Hoi Noorasiem,
wat vervelend dat het niet loopt zoals je wilt. Ik hoop dat het toch beter gaat worden met die borstvoeding. Het is echt een kwestie van dat vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd worden en dat heeft tijd nodig. Bij mij liep het ook nog niet goed toen de kleine 6/7 weken was. Kolven stimuleert maar je moet ook die melk uit je borsten ergens kwijt.. Een goede lactatiekundige maakt met jou een plan waarin balans is en dan kan het echt heel snel beter worden. Ik hoop dat je verder komt met je lactatiekundige, eventueel kun je ook een second opinion vragen. Ik ben ook al een keer van lactatiekundige gewisseld omdat ik een beter gevoel heb bij een andere.
Het klinkt alsof je baby je frustratie een beetje voelt. Dat is ook logisch want baby’s kunnen alleen maar voelen. Ik ging in de eerste weken hard richting postnatale depressie, wat heb ik me slecht gevoeld. En gefrustreerd! Ik heb ook wel eens geschreeuwd of ben weggelopen als ik er niet meer tegen kon. Bij mijn vriend was mijn zoontje veel rustiger en sliep hij beter. En dan krijg je die negatieve gedachtes dat je het allemaal niet goed doet etc.. ik herken het maar het is niet waar! Je doet je best! Als je het niet meer trekt, loop dan even weg. Neem een lange douche of loop even een blokje om, en als je terug komt leg je aan je baby uit dat je even boos/verdrietig/gefrustreerd was maar dat het niet aan haar ligt. (Tip van mijn psycholoog, voor mij helpt het).
Het wordt beter, echt! Jullie moeten hier even doorheen en wat goed dat je hulp hebt gezocht! Heel veel sterkte en succes en Hang in there!!!