'n fitnessbal, als het héél erg was dan ging ik met haar in de draagdoek een stukje lopen buiten (alleen maar even door de achtertuin) dan kreeg ze even een teug frisse lucht, daarna met draagdoek en al op de bal en blijven bewegen. Dan sliep ze meestal snel in. Als ik je verhaal lees denk ik dat er nog iets anders is waar je kindje last van heeft. Het is vast al een keer gezegd maar een osteopaat zou misschien goed kunnen helpen.Nogmaals, heel veel sterkte en het komt echt wel goed. Onze dochter sliep ineens na twee maanden 6 uur door, en sinds een paar dagen slaapt ze vaak 10 tot 12 uur met een voeding tussendoor.

Goed van je dat je naar de huisarts gaat! Hopelijk kun je je verhaal doen en kan hij/zij je ook verder helpen. En je mag het ook echt zo erg laten overkomen als dat het ook daadwerkelijk is! Desnoods met een tikkeltje overdrijving erbij. Wij vrouwen hebben nl snel de neiging om het minder erg te laten lijken dan dat het is. We willen nl allemaal die sterke, onafhankelijke vrouw zijn. Alleen wordt je dan wel de hele tijd eeggestuurd met een het gaat vanzelf weer over mevrouw, hee is een fase mevrouw enz enz.Ben zeer benieuwd naar het vervolg!Succes!

Terug
Bovenaan