zo snel weer zwanger

A

Anoniem

Guest
hi allen,

ik verbaas me er over dat er al weer zo veel dames zwanger zijn
(erg gefeliciteerd overigs) mijn zoontje is nu 9 maanden maar vind
het nog steeds spannend ik heb de boel ook helemaal niet zo op de rit.
Ik bedoel het kost allemaal nog best moeite. 4 dagen werken, boodschappen
en huishouden. En dan natuurlijk nog alle sociale dingen. Het is niet dat het huis
ontploft is ofzo maar (ik wil graag 3 kinderen) denk wel tjees hoe moet
dat straks het is hier nog steeds chaotisch en we komen er steeds wel uit
maar kom ook aan niets toe om dat ik naast alle verplichtingen
alle tijd rosco en mijn man besteed. Lijkt me daarom zo lastig en zwaar
om nu al weer zwanger te zijn. Ik vind jullie wel stoer hoor! maken jullie je wel
eens zorgen over hoe dat straks moet.

groetjes conrad

ja...vink ook snel hoor..
Jeeummie moet er eigenlijk nog niet echt aan denken zeg.
Ik zit nu als soms te strubbelen, hoe kan ik het beste dit doen? Of dat doen?
Ik vraag me dan ook of hoe het straks moet met een 2e..zeggen dat dat ook wel weer loopt,,nou daar ga ik dan maar vanuit..
Misschien hebben die meiden wel hele makkelijke babys????niet dat die van mij nu mega moeilijk is.. maar ik heb mn handen vol aan hem!! haha!!
Snachts nog altijd nie echt doorslapen ook...gaaappp!!!

En dan de bevalling????het lijkt soms wel of ik de enige ben die nog weet wat een pijjjjnnnnn we moesten doorstaan!!
Ik heb verder niks te klagen hoor,,heb een bevallig van 4uren gehad, werd in geleidt maar ik weet nog heel goed hoe zwaar ik die weeén vond! Natuurlijk vond ik het allemaal waard...maar dat neemt niet weg dat het zeer deed!! hahaha! Vergeten??? Ikke niet hoor ik heb het een plekje gegeven hahaha!
Vin het ook stoer hoor! Succes meiden!!

Liefs

Hahaha, ik vind het ook snel hoor. Maar als die dames daar gelukkig van worden, moeten ze dat lekker doen hoor.
Mijn oudste was 2 jaar en 5 maanden toen nummer 2 geboren werd en nu denk ik nog wel eens als er nog een 3e komt dan als nummer 2 een jaar of 3  a 3 1/2  is. Nu moet ik er even nog niet aan denken. Met 2 kinderen is het een stuk drukker dan met 1. En even gaan liggen als de baby slaapt is met 2 kinderen er ook niet meer bij.

Hallo,

Op dit moment ben ik niet zwanger, maar wilde wel even reageren. Mijn zoon, Stijn is afgelopen dinsdag 2 jaar geworden. Jojanneke wordt op 5 december 8 maanden, zit ook niet zo veel tussen dus. Tuurlijk is het druk, maar ik vind het prima te doen. Een tweede gaat er echt zo in mee vind ik. Stijn is in die zin makkelijk dat hij al vrij snel alle nachten doorsliep. Maar verder is het een jongentje die best  veel aandacht vraagt, kan bijvoorbeeld niet alleen spelen ( heeft hij ook nooit gekund).  
Toen ik Stijn nog alleen had, vond ik het zelf eigenlijk zwaarder. Ik kan niet goed uitleggen waar dat aan ligt.

Maar als je er nog niet aan toe bent, moet je het natuurlijk niet doen. Dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen. Ik weet wel dat ik nu tussen 2 en 3 wel iets meer tijd wil, maar dat komt ook omdat we zo een verhuizing voor de boeg hebben.

Oh ja groot voordeel: als je ziet hoe ze nu op elkaar reageren en min of meer met elkaar spelen, echt fantastisch.

Carina

Hallo Reisa
Wij hebben het dan gemeen want milton was ook 2 jaar en 5 maanden dat shanice is geboren.Inderdaad   behoorlijk druk met 1 kwam je nog aan jezelf toe maar nou niet meer. Het is ook leuk omte zien hoeze op elkaar reageren.  . Ik vind het heel leuk voor de meiden dat het gelukt is en ik gun het ze ook. Helaas zit het er voor mij niet meer in ivm gezondheid maar het is ook genoeg zo.

groetjes lisette

heej dames

nou ik ben dus een van die zwangereen mij lijkt het juist heel leuk 2 van die kleintjes.
tussen mij en me zus zit ander half jaar en tussen mn broertje en zusje ook.
we hebben het altijd erg gezellig gehad en me moeder zegt ook het rolt er zooo in.
wij hebben altijd geroepen dat we niet te lang er tusse willen hebben dus ja.
nou moet ik zeggen caithlyn wel heel makkelijk is dus ja ik heb er geen problemen mee hihi......

liefs

Hoi Conrad,

Persoonlijk zou het mij ook te snel zijn, hoor om binnen een jaar weer zwanger te raken.

Toch hebben wij minder keuze als we zouden willen hebben, onze dochter Eva er niet zo snel gekomen als we hadden gehoopt en voor die tijd heb ik een miskraam gehad. Om die reden hadden mijn man en ik in eerste instantie afgesproken om weer zo snel mogelijk voor een tweede kindje te gaan. Toen ik echter na ronde 1 al overtijd was (Eva was toen 9 maanden) brak het zweet me uit en merkte ik dat dat toch echt te vroeg was. Uit eindelijk was het loos alarm, maar het heeft ons wel aan het denken gezet.

Ten eerste vind ik het eerste jaar van onze dochter en een tweede zwangerschap beide te byzonder om elkaar te laten overlappen en ten tweede is Eva weleenswaar een makkelijk kind, op motorisch gebied ontwikkelt zij zich heel langzaam, voorlopig zie ik haar echt nog niet lopen. Als ik nu zwanger zou raken, is ze dus nog heel afhankelijk van mij en zou ik haar met een flinke buik nog steeds rond moeten dragen, dat lijkt me veel te zwaar.

Wij hebben besloten om te wachten totdat Eva zeker 1 jaar oud is.
Dat is in feite nog vrij snel vind ik, maar goed, augustus 2009 word ik 30 jaar en wil geen risico`s lopen wanneer het volgende kindje ook wat langer op zich laat wachten.  

Groetjes Marieke

heyhey

ook ik ben 1 van die zwangere huismussen :D
het lijkt mij super om 2 van die kleintjes in huis te hebben.
qua chaos denk ik dat het wel mee zal vallen.
nathalia is dan al op een leeftijd dat je kan zeggen dat ze haar speelgoed moet opruimen als ze klaar is met spelen.
en de rest: ik denk dat je vanzelf wel in dat ritme komt hoor. bij nathalia had ik ook vrij snel mn ritme gevonden en dan is alles nog nieuw.
straks als t kindje er is, zal het wel weer even zoeken worden naar een ander ritme. maar dat komt wel goed.

moet ook zeggen dat ik er niet bij werk ( ja, heb een zaterdagbaantje, maar dan is mn vriend bij nathalia) dus dat scheelt ook al weer in de chaos he.
ik heb de hele dag de tijd.
opruimen enzo doe ik als nathalia( en straks dan mn andere baby) slaapt.
mnaar heb ook wel geleerd, dat als ik ergens niet aan toe kom, er morgen nog een dag is!
alles rustig aan :D

liefs, do

Terug
Bovenaan