Zoontje van drie wil niet avondeten

Hallo Nermal,

jouw reactie was niet zo misplaatst hoor: mijn eerste berichtje over mijn zoontje ging idd over niet willen avond eten: hij eet dus wel brood en fruit en een enkel aardappeltje zo nu en dan.
De problemen van andere ouders zijn een heel stuk erger, zoals je hebt kunnen lezen...

Het probleem met mijn zoontje is dat ie niks wilt proefen, zou hij dat wel doen dan weet ik zeker dat hij veel dingen heel lekker zou vinden...
Dwingen om toch een hap te proberen werkt hier helaas totaal niet: het zorgt alleen voor een overstuur kind en ouders.
Onze tactiek op het moment is zo weinig mogelijk aandacht schenken aan het wel/niet eten, hij krijgt geen brood ter vervanging, maar wel altijd een toetje. Dit houd het eten aan tafel leuk en zo krijgt hij in ieder geval zijn eiwitten binnen.

We wachten maar weer af; zolang hij overdag nog gewoon de benodigde voedingsstoffen binnen krijgt maak ik me er maar niet al te druk om.

Groetjes Nika  
 
quote: studiemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2007 09:24:42'));

Tjee babykid,

Wat verschrikkelijk frustrerend voor jullie; je maakt je zorgen om je kind en dan krijg je nu nog niet de hulp die jullie nodig hebben.
En misschien een idee: hebben jullie al alternatieve zorg geprobeerd, zoals homeopathie of iets dergelijks?
Ik weet dat ze daar bijv met eetlustopwekkende kruiden en dergelijke werken. Of evt een kinderpsychiater?
Ik weet het verder ook niet, maar misschien dat jullie daar wel de hulp (en aandacht voor het probleem) krijgen die jullie nodig hebben. jeugdzorg vind ik weer zover gezocht, volgens mij houden die zich weer met hele andere problemen bezig...(maar weet het ook niet hoor; overal waar je evt hulp kunt krijgen valt natuurlijk te proberen!)
Wat ik alleen niet duidelijk in je verhaal kan terugvinden is of ze al naar evt lichamelijke problemen hebben gekeken: het heeft natuurlijk geen zin om met mentale hulp of kruiden aan te komen als er een lichamelijk probleem is dat zorgt voor het niet eten....
Tjee, het is niet eens mijn kind en ik ga al van de ene hoek naar de andere om een oplossing te bedenken: ik kan me alleen maar voorstellen hoe het voor jullie moet zijn....
Ik wens jullie heeeel veeeel sterkte ermee en hoop dat jullie (en vooral jullie kleine man) snel de hulp krijgen die jullie nodig hebben!
(hou je me nog op de hoogte?)

Veel liefs en sterkte Nika hoi een kinderpsychiater heeft dus gezegt ,zelf contact op te nemen met jeugd zorg het zit wel erg diep.ja vreemd allemaal he wij dachten ook die kan ons ook toch helpen .maar ik zal is gaan kijken naar die kruiden en kijken of dat helpt,valt altijd te proberen  .bedankt voor je tip.
groetjes
 
quote: babykid reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-09-2007 15:47:04'));


quote: studiemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2007 09:24:42'));

hoi een kinderpsychiater heeft dus gezegt ,zelf contact op te nemen met jeugd zorg het zit wel erg diep.ja vreemd allemaal he wij dachten ook die kan ons ook toch helpen .maar ik zal is gaan kijken naar die kruiden en kijken of dat helpt,valt altijd te proberen  .bedankt voor je tip.
groetjes


Das idd vreemd: ik had gedacht dat een psychiater jullie beter zou kunnen helpen dan jeugdzorg, maar ik heb met beiden dan ook geen ervaring...
Ik hoop dat een homeopaat jullie wel kan helpen: baat het niet schaad het niet...
Veel suc6 ermee en hou je me bij ontwikkelingen op de hoogte?

Liefs Nika
 
Terug
Bovenaan