Zwanger en uitgerekend in april 2016

@supertje

Jemig zeg wat ontzettend balen!!!!!

Heel veel sterkte lieverd xxxx

Ik heb 15 oktober een afspraak bij de fertiliteitsarts lou92  :) hopelijk is het niet meer nodig maar goed we zullen zien...

Jeetje nog een tweeling wat ontzettend bijzonder!!  Geniet ervan dames

Liefs Annemarie

Poeh supertje. Dat is heftig! En ook al zo lang bezig. Sterkte!

@ Annemarie 34. Hopelijk kruist het bezoek met de arts net als wij.

Doordat mijn man teeltbalkanker heeft gehad mochten wij al na een halfjaar een arts bezoeken.  Dit vonden we wel erg snel, en zijn afgelopen juli naar de huisarts geweest voor een doorverwijzing. ( we zijn sinds eind augustus2014 gestopt met de pil) begin augustus een paar dagen voor mijn menstruatie hadden we een afspraak. Echo gehad en bij mij was alles schoon. Toen heb ik wel even gedacht, als t maar niet aan m'n man ligt... Want dan komt t snel op ivf dacht ik.. En met mijn eenzijdige verlamming, is toch een kindje meer dan genoeg...

Dan krijg je formulieren mee voor bloedprikken, en het opvangen van..  8 augustus zou mijn menstruatie beginnen, maar 10 augustus nog niets.. S avonds toch een test gedaan en... Positief! Kon mijn ogen niet geloven, nadat ik dus alles in gang heb gezet, ben ik ineens zwanger..  Er volgde ook twee tests bij de huisarts, die zei in de eerste instantie, licht positief, maar zwanger is toch zwanger! Grrr!

Volgende week vrijdag de eerste echo in t ziekenhuis bij 7 weken en 6 dagen, volgens mijn berekening.

een heel verhaal, terwijl ik eigenlijk iets anders wilde vragen:

Sporten!

ik sportte voordat t zomervakantie was drie keer in de week spinning. Nu heb ik dat vorige week weer gedaan, maar toch vind ik t eng wil de eerste echo afwachten...

sporten jullie ook?

Blij om te horen dat er meerder zijn die moeite hebben met eten. Ik probeer inderdaad te eten waar ik trek in heb en niet al te veel te letten op 'hoe gezond het is' echter heb ik een lactose intolerantie en kan dus niet even volle melk producten gebruiken.

Wat ik heb begrepen kun je als je altijd hebt gesport gewoon blijven sporten.

ik doe hot yoga en hot balance. Dit zijn yoga en pilates achtige sporten in een ruimte van 34-38 graden. Ik maak mij stiekem wel zorgen over de temperatuur aangezien sauna in het begin ook wordt afgeraden (ben ook er  groot sauna fan!)

gr Ar..

@Ar, heb je de lactosevrije melk van de Lidl weleens geprobeerd? Is voor mij n goede manier om toch calcium binnen te krijgen.

Over het sporten: ik sportte altijd best veel, maar het lukt gewoon niet. Ik ben supersnel buiten adem en mijn spieren voelen als pap. Ik heb ook heel veel last van hartkloppingen, ook in rust. Herkent iemand dit? Het schijnt normaal te zijn, maar ik vind t knap irritant!

@ a lot ik heb dat dus ook loop 2x per week tussen de 7 en 10 km hard en ik kom niet vooruit en het voelt oncomfortabel. Ik heb ook heel veel last van hartkloppingen, duizeligheid en zelfs bijna flauw vallen. Ik loop nu dus niet. dus ga ik morgen aan verloskundige vragen... Want ja hoe langzaam de tijd ook gaat morgenvroeg is het zo ver. Ik hoop zo dat alles goed is. Zo positief als ik me telkens voelde zo twijfel ik nu.

Hallo Allemaal,

Ook ik ben nieuw en het is voor mij en mijn partner ons eerste kindje waardoor ervaringen delen op een forum mij erg fijn lijkt.

Gefeliciteerd alle mama's to be met de positieve testen ! Het kindje is bij ons gepland en zeer gewenst wel zit ik zelf vanaf de test gelijk met honderden vragen om er maar eentje in de groep te gooien:

Wanneer vinden jullie het een goed moment om het je werkgever te vertellen ?

Lieve groetjes !

@Annemarie, spannend hoor! Laat je horen wat eruit is gekomen? Ik hoop ook voor jullie dat het niet nodig is!!

@Supertje, jeetje, wat een intense tijd zal dit voor jullie zijn! Hebben jullie enig idee waardoor er zo vaak miskramen ontstaan bij je of zijn jullie daar nog niet mee bezig? Ik vraag dit omdat een vriendin van mij ook de ene miskraam na de andere had. Na ziekenhuis bezoek bleek haar baarmoeder te koud te zijn waardoor het vruchtje werd afgestoten. Hier heeft zij medicijnen voor gekregen en zij verwacht nu eind van het jaar haar eerste kindje!

Voor zover ik weet kan je gewoon door blijven sporten (buikspier oefeningen worden wel afgeraden). Zelf was ik fanatiek tennisser wat ik ook tot enkele maanden voor de bevalling heb volgehouden. Wat betreft warmte: wij hebben een sauna thuis waar ik gemiddeld 1 keer per week/2 weken in ga. Dit heb ik vanaf begin tot einde gedaan en heb hier geen problemen in ondervonden. Mocht je je hier nou zorgen om maken, probeer het dan het eerste trimester te vermijden. Daarna is de kans op miskramen kleiner en kan je met een gerust hart in warme ruimtes/sauna's zitten (onderin is dan vaak lekkerder vind ik). Zolang je maar naar je eigen lijf blijft luisteren:).

Spannend Anita, morgen is het dan eindelijk zo ver:D! Zal vast allemaal goed gaan!

Terug
Bovenaan