Zwaar zo'n kleintje

<p>Hoi </p><p> </p><p>Ik moet t even kwijt.  Ik heb een hele heftige bevalling achter de rug wat geindigd is in een keizersnee. </p><p>Gelukkig is ons meisje gezond te wereld gekomen. Maar ik had mijn verlof met haar zo anders voorgesteld. Tjonge wat valt mij dit zwaar zeg!  Ze is 2.5 week oud ik ben vollop aan t herstellen mijn buik doet erg zeer in de avond en nacht. En ze komt nu vaak om de 2.5 uur ik geef bv. Heb overproductie borsten doen vaak zeer er zitten harde schijven in. Deze krijg ik er wel uit. </p><p>Het valt me zo zwaar om 24/7 voor haar te zijn. Mijn man gaat werken dus die s paar uur lekker van huis. Natuurlijk ook over vermoeid van de nachten. Want ze huilt erg veel na de voeding. </p><p>Ik zou gewoon even paar uur willen slapen zonder haar. Vind t zo'n erg dat ik zo denk. Mijn man helpt me mee waar kan. Maar merk dat als hij thuis komt van werk ook even rust nodig heeft. En niet paraat voor haar kan/wil staan.  Ik irriteer me eraan omdat ik al heel de dag met haar bezig ben. En de pijn helpt niet mee. </p><p>Zou een moord doen dat ze 4uurtjes door slaapt zodat wij 3uurtjes kunnen slapen. Ipv 1.5 a 2 uur. </p><p>Overdag kan ik ook niet echt rusten wil ook gewoon nog dingen kunnen doen.  </p><p style="text-align: left;">Tjonge wat is zo'n kleintje zwaar. Je hoort hier echt niemand over.  Misschien ervaar ik t ook zwaarder door de keizersnee de verwerking staat ook op een laag pitje. Wil er niet aan denken omdat ik anders weer moet huilen. Ben t huilen ook spuug zat.</p>

Och zo herkenbaar en begrijpelijk. Ik heb geen tips voor je maar het wordt beter, echt waar! De eerste weken zijn de zwaarste en denk dat vrijwel iedere moeder hier zich exact zo heeft gevoeld als jij op dit moment. 
Sterkte! 

Oh ja heel herkenbaar. Je hele leven staat op z'n kop, vermoeid, herstellen, hormonen.... ik vond t ook erg intensief om de hele dag beschikbaar te moeten zijn. Was blij als m'n vriend thuis kwam van werk, gaf dan echt meteen onze dochter aan hem. Begrijpelijk dat je vriend het liefst even wil bijkomen van werk. Maar dat is wat lastiger met een kleine baby. Ik zou het met hem bespreken en aangeven wat jij nodig hebt. Bij mannen moet je vaak heel concreet vragen wat je nodig hebt...:) en ik zou zeker overdag niet te veel andere dingen willen. De eerste maanden heeft je baby je heel erg nodig (ook zo logisch na 9 maanden veilig in je buik). Alles wat ernaast lukt is bonus. Hoe moelijk soms: loslaten is het toverwoord! 
en het wordt ECHT beter! Ik vond het na een week of 10 makkelijker worden met meer ritme en meer tijd tussen voedingen.
en nu ze een half jaar is, is alle tijd met haar fantastisch!! En ook heerlijk als ze lekker lang slaapt...haha
succes! 

Herken het helemaal bij mijn eerste, ook een spoed keizersnee
daarna bv geprobeerd maar hij wilde niet aanpappen dus alles afgekolfd en zware overproductie en constante stuwing erg naar waardoor ik na een week of 4 overgestapt ben op fv. Ook had hij veel krampjes en huilde veel en het kan ook voornamelijk op mij neer vwb de verzorging. 
1 ding is zeker het gaat over en word beter. Hij sliep met 7/8 weken zon 7 uurtjes achter elkaar. 
Nu mijn tweede wilde wel aan de borst maar weer hele tijd stuwing en veel krampen en huilen.ook nachts wilde hij non stop drinken of huilen!  Na een week met de fles begonnen en dat lijkt te helpen hij slaapt nu (3weken oud) 5 uurtjes door en de krampen zijn kinder.
nu is bv wel het beste voor je kindje en het is super dat je dat geeft maar ook jou rust is belangrijk anders raakt je kindje ook overstuur.
wellicht kan je wat melk kolven voor de nacht en een nachtje je kindje laten verzorgen door je man/ouders/broers/zussen of vrienden zodat jij een nachtje kan slapen.. dan heb je weer energie. Want vergeet niet dat je ook moet genieten!! 
Sterkte Oja je buik zal ook snel minder pijnlijk worden en bij mij was het na ren week of 4 al een heel stuk minder!

Herkenbaar hoor! Mijn dochter is nu ruim 3 weken oud en slaapt ook maar 3 uur, dan toch zeker een half uur met haar bezig.. en als mijn man van zn werk komt wil ie ook eventjes rust, ook wel logisch! Dus het is ff bikkelen nu maar ik denk dat t over een paar weken al veel beter zal gaan! Afgelopen nacht heb ik haar een fles afgekolfde melk gegeven en weet niet of t daarom was maar ze heeft 5 uur geslapen! Zo dus weer proberen! Gaat er miss toch wat meer in!

Heb je iemand in de buurt die je kan helpen? Misschien kun je iemand vragen op te passen bij je thuis. Ben je dichtbij, maar kun je misschien wat slaap inhalen. Dat doet ook veel goeds voor je herstel. Zet een flesje gekolfde melk klaar, hoef je ook even niet te voeden. 
Het wordt snel beter, het is nu echt even bikkelen. Deze weekjes vergeet je straks snel weer als alles wat beter gaat. Succes en jullie kunnen het! 

Fijn om jullie reacties te lezen.  Ik hoor inderdaad meer dat t goed komt. Dat zal ook wel natuurlijk. Kijk ontzettend op tegen de nacht. Ze heeft deze avond van half 7 tot 10 uur gehuild en tig keer gedronken. Nu slaapt ze.  Net nog een beetje gedronken. Terwijl ze om half 11 weer de fles mag met afgekolfde melk.  Hoop niet dat ze vannacht ook constant komt. 
Ik heb ook jaa gedacht om over te stappen op fv maar ik wil de bv echt even een goede v kans geven. T is gewoon slopend door alles erom heen. 

Vraag hulp! Opa’s en oma’s, broers en zussen, iemand die even een flinke wandeling met je kindje kan maken zodat jij even je handen vrij hebt..? Het is ook hartstikke zwaar. Zeker als je kleine ook nog eens veel huilt. Bv geven vraagt ook veel en dan ook nog herstellen van een keizersnee.. pff niet niks! Probeer momentjes voor jezelf te pakken. Vraag bijvoorbeeld of je man ‘s avonds 2 uurtjes kan waarnemen zodat jij even kan slapen, netfixen of een lekker lang kan douchen of whatever.. even me-time. Dan kolf je gewoon even wat af, kan je baby ook aan de fles wennen. Jammer dat hij ook wil relaxen na zijn werk maar jij bent nog herstellende! 
Zoals al veel gezegd hier. Het wordt beter! Voel je niet schuldig, er zijn zo veel nieuwe moeders die zich zo voelen! Ik had het ook! Vanaf een week of 6 neemt het huilen vaak af, nog even hier door heen..
sterkte!! 

Terug
Bovenaan