zoveel vragen en gedachten omtrent zwanger willen worden

Ja, snap ik! @Suusje-25 wilde eerst eigenlijk twee maanden ontpillen, maar tijdens de eerste maand vond ik het al lastig. Toch ben ik blij dat ik het een maand gedaan heb, aangezien ik allemaal rare kwaaltjes had en mijn lichaam echt een grote opruiming gedaan heeft. Misschien wel goed om hier over na te denken. Plus daarbij: hoe groot is de kans dat je direct zwanger bent? Dan heb je geklust en ontpilt tegelijkertijd!
 
Ik ben een beetje noodgedwongen aan het ontpillen. Direct op de eerste dag dat ik stopte met de pil heel veel bloed verloren en vandaag nog steeds. Het is zo extreem dat ik morgenochtend een afspraak met de dokter heb gemaakt om te kijken of alles wel goed is.

Als dat zo blijkt te zijn en alles is weer rustig dan wil ik wel meteen gaan klussen. Wat jij zegt Cestlavie hou ik daarbij aan: de kans dat ik direct zwanger raak is niet echt groot. We gaan zeker de eerste maand ook nog niet aan de slag met ovulatietesten enzo. We zien eerst wel eens hoe het zo gaat en als ik dan een beetje een regelmatige cyclus heb dan kunnen we het wat 'systematischer' aanpakken.

@Cestlavie hoe verliep jouw 'grote opruiming'? Ik grapte daar maandag een beetje over, maar dat dit al op de eerste dag dat ik met de pil stop gebeurt vind ik wel vreemd...

@Suusje ik ben benieuwd wat je besluit! Misschien is eerst een maandje ongedwongen proberen ook wel fijn?
 
Ik heb vorig jaar al een periode gehad dat ik geen pil gebruikte en toen was mijn cyclus gewoon regelmatig. Dus daar ga ik nu eigenlijk ook vanuit.. ik heb het besproken met mijn vriend en we hebben besloten om gewoon meteen te gaan klussen. De kans dat het de 1e keer meteen lukt is toch zeer klein. Dan kan ik meteen een beetje wennen aan het idee om het onveilig te doen xD

Jeetje mirjam, dat is inderdaad wel heel heftig! misschien is dit inderdaad een grote schoonmaak van je lichaam.. al had ik er nog nooit van gehoord.
 
@Mirjam2015 eerst de gewone onttrekkingsbloeding en de vierde dag nadat ik had moeten beginnen met de pil kreeg ik last van rood-bruine afscheiding, heel veel... Heeft 3 dagen aangehouden. Deze dagen voelde ik me geestelijk heel zwaar. Vond er niks aan, last van mijn buik, misselijk en gewoon depri. Week erna had ik een soort van slijmprop, ineens uit het niets, maar las dat dat ook wel eens mijn eisprong had kunnen zijn (?). Voor de rest alleen gevoelige borsten en wel 5 keer gehad dat ik het gevoel had dat ik ongesteld moest worden, zelf zo erg dat ik een nacht wakker lag van de pijn, maar dan kwam er niks. Vooral 's avonds en ook een beetje misselijk erbij. Uiteindelijk werd ik een dag voordat ik eigenlijk de onttrekkingsbloeding had, ongi. Maar dit ging gepaard met enorme pijn en heel erg misselijk, terwijl ik dat me niet herinner van voor de pil! Twee dagen heel erg heftig, dag 3 al veel minder en dag 4 nihil.

Oh, dat is wel een heel uitgebreid verhaal geworden :p

Succes bij de huisarts! Ik hoop dat het meevalt, laat je het wel even weten?

Haha, @Suusje-25 dat vind ik zo'n raar idee! Altijd maar opletten dat je niet zwanger wordt en nu ineens zonder. Ben heel benieuwd, zal wel wat extra lading geven!
 
@cestlavie haha ja dat vind ik dus ook! Heel erg raar.

@mirjam, hoe ging het bij de dokter? Ik hoop dat het niks vervelends is..

ik ben gisteren ook begonnen met vitaal zwanger van de kruidvat. Daar zit ook foliumzuur in. En aangezien ik goed verkouden ben, ben ik blij dat er ook andere vitamines inzitten.
 
Cestlavie dat lijkt me heel heftig zeg! Ik hoop dat het bij mij nu een beetje mee gaat vallen.

Maandag t/m woensdag verloor ik erg veel bloed, echt ieder half uur moest ik een superplus tampon verschonen en dan kwam er nog een stolsel uit vallen (sorry vies verhaal!). Natuurlijk toen ik donderdagochtend naar de huisarts ging was het alweer een stuk minder... Ze heeft even een onderzoekje gedaan en alles lijkt wel normaal. Mocht het toch weer heftiger worden dan krijg ik een hormoonkuur voorgeschreven, maar aangezien ik graag zwanger wil worden was ze daar een beetje terughoudend mee.

Inmiddels is het weer gezakt tot een normale ongesteldheid en moet ik alleen even in de gaten houden of ik licht blijf in mijn hoofd want dan moet er even bloed geprikt worden voor bloedarmoede.

Het klussen zit er voorlopig nog even niet in dus, maar gelukkig is er niets ernstigs aan de hand. :D
 
Heftig! Maar fijn dat het meevalt @Mirjam2015 hoop dat alles snel normaal verloopt en je 'gewoon' kan gaan klussen!

Het ontpillen viel mij inderdaad tegen, maar gelukkig verschilt dit per persoon heel erg! Heb wel enorme hoofdpijn en vroeg me eigenlijk af of dat door het foliumzuur kan komen. Vandaag voor het eerst niet geslikt en zakt gelijk weg. Heb die van kruidvat eigen merk...
 
Jeetje mirjam heftig, maar ben blij voor je dat het niks ernstigs is.

@cestlavie, dat kan best dat je daar hoofdpijn van hebt. Je kunt ook vitaal zwanger van kruidvat eigen merk proberen. Die gebruik ik ook. Dat is foliumzuur samen met meet vitamines.  Ik ondervind geen problemen ermee.

Hier wil voor het eerst de ongi niet lekker doorzetten... normaal gesproken vloei ik nu al redelijk helder rood. Maar de hele week al een beetje spotting en met afvegen dan wat meer bruin rood spul en in de wcpot ligt dan ook een beetje... heel apart.

Zal denk ik wel de mindset zijn...
 
Terug
Bovenaan