Zoontje van drie wil niet avondeten

Wat ook nog wel eens wil helpen is dat je hem/haar mee laat helpen met eten koken. Ondertussen willen ze vaak wel vanalles proeven. Laat hem/haar dit ook gewoon doen zodat ze toch al een beetje gegeten hebben voordat je aan tafel gaat.
Bij ons is het ook zo dat ze (jongens van 2 en 3) aan tafel moeten blijven tot iedereen klaar is en alles wat je niet lust blijft ook gewoon op je bord liggen (hierdoor gebeurt het geregeld dat ze het onbewust toch wat eten).

Denk eraan: het is een fase, het gaat voorbij!

Groetjes,
Kaat
 
Hallo, Nou, bij mij is het gelukkig een beetje voorbij gegaan. Ik was bang dat hij wakker zou worden van de honger, maar dat gebeurde niet. Nu eet hij en vraagt ook om eten. Een wonder geschiedde. Als ik van tevoren denk dat hij slecht gaat eten (meestel, tenzij het bonen zijn), geef ik hem wat tomaatjes en komkommer, worteltje vooraf of er bij. We doen wel: hapje vlees, hapje groente, hapje aardappel hapje vlees... anders eet hij alleen maar vlees. Toetje krijgt hij altijd, dat hoort erbij. Succes...
 
hallo allemaal.
er niet op reageren zeggen de meesten van jullie,
nou wij hebben ook een zoon inmiddels alweer zes (gaat dat hard zeg die tijd) maar is op zijn derde jaar gaan weigeren met eten,en dan kom je op het bureau met hem en heb je het er over dat hij niet eten wil geen warm eten bijna geen brood of andere dingen, en wordt je afgescheept met het is maar een periode mevrouw gaat allemaal voorbij,en als hij honger heeft gaat ie echt wel eten,nou niet dus. dus wij maar naar de huisarts zelfde verhaal gaat wel over.
nou niet dus zijn nu al een paar keer naar het ziekenhuis geweest naar de kinderarts in hardenberg en die concludeerde zit heel diep om hem weer aan het eten te krijgen. met als resultaat dat hij nu 31 juli naar groningen ziekenhuis moet.
dus ik wil maar even zeggen laat je niet afschepen met het hoort erbij gaat wel weer over. vertrouw je het niet klop gerust aan bij je huis arts als het meer als een jaar duurt en laat je niet afschepen .
groetjes
 
quote: babykid reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-07-2007 09:49:36'));

hallo allemaal.
er niet op reageren zeggen de meesten van jullie,
nou wij hebben ook een zoon inmiddels alweer zes (gaat dat hard zeg die tijd) maar is op zijn derde jaar gaan weigeren met eten,en dan kom je op het bureau met hem en heb je het er over dat hij niet eten wil geen warm eten bijna geen brood of andere dingen, en wordt je afgescheept met het is maar een periode mevrouw gaat allemaal voorbij,en als hij honger heeft gaat ie echt wel eten,nou niet dus. dus wij maar naar de huisarts zelfde verhaal gaat wel over.
nou niet dus zijn nu al een paar keer naar het ziekenhuis geweest naar de kinderarts in hardenberg en die concludeerde zit heel diep om hem weer aan het eten te krijgen. met als resultaat dat hij nu 31 juli naar groningen ziekenhuis moet.
dus ik wil maar even zeggen laat je niet afschepen met het hoort erbij gaat wel weer over. vertrouw je het niet klop gerust aan bij je huis arts als het meer als een jaar duurt en laat je niet afschepen .
groetjes




Jeetje... hier schrik ik toch wel een beetje van...
Mijn zoontje eet wel brood, patat,  fruit (vooral bananen) en eieren, maar groente of vleesvervangers (wij  eten vegetarisch) wil hij absoluut niet. Ik  heb hierbij echt het gevoel dat het een macht strijd is, zo van: jullie willen het zo graag, dan leet ik zien dat ik het zelf uitmaak! Ik dacht dan ook dat het idd een fase was, maar als ik jouw verhaal zo hoor...
Maar jouw zoontje wil geloof ik helemaal niet eten? Of zijn er nog dingen die hij wel wil?
Maar van zn 3e tot zn 6e... tjee das echt lang... waar leeft ie dan op????

Dank je voor het vertellen van je ervaring, ik zal in ieder geval niet  te lang wachten voor ik aan de bel trek...

Veel sterkte met jou jochie en de onderzoeken!
Zou je me op de hoogte willen houden van eventuele ontwikkelingen???

Liefs Nika      
 
hoi
hij leeft op multivitaminen en visolie.
en zelfs dat met veel moeite. naar binnen
maar eindelijk krijgen we hulp naar lang overal aankloppen en op den duur kun je er gewoon niet meer tegen.
maar we hopen dat we hier verder mee komen en dat het gaat lukken dat hij weer gaat eten.
 groetjes
 
quote: babykid reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-07-2007 13:59:15'));

hoi
hij leeft op multivitaminen en visolie.
en zelfs dat met veel moeite. naar binnen
maar eindelijk krijgen we hulp naar lang overal aankloppen en op den duur kun je er gewoon niet meer tegen.
maar we hopen dat we hier verder mee komen en dat het gaat lukken dat hij weer gaat eten.
 groetjes



Tjee... dan mag ik niet klagen geloof ik!
Ik hoop dat ze snel een oplossing voor zijn "eet probleem"  kunnen vinden.
Zijn ze er al uit of het een medisch of "psychisch"  probleem is? Of gaan ze dat in het ziekenhuis verder onderzoeken?
Ik ben blij dat jullie in ieder geval eindelijk hulp krijgen, ik ken die molen van de gezondheidszorg wel een beetje en je wordt er GEK van!

Vell suc6, Liefs NIka
 
hoi nika
 onze zoon moet dinsdag alweer naar groningen eerst naar de psycho sociale kindergeneeskunde.
en er gelijk achteraan de dieetist.
dus we zijn er nog wel even zoet mee ze gaan er vanuit dat het gewoon tussen de oren zit lichamelijk is hij ook onderzocht en dat blijkt allemaal goed te wezen.
dus dat wordt nog een lange weg te gaan.
groetjes
 
Hoi

Mijn dochtertje eet helemaal niet, heeft een dopje op haar buik waardoor ze sondevoeding krijgt.
ze word in september twee, wij lopen ik nijm,egen met haar bij het eetteam.
ze heeft al een paar keer in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging.
Isa ik een kandidaat voor het opwekken van honger, maar dan krijgt ze geen eten, moet ze het zelf doen.
maar isa haar karakter zxorgt er ook voor dat ze zichzelf gerust kan laten uithongeren,niet willen eten dan doet ze het ook niet.

wij voeren hier geen strijd aan tafel en laten haar maar gewoon haar gang gaan.dit was volgens de doktoren het beste ander word het spel en macht.
dit is niet makkelijk maar je hebt geen keus, puur bescherming zodat je zelf niet onderuit gaat.
want er is niks zo erg als een kind wat niet wil eten
ze word dan twee in september en weegt maar net negen kilo

succes met eten

er is ook een boekje te koop
kleine eters heet dat voor eetproblemen bij peuters en kleuters

monique
 
Terug
Bovenaan