zo snel weer zwanger

Hoi hoi,
Ik heb nu 3 kids en moet zeggen dat het best meevalt.
Tussen de eerste en de tweede zit 2,5 jaar, ik was dus niet zo snel met nummertje 2.
De derde 'doe je er even bij' blijkt bij ons...
Onze kinderen zijn heel makkelijk, nooit 1 nachtje eruit gemoeten voor een huilende babietje, weten dat we daar erg veel mazzel mee hebben.
Verders werk ik nu niet waardoor mijn kinderen naast school gewoon hobbies hebben zoals ballet en paardrijden...
Tuurlijk heb ik het drukker dan vroeger toen ze alleen nog maar naar de peuterspeelzaal gingen, maar des te meer kan je je 'vrije momenten' goed benutten als ze op school zitten.
Met goed overleg met partner gaat het prima hier, zonder al te veel stress.
Het is maar wat je wil!!!De een is gelukkig met 1 kind, de ander met 4.
Groetjes Roos.(mama van Noa 7, Jade 4, Lenthe 9 mnd)

Ik zou het ontzettend leuk vinden om weer zwanger te raken en niet zoveel tijd tussen Zarah en een tweede te hebben. Maar ik weet dat dat niet verstandig is. Voor mij dan. Want Zarah vergt erg veel aandacht en energie. Ze slaapt weinig overdag en slaapt ook nog steeds niet echt door 's nachts. Als ik er dan aan denk hoe moe ik was tijdens de eerste maanden van mijn zwangerschap, dan moet ik er niet aan denken om nu zwanger te zijn!

Sorry meiden

Maar ik wil even reageren over het druk hebben met 2 kindjes ik hoor sommige zeggen het valt mee en heel toevallig heb ik nou een voorbeeld zoals van de week is milton van woensdagavond tot donderdagochtend heel ziek geworden die heeft de hele nacht liggen huilen en woensdagtegen de avond begon het toen begon shanice ook flink te huilen en milton moest en zou bij mij zitten en shanice ook en het is toevallig de avond dat mijn vriend pas laat komt dan zit je echt wel even met je handen in het haar en de middagslaapje zoals toen milton geboren is heb ik op mijn buik kunnen schrijven met shanice en ik heb ook geen hulp vanochtend was eerst eten maken voor allebei  shanice douchen omdat ze gespuugd had dan milton met zijn poepkont want die heeft een flinke buikgriep toen weer opruimen en dan weer de was organiseren en dan gaan we weer eten dan is het afwassen stofzuigen boodschappen doen eten maken zorgen dat de kinderen in orde zijn shanice de laatste fles en dan is het 9 uur dat ik pas op mijn kont zit dus hoezo niet druk . Ik heb geen tijd om te gaan sporten dat lukt mij niet kan ziezo alleen lopend weg met de kids dus dat neemt ook de nodige tijd dus ik vind soms dat er zo makkelijk erover gedacht word ik ben nou best wel op dat mogen jul;lie van mij weten ik ben gelijk donderdagochtend met milton naar de huisarts geweest ik had die nacht ook niet geslapen maar alles gaat gewoon door. Maar dit was niet de topic maar ieder voor zich ik geef geen commentaar maar ik wil even mijn ding kwijt zeker na deze week .
Zwangere meiden nogmaals van harte en ik hoop dat jullie gauw je draai kan vinden groetjes lisette

Hoi

Ach ik denk dat het allebei wat heeft,bij ons zit er bewust 4 jaar tussen , het is zo ie zo drukker met 2 kindjes maar je krijgt er wel veel voor terug.
Als ze kort op elkaar komen kunnen ze veel aan elkaar hebben maar mijn man en ik hebben allebei een broer waar we niet heel veel contact mee hebben, we hebben geen ruzie of zo maar het contact is anders.

Nu zit bij ons de oudste op school en heb ik tijd voor de jongste maar de oudste moet ook naar van alles en nog wat en dan moet die kleine toch geregeld mee op en neer.

