Zwanger en uitgerekend in april 2016

Sterkte voor supertje!

Geweldig maayke! ( wat een contrast)

Ook wij mochten gisteren naar de echo en jawel hoor een kloppend hartje! Wat bijzonder weer. Maar ook wat klein en fragiele!

Ik moet nu nadenken over prenatale  screening ron 12 weken

En ik ben weer 4 dagen verder geschoven naar 9 april. ...dat is wel weer balen, want dat moet ik nog even bespreken!  Dat was nl vorige keren ook al met als gevolg 16 dagen, 13 dagen,  21 dagen en 7 dagen overtijd. Maar allemaal zonder smeer en nr 3 was aan het interne,  serieus  excuus gehad van vk...( ik viel nota bene af en ik vind dat hij daardoor toch wel achter is gebleven. ..nu nog....).vandaar dat de laatste met een week overtijd kwam......dmv gel

Ze komen bij ons op het einde helaas nooit spontaan, alsof ik een stofje mis! Maar zover is het nog niet.......

Nu maar genieten hier!

@ Supertje, wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte toegewenst!

@ Sproet, er is zeker een last van mijn schouders gevallen! Spannend hoor, nog een maandje wachten. Van mijn schoonouders zou ik me dus geen bal aantrekken. Desnoods vertel je het niet en komen ze er vanzelf wel achter! Die tip van die pilletjes is wel heel handig. Hier begint de misselijkheid namelijk wel toe te slaan.

@Anita, thanks, nu heb je me helemaal zenuwachtig gemaakt haha:). Laat je weten hoe de echo is gegaan donderdag?

@Limburgs Liesje, hoe is de echo gegaan:)??

@Mama-3 gefeliciteerd en welkom! Spannend hoor na zoveel miskramen. Laten we ervan uitgaan dat deze zwangerschap op de juiste manier doorzet en dat jullie in april een derde kindje mogen verwelkomen.

@Maayke, wauw! Wat gaaf, een tweeling! Super spannend. Natuurlijk mag je hier mee blijven praten dat spreekt voor zich!

@12345-mama, wat een heftig verhaal. Bij mij was ze ook te laat geboren en daardoor met een keizersnee ter wereld gekomen. Ik ben er daardoor wel achter gekomen dat je heel erg naar je eigen gevoel moet luisteren en ook door moet zetten (ik wilde haar al een week eerder laten komen). Misschien kan je dat bij de vk ook aangeven zodat je zelf niet in de stress hoeft te zitten!

@ Supertje, wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte toegewenst!

@ Sproet, er is zeker een last van mijn schouders gevallen! Spannend hoor, nog een maandje wachten. Van mijn schoonouders zou ik me dus geen bal aantrekken. Desnoods vertel je het niet en komen ze er vanzelf wel achter! Die tip van die pilletjes is wel heel handig. Hier begint de misselijkheid namelijk wel toe te slaan.

@Anita, thanks, nu heb je me helemaal zenuwachtig gemaakt haha:). Laat je weten hoe de echo is gegaan donderdag?

@Limburgs Liesje, hoe is de echo gegaan:)??

@Mama-3 gefeliciteerd en welkom! Spannend hoor na zoveel miskramen. Laten we ervan uitgaan dat deze zwangerschap op de juiste manier doorzet en dat jullie in april een derde kindje mogen verwelkomen.

@Maayke, wauw! Wat gaaf, een tweeling! Super spannend. Natuurlijk mag je hier mee blijven praten dat spreekt voor zich!

@12345-mama, wat een heftig verhaal. Bij mij was ze ook te laat geboren en daardoor met een keizersnee ter wereld gekomen. Ik ben er daardoor wel achter gekomen dat je heel erg naar je eigen gevoel moet luisteren en ook door moet zetten (ik wilde haar al een week eerder laten komen). Misschien kan je dat bij de vk ook aangeven zodat je zelf niet in de stress hoeft te zitten!

Supertje, veel sterkte met dit verlies!

Mama 3 en maayke gefeliciteerd!  En wat gaaf maayke...ik ben zelf van een tweeling. Zou zo gaaf zijn als wij ook een tweeling zouden krijgen maar dit wordt de derde dus praktische gezien is 1 ook fijn:).

Ik heb deze week het eea afgezegd...werk deze week eventjes wat minder en al het sporten afgezegd.  Voel me bijna heel de dag misselijk en kan het even niet opbrengen aangezien ik thuis ook nog een peuter en kleuter heb rondlopen.

Hebben jullie al dingen die jullie lekker vinden of zin in hebben? Ik heb steeds zin in soep! At gister ook met lange tanden de aardappels, groente en vlees. Dus vanavond lekker soep op tafel. Hihi.

Tips tegen misselijkheid?  Hoorde al gember thee en vitamine b6, dus straks even naar de winkel

Gefeliciteerd mama3 en maayke! Wat een verrassing een tweeling! Zit je daar met de stress of er überhaupt wel eéén kloppend hartje ziet (tenminste dat zou ik hebben), zie je er twee!

Ik hoop op een mooie echo vandaag voor je, limburgsliesje!

ik heb ook niet echt goede ervaringen met het bijstellen van de uitgerekende datum. De eerste scheelde 4 dagen en is uiteindelijk 1 dag daarna geboren. De tweede hadden ze eerst 5 dagen achteruit gezet (wat ik knap vond aangezien ik dan dus met 20 dagen al positief getest zou moeten hebben), de echo daarop is hij toch op weer 6 dagen vooruit gezet. Uiteindelijk is hij de hele zwangerschap (en nog steeds) voorgeweest op de groei en met 38 weken gehaald, omdat ik een te hoge bloeddruk had. Hij was toen al ruim 4 kilo. Dus hecht echt niet zoveel waarde aan die uitgerekende datum. Al ben ik nu wel benieuwd... Aangezien ik het zelf niet precies weet.

ik heb enorme zin in zoetigheid, fristi is nu favoriet hihi...

En dat geen zin in sporten ken ik. Vorige week was de eerste training, ik had er heel veel zin in. Totdat ik dus zwanger bleek te zijn. Veel te moe! Gisteren mezelf van de bank gesleept om ff een rondje te hardlopen... Is gelukkig wel gelukt. Beetje hopen dat de kilo's nu niet zo snel gaan als de vorige twee zwangerschappen!

@Irma, verstandig dat je deze week wat rustiger aan doet. Heb je tijd om een beetje bij te komen (voor zover mogelijk met 2 kids in huis:)). Momenteel heb ik niet iets waar ik heel veel zin in heb, het is wel zo dat ik heel veel ineens niet meer lust. En dan met name het avondeten in zijn algemeen.

Earth Mama heeft tummy tea, dat helpt ook tegen de misselijkheid. Dit kan je in de meeste biologische winkels wel krijgen en anders via internet bestellen.

Idd uitgerekende datum zegt niks. Ik kwam zelf bij mijn zoontje op 2 dec, zij zetten hem op 11dec! En uiteindelijk is hij 3 weken te vroeg geboren. Bijna 4 kilo! Dus ons gevoel klopte...ik was een stukje verder dan de uitgerekende datum

Terug
Bovenaan