zoveel vragen en gedachten omtrent zwanger willen worden

Suusje-25

New member
Hallo allemaal ! Ik ben net nieuw hier.

Ik ben 25 en mijn vriend 28 en wij willen al langere tijd heel graag kinderen. Zoals alles er nu naar uitziet gaan we het binnenkort toch echt proberen !

Ik zit alleen wel steeds met een hoop vragen en gedachten. Echt twijfels niet, maar meer twijfels over hoe sommige zullen reageren. Ik hoop dat ik mijn vragen hier kan stellen en er antwoorden en adviezen op terug krijg.

Ik begin gewoon met een paar vragen !

- vanaf wanneer begonnen jullie met slikken van foliumzuur?

- zijn jullie gestopt met de pil/andere anticonceptie en meteen begonnen met proberen of hebben jullie eerst gewacht?

In de loop van de tijd zal ik wel met meer vragen komen, maar dit kwam zo in me op.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties !
 
Hoi suus,

Ik heb 1 maand gewacht toen ik gestopt was met de pil. Uiteraard in afwachting of mijn cyclus vanzelf op gang kwam en om mijn lijf even te laten wennen.

Toen we er voor wilde gaan ben ik meteen gestart met foliumzuur. Ik heb een soort van multivitamine voor mama's en daar zit ook de juiste hoeveelheid foliumzuur in.

Succes!

Xx
 
Al die vragen zijn begrijpelijk. Ik heb er ook een tijd over gedacht voordat ik eindelijk ben gestopt.

Ik ben tijdens de laatste pilstrip begonnen met foliumzuur. Volgens mij word 4 weken aanbevolen voordat je gaat proberen zwanger te worden.

Wij zijn meteen begonnen met proberen vanaf het stoppen met de pil. Maar helaas hier een uitblijvende cyclus. (Half april gestopt)
 
hallo,

ik heb er al 1 van 2 rondlopen en zijn aan het proberen met de 2e..

ik was bij de eerste ook heel onzeker over alles.. en helemaal omdat je hrt geheim wil houden en het niet even met je mama kan bespreken.

foliumzuur was ik een week ofzo van te voren begonnen en sen het was bij de eerste ook de eerste ronde raak... ik had toen een mirena spiraal. dus we zijn gewoon gelijk "begonnen" gewoon gedaan wat we altijd deden en nog nergens echt over nagedacht... ik was toen 24 dus ook nog geen mega haast om alla minuut zwanger te worden.. en dus was het een mega verrassing om gelijk zwanger te zijn.

nu bij de 2e gaat alles een stukje lastiger lijkt wel.. al sinds dec bezig en het wil nog niet zo goed lukken. deze keer gestopt met de pil en pas na een maand of 2 begonnen met foliumzuur



succes
 
Het wordt aangeraden om 4 weken voordat je gaat proberen te beginnen met foliumzuur en minimaal 400mg moet erin zitten. Ik slik mama-tabletten met meerdere vitaminen die ik in Duitsland haal bij DM voor maar €3.50 voor 1,5 maand.

Ik heb geen verstand van ontpillen, aangezien ik zelf al 5 jaar geen anticonceptie meer gebruikt ivm medische conditie
 
Hoi, hoi.

ik ben gelijk gestart met foliumzuur en ook gelijk begonnen met proberen.

bij mij was na het stoppen van de pil mijn cyclus wel onregelmatig.

groetjes
 
Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb er een hoop aan.

Wat betreft het ontpillen hoeft volgens mijn huisarts niet, maar het is natuurlijk wel handig om te weten wat mijn cyclus is.

Gebruiker187888, daar heb je helemaal gelijk in! Met mama bespreken doe je inderdaad niet zomaar. Mijn moeder zou het denk ik ook een beetje afkeuren. Maar dat komt omdat onze financiële situatie erg fluctueert. (Vriend is ondernemer en ik heb een parttimebaan, die soms maanden heeft dat het fulltime is) maar we zijn hard aan het werk om alles op de rit te krijgen. We hebben het erg zwaar gehad de afgelopen jaren. De crisis heeft ons goed hard geraakt. Maar we gaan gelukkig weer omhoog in het aantal opdrachten !

Daarom beginnen we ook niet direct met proberen zwanger te worden, maar vraag en zoek ik info en ervaringen van anderen.

Daarmee meteen een nieuwe vraag. Wat zijn jullie gedachtes omtrent het zwanger worden als je niet heel veel geld te besteden hebt?

Ik snap dat een kind veel geld kost, ben niet helemaal dom ;) maar je leest zoveel dingen op Internet! En als ik dat allemaal zou moeten volgen dan moet je miljonair zijn om een kind te mogen krijgen. Ja een kind kost nou eenmaal veel geld, wij stellen het niet niets al 3 jaar uit om te proberen ;)

 
ja een eerste sowieso.. alles is "nieuw" en mort aangeschaft worden.. maar ik denk als je een beetje creatief  bent kun je het ook redden... je hoeft met veel dingen ook niet te overdrijven.. bv hebt geen 5 flesjes nodig.. met 2 lukt het ook moet je alleen wat vaker schoonmaken!

denk ook na of je echt een wiegje nodig hebt.. liggen ze maar heel kort in en weer wat extra's.. organiseer een babyshower.. krijg je natuurlijk ook vanalles

en wij hebben alles al stukje bij beetje elke maand wat gekocht.. heb je elke maand kleinere lasten en niet telkens heel veel in 1x..
 
Terug
Bovenaan