Zwaar zo'n kleintje

Hoe oud ben je? Je komt vrij jong op me over, mede omdat je het oké vindt dat man niet meehelpt nadat hij gewerkt heeft. Ik vind niet dat je man jou zomaar bijna volledig voor de zorg van jullie kindje kan laten opdraaien. Jullie hebben als het goed is samen de  beslissing genomen. Voor een man betekent het dat hij ook na zijn werk een deel van de verzorging bij jou weg zal moeten halen. Ik zou hier zeker met hem over in gesprek gaan.

Ik ben 28. T is niet zo dat hij niks doet en hij helpt echt wel. Alleen de nachten kan ik niet verwachten dat hij vollop mee draait. Dat vind ik zelf,, hij werkt gewoon. Alleen na t werk en t weekend verwacht ik wel wat meer.  Ook omdat ik constant thuis zit alleen met haar.  dan is t fijn als hij er is. Heb dit ook naar hem uitgesproken. 

Hoi Noorasiem, 
wat vervelend dat het niet loopt zoals je wilt. Ik hoop dat het toch beter gaat worden met die borstvoeding. Het is echt een kwestie van dat vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd worden en dat heeft tijd nodig. Bij mij liep het ook nog niet goed toen de kleine 6/7 weken was. Kolven stimuleert maar je moet ook die melk uit je borsten ergens kwijt.. Een goede lactatiekundige maakt met jou een plan waarin balans is en dan kan het echt heel snel beter worden. Ik hoop dat je verder komt met je lactatiekundige, eventueel kun je ook een second opinion vragen. Ik ben ook al een keer van lactatiekundige gewisseld omdat ik een beter gevoel heb bij een andere. 
Het klinkt alsof je baby je frustratie een beetje voelt. Dat is ook logisch want baby’s kunnen alleen maar voelen. Ik ging in de eerste weken hard richting postnatale depressie, wat heb ik me slecht gevoeld. En gefrustreerd! Ik heb ook wel eens geschreeuwd of ben weggelopen als ik er niet meer tegen kon. Bij mijn vriend was mijn zoontje veel rustiger en sliep hij beter. En dan krijg je die negatieve gedachtes dat je het allemaal niet goed doet etc.. ik herken het maar het is niet waar! Je doet je best! Als je het niet meer trekt, loop dan even weg. Neem een lange douche of loop even een blokje om, en als je terug komt leg je aan je baby uit dat je even boos/verdrietig/gefrustreerd was maar dat het niet aan haar ligt. (Tip van mijn psycholoog, voor mij helpt het). 
Het wordt beter, echt! Jullie moeten hier even doorheen en wat goed dat je hulp hebt gezocht! Heel veel sterkte en succes en Hang in there!!! 

Hoi Marma,

Fijn om te horen dat je je ook zo gevoeld heb. Ik heb t idee dat ik ook tegen een depressie aan zit.  
Ik heb ook al tegen haar geschreeuwd vind t zo erg. En t doet me zoveel verdriet!  Zij is zo klein en onschuldig en ik een regelrechte mafkees dan.  
Even weg lopen of iets doe ik overdag steeds vaker.  Maar in de nacht gaat dat niet. En de nachten vind ik echt t zwaartste dan kan ik niks hebben.  Ze komt ook nog om de 2.5 a 3 uur. Dus 2x s nachts voeden. Mijn man doet nu de fles van half 11 en van 2 uur. En ik die van 5uur. T lijkt alleen of dat ze die van 5uur veel onrustiger is. Dan krijg ik t idee dat dat aan mij ligt. 
Vandaag wel een smelt momentje ze lachte naar me toen ze wakker was. Dat lachje moet ik goed in gedachte houden. 
Oo wat ben ik blij als ze wat langer gaat slapen

Hoi Noorasiem, wat fijn dat je ma langskomt. Hou op met je steeds schuldig  te voelen, want je kunt alleen een goede moeder en echtgenoot zijn als het goed met je gaat. 
Ik vind ook dat je je man teveel onnodig ontzorgt, hij is een man en kan echt wel tegen een stootje. Toen ik van onze eerste zwanger was hebben we ook niet duidelijk afgesproken wie wat ging doen, maar ik had wel uitgesproken dat ik bv wilde geven. Nu had mijn man destijds een zware baan, maar toch hielp hij uit zichzelf mee met de nachtvoedingen. ‘Blijf maar liggen schat, ik haal hem wel op voor je’ en hij bracht hem ook terug. Hij liet met zulke kleine dingen blijken hoe groot zijn waardering was en dat is echt zo’n positieve stimulans om nog harder te werken voor je gezin. 
Mijn schoonmoeder is nog van de oude stempel en die vond het zo raar dat ik mijn man dat liet doen. Ondertussen slikt ze zelf hoge dosering anti-depressiva vanwege het feit dat ze jarenlang alle last op haar schouders heeft gedragen en overbelast is geweest. Mijn schoonvader heeft een heerlijk ontzorgt leven gehad en ziet er nog heel goed uit terwijl mijn schoonmoeder levensmoe is op haar 50ste.. 
wat ik wil zeggen;
Als je je steeds opoffert en niet goed aangeeft waar je tegen aan loopt, dan ga je straks vastlopen en dat zou echt zonde zijn. 
Succes bij de psycholoog en hoop echt dat je er snel weer helemaal bovenop bent! Ik weet hoe een nare nasleep een heftige bevalling kan hebben op je persoon.. zet em op!! 

Goede avond, 
Ik denk dat het vrij normaal is hoe je reageert. 
Heb je het idee dat er iets niet in de haak is wat betreft het huilen? Laat dat dan uitzoeken. 
Die van ons bleek een reflux te hebben en prikkelbaar te zijn. 
Na een week ziekenhuis alles opgelost. 
Hij huilde van 9 tot 21 ik dacht dat ik gek werd.. Maar toch bleek er wat aan de hand, ik wist dat zeker! Dus volg je gevoel dat kan je beter dan je denkt! Succes. 

Oo wat was t fijn om even alleen in een kamer te zijn en 2uurtjes te slapen. En dan een half uur om wakker te worden. Zonder dat ik er perse uit moest. Heerlijk! Ze komt donderdag weer.

Nu moet ik ook zeggen dat ze het vanacht goed gedaan heeft. Manlief heeft de bv fles van 1uur gedaan. Ik kon blijven liggen. En ik heb om 3uur gekolfd toen even geslapen en om 4uur kwam ze voor de fles. Verschonen eten en slapen. Ze heeft niet gehuild??. Dat deed me zo goed!  Was binnen 3 kwartier klaar. 
Ze huilt nu gelukkig niet meer na elke voeding. Dus ik denk dat t echt lag aan mijn over volle borsten.
Vandaag weer keer aangelegd en dat ging zo relax! 

Terug
Bovenaan