Zwaar zo'n kleintje

Je kan ook ipv kolven om de druk eraf te halen, de druk er met de hand afhalen door je borst iets leeg te drukken in een doek. Als die hoge druk eraf is gaat het misschien wel beter. Dit doe je net voordat je kleine gaat drinken. Ik heb dit zelf tot een week of 7 moeten doen voordat ze die druk wel aankon. 
Kolven kan inderdaad je productie verhogen. En als je fulltime zou willen kolven dan moet je dat net voor of na elk voedingsmoment doen om je productie op pijl te houden. Als ik zo lees hoe zwaar je het op dit moment hebt met alles weet ik niet of het een oplossing zou zijn. Je bent dan namelijk langer bezig,  dus nog minder rust voor jezelf. Maar kindjes kunnen ook goed groeien met kunstvoeding hoor als je het allemaal niet meer trekt. Borstvoeding geven is pittig maar moet wel leuk blijven. 

Heel naar als je overvolle borsten hebt; kolf de spanning eraf eventueel en masseer je borsten even.. 
Ik denk echt dat je even een middagje moet gaan slapen, kan je dit niet regelen? 

Ik masseer mijn borsten regelmatig en probeer met de hand de druk er af te halen helaas lijkt dat niet voldoende. Want binnen een half uur is de spanning er weer. Ik ga straks weer bellen met de lactatie deskundige. 
Mijn schoon moeder is er nu om te poetsen.  Vind t lastig om dan te blijven zitten of liggen. Maar zij heeft zelf ook een keizer snee gehad en weet precies hoe t is.  
Slapen lukt mij niet als er iemand is. Moet je hier aan over geven denk ik. Bedankt voor t mee denken.  

Ik masseer mijn borsten regelmatig en probeer met de hand de druk er af te halen helaas lijkt dat niet voldoende. Want binnen een half uur is de spanning er weer. Ik ga straks weer bellen met de lactatie deskundige. 
Mijn schoon moeder is er nu om te poetsen.  Vind t lastig om dan te blijven zitten of liggen. Maar zij heeft zelf ook een keizer snee gehad en weet precies hoe t is.  
Slapen lukt mij niet als er iemand is. Moet je hier aan over geven denk ik. Bedankt voor t mee denken.  

Dit hielp mij trouwens enorm bij te erge stuwing Vsm Phytolacca Decandra D6
wordt ook bij beginnende borstontsteking aangeraden https://www.borstvoeding.com/problemen/ontsteking/borstontsteking.htmlr

Ik zou inderdaad ff met een lactatiekundige bellen. Blijven kolven stimuleert ook weer aanmaak dus houdt je het probleem misschien juist in stand. 

Bedankt weer voor de reacties. 
Vannacht 1 x kunnen door slapen omdat mijn vriend de fles kon geven en ik die beurt niet gekolfd heb.  Was erg fijn.  Om kwart voor 3 ben ik wel gaan kolven en om half 5 kwam ze. T was mijn beurt.  En ze heeft een uur met pauzes gehuild. En maar 30ml op.
Bij mijn man is ze snel rustig. 
En dan komen de gedachtes dat je een slechte moeder bent.  Die niet eens bv kan geven, gefrustreerd wordt van t gehuil van de kleine . Hoppa sta ik ook mee te blere wat net op schiet. Man lief heeft t over genomen. En hoop vandaag de moed te hebben om deze gedachtes uit te spreken.
Gelukkig heb ik binnenkort een afspraak met een psycholoog. Wel vanuit zh voor mijn heftige bevalling. Maar ik wil dit stuk zeker mee nemen. 
Maandag komt mijn moeder in huis zij gaat paar uur voor de kleine zorgen en ik moet dan op bed gaan liggen. Moeilijk maar zeer nodig. 
Ik denk dat ik zo ben ook omdat de bevalling nog heel hoog zit en t niet kan verwerken door de drukte en vermoeidheid. 
Nogmaals bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Dat doet me heel goed.  
@Senna mijn ld heeft ook voorgesteld om 1 borst per 2 voedingen aan te bieden maar ik ben dan bang dat ik echt ontsteking krijg. Er zitten elke keer zoveel harde schijven en knobbels in. Soms is heel mijn borst knoerhard. 
Ook ben ik bang dat t kolven mss stimuleerd maar ik probeer er zoveel mogelijk tijd er tussen te laten zitten. En kolf dan de borst die aan de beurt is en bij de andere alleen klein beetje druk eraf. T is anders niet te doen.  
Ik ben wel aan t denken over fles voeding. Maar t voelt zo niet goed.  

Terug
Bovenaan