zoveel vragen en gedachten omtrent zwanger willen worden

Gebruiker 187888, wauw een ppositieve reactie ! Dank je wel ! Op andere fora zie je ook zulke vragen en dan word je gewoon de grond ingetrapt met antwoorden ...  Dit doet me veel goeds :) ik weet dat ik sowieso van een vriendin een hoop kleertjes kan krijgen. Ook van me schoonzus gelukkig. Die vroeg laatst al of ik belang hadden bij een badje en bedlakens ed.  Dus dat zal allemaal wel meevallen. De voeding en luiers zullen het duurste kosteplaatje zijn.

Is er misschien iemand die mij zou kunnen uitleggen wat de afkortingen op dit forum  betekenen? Ik zie iedere keer NOD voorbij komen en heb geen idee wat is. Sorry voor al die vragen maar me hoofd loopt over van de informatie .
 
Hoi,

Ik ben 24jaar en heb een zoontje van bijna 6. wij hebben ook financiële tegenslagen gehad. Maar al met al lukt het ons nog steeds elke maand! Je kunt meubeltjes en dergelijke voor hele leuke prijzen op marktplaats of de verkoophoeken op Facebook kopen.

Ik heb zelf de mening: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt!

We willen nu zelf een tweede kindje :) en ik ben nu alvast begonnen met nieuwe spullen verzamelen. Je hebt natuurlijk nooit de zekerheid dat het lukt, maar mocht het lukken dan hoef ik niet alles in een keer te kopen. Zo niet, dan verkoop ik het gewoon door, maar ik ben gelukkig nog jong dus we hebben nog een tijdje te gaan om te proberen:) we hebben na onze zoon alle spullen verkocht omdat mijn man geen tweede meer wilde, maar nu wilt hij het toch wel:) dus ik verzamel gewoon weer haha.

groetjes Sharona
 
@Suusje-25, natuurlijk is een stabiele financiele situatie handiger, maar inderdaad je hoeft niet alles nieuw te kopen, natuurlijk zou je dat wel graag willen maar als je het niet kan/wil betalen is er Marktplaats / Facebook etx. Ik zit zelf wel in een stabiele financiele situatie, maar heb van mijn zus al de kinderwagen en maxi-cosi gekregen waar ik natuurlijk gewoon hardstikke blij mee ben, maar zit bijvoorbeeld ook bij een FB pagina waar minderbedeelde medebewoners van mijn stad items opzetten om te ruilen voor eten of hebben zij feestje maar geen geld voor leuke kleding hiervoor. Ik zet hier mijn kleding op die ik niet meer nodig heb maar kan dit bijvoorbeeld ook ruilen tegen kinderkleding. Ik zou rondkijken of er zoiets bestaat bij in de buurt. Het hoeft niet allemaal duur te zijn, je maakt het zo duur als je zelf wil ;-)
 
Ik ben onverwacht in verwachting geraakt op me 25e kwam er gelukkig wel snel achter, was 7 weken zwanger. We zijn gelijk samen gaan wonen.   In ieder geval ben toen gelijk aan diverse vitaminen begonnen en best vaak vis gaan eten zoals zalm. Ik gebruikte zo'n vitamine potje gekocht bij de kruidvat is alles in 1 dus ook te gebruiken tijdens borstvoeding periode. Het heet Gravitamon Veeel drinken, je bent extra gevoelig voor een blaas ontsteking.





Financie gezien kan je het zo duur en goedkoop maken als je wil.

Baby bed bij ikea kan je kopen net zo goed of een tweede hands bedje. Matras zou ik wel nieuw kopen

Etos pap fles is net zo goed als een Avent. Had Difrax fles gekocht maar me kleine baby dronk beter uit een Etos eigen merk fles.

Denk goed na wat je wil op marktplaats heb je echt goede dingen.

Duurste aanschaf is een  kinderwagen geweest en baby kamer. Achteraf gezien verschoon haar vaker op bed dan op de commode. Maarja of een commode echt nodig is. Je kan er spullen in kwijt.



Let goed op de acties dat doe ik nog steeds. Chicco Eet stoel van 130 Euro gekocht voor 40 Euro en wipper gehaald voor 7 Euro via marktplaats. aangezien je alles in de wasmachine kon gooien was het weer zo goed als nieuw. Niemand die thuis door had dat het tweedehands is
 
Tuurlijk is het belangrijk dat je er goed over nadenkt en bewust bent dat je met een kindje meer uitgaven hebt. Alleen volgens mij hebben jullie dat wel gedaan. En inderdaad slim inkopen kan al veel geld schelen

Je zult bewust moeten zijn dat je niet altijd alles kan geven wat je wilt of doen kan wat je wilt. Daarnaast zul je zelf ook misschien wat minder kunnen doen/kopen voor jezelf maar dat hoeft allemaal geen probleem te zijn.

Als ik dit zo lees zijn jullie hier allemaal zeker bewust van. Je kunt wachten tot je financiën stabieler zijn maar je weet niet hoe lang dat duurt. Daarnaast kan er bij iedereen iets gebeuren waardoor de financiële situatie instort (baan kwijt raken, arbeidsongeschiktheid etc). Als je nooit risico wilt nemen dan kan niemand meer voor een kindje proberen te gaan. Mijn ouders zaak is failliet gegaan toen ik een paar jaar oud was. Dit zagen ze ook niet aankomen toen ik geboren werd. Financieel was het niet altijd makkelijk voor mijn ouders maar ik heb er niet een minder leuke jeugd door gehad. Ik leerde wel met geld omgaan en juist ook de kleine dingen waarderen.

In mijn ogen is een stabiele basis met ouders die van hun kind houden en liefde geven veel belangrijker.



<span style="line-height: 1.5;"> </span>



 
Hey allemaal!

Bedankt voor jullie reacties! Ja wij zijn ons goed bewust van de kosten e.d.  We hebben hier heel goed over nagedacht.

Van de week hebben mijn vriend en ik besloten dat ik na deze  pilstrip stop en we gaan kijken wat mijn cyclus is! En daarna gaan proberen ! Oh ik vind dit zoo spannend! Doodeng maar ook heel veel zin  in.

Jullie zullen me vast vaker op dit forum tegenkomen. Ik wil jullie heel erg bedanken!
 
Hey Suusje wat spannend!

Het belangrijkste wat een kind nodig heeft is liefde (oké naast de basis levensbehoeften dan) en zolang jullie dat kunnen bieden maakt het echt niet uit of hij/zij met tweedehands speelgoed speelt hoor!

Ik heb vandaag mijn laatste pil geslikt, dus wie weet gaan we gelijk op :D
 
Terug
Bovenaan