Ik heb het ook druk met 32 uur werken er bij maar op de momenten dat ik thuis ben geniet ik van de kindjes omdat ze voor je het weet weer groot zijn.

Alle zwangere gefeliciteerd en geniet er van !!!!!

Groetjes Marielle

Lisette, zo'n week heb ik ook achter de rug. Emma, 3 jaar, heeft buikgriep/griep gehad, iedere keer de halve nacht gehuild en met haar bij de wc gestaan, Renske 8 maanden was om 6 uur steeds weer wakker, ze heeft heel veel zelf moeten spelen, omdat ik met huilend/ziek kind op schoot zat. Dat zelf spelen ging best aardig, tot een uur of 3 en toen wilden ze allebei op schoot, maar omdat Emma ziek was kon ze even niets van haar zus hebben, die nog wel eens aan haren trekt. Dat was dus steeds weer huilen. Ik was echt zo blij als mijn man thuis kwam van zijn werk.
Ik ben kapot!!!!!!! En mijn huis ziet er niet uit......dus nog veel werk te doen. Twee kinderen is best druk, vooral als de oudste nog niet zo zelfstandig is. (wat Emma normaal wel is, maar nu dus even niet.

Hee hoi,

Wij zijn nog niet weer zwanger, maar zijn al wel weer aan de klus. Voor ons zoontje (nu 10 maanden) zijn we een jaar bezig geweest.  Wij willen  een niet te groot leeftijdsverschil. We komen bij uit een gezin waar zo'n 2 jaar tussen beide kinderen zit, dat hebben wij beide als zeer fijn ervaren.

We zien het allemaal wel, we zijn hoe dan ook erg happy. Het is altijd afwachten of je zwanger raakt.  Het is en blijft een groot wonder!

Liefs Lientje

Ik heb meet zoiets van: hoe doe je dat allemaal!!! Dat houd mij een beetje tegen.. want ik zit soms nu al met mn handen in het haar..
En slaapje dit en datte en ditte.. Die roze wolk waar iedereen het altijd over had..daar heb ik niet altijd op gezeten hoor, ben en dat doe ik nog steeds echt wel eens heel hard er vanaf gevallen!!

Maja hier zitten zo zn voor en nadelen aan denk ik.. maar tis zo druk??? of ben ik een druktemaker??
En dan werk ik ook niet eens, haha!!
En die bevalling..naja...die weeén...ben ik dan ook de enigste die nog weet hoe dat voelde?? ja ik vond het t ook waard hoor..maar ik ben het nog aan het verwerken hahaha!

Mama van S 7+3 weken

Groetjes!

Hey,

Hier ook een mama die nog even wil wachten.. Pff ben zo blij dat ik net ontzwangerd ben (doreen is nu 10 maand). Mijn lijf is weer zichzelf, en mijn hoofd zo langzamerhand ook. Ik geniet er zo van dat ik nu eeeiindelijk weer eens "Karlien" ben, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik werk ook 2 1/2 dag en ben net in september weer begonnen met ouderschapsverlof. Om dan binnenkort weer met zwangerschapsverlof te moeten, moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken.
Neemt niet weg dat ik niet blij kan zijn voor de zwangere dames, of hun veroordeel, vat het alsjeblieft niet zo op..
Bovendien lijkt het me praktisch ook lastiger met spullen, als bedje, commode, wandelwagen,  enz.
En Mariëlle (wildkatje), onze kids zijn even oud en 1,5 jaar leek ons ook wel een mooie leeftijd om het weer eens te proberen,   ha ha ha..
Tegen die tijd zien we wel weer verder. Nu kan ik eindelijk genieten van die roze wolk (ben er ook keihard afgekletterd en het was een hele toer om er weer op te klimmen ..) Dus lekker genieten van mijn werk, en onze prachtige dochter als ik thuis ben en er is weer aandacht voor mijn mannetje, das voor hem ook wel fijn!
~Liefs,
Karlien

Terug
Bovenaan