Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hallo allemaal!

Nieuwe mama's welkom!

Mijn leidinggevende en directe collega's heb ik deze week ingelicht. Ik zit namelijk in de zorg op een lichamelijke zeer belastende groep.  Aangezien ik veel ben werken vind ik het wel belangrijk dat mijn collega's er vanaf weten. Mocht het nu toch mis gaan kunnen zij mij steunen en ze kunnen me nu waar nodig eventueel ontlasten.

Daarbij kan ik het heel slecht voor me houden en heb ik het gevoel dat het op mijn voorhoofd staat geschreven.

Voor nu weten al onze ouders, oma's en opa's,  broers en zussen. En dan mijn leidinggevende en directe collega's.  En we hebben 1 Vrienden stel in vertrouwen genomen.

Volgende week de echo en dan zien we het verder wel. Gelukkig mag ik nu tot dinsdag werken. Heb ik tenminste wat afleiding en iets om de dag Door te komen.

Mama's met een kloppend hartje van harte gefeliciteerd! Geniet ervan!

Xx

Leuk om te horen dat veel mama's het toch wel redelijk snel willen vertellen. Wij gaan echt proberen om het zo lang mogelijk geheim te houden. We hebben het wel allebei aan één persoon verteld zodat we iemand hebben (naast elkaar) met wie we de dingen kunnen delen. Gelukkig heb ik vandaag gehoord dat ik mijn HBO diploma heb gehaald. Dat haalt erg veel stress weg. Ik moet zeggen dat ik nog niet echt dikker aan het worden ben/aan het aankomen ben. Nou eet ik niet veel omdat ik erg snel misselijk wordt dus dat kan het wel verklaren. Zondag is mijn laatste werkdag, daarna gaan we drie weken op vakantie en ik merk wel dat we daar enorm aan toe zijn en naar toe leven. De laatste tijd doe ik vaak weer middagdutjes omdat ik de hele dag bijna loop te slaapwandelen! Het valt me echt tegen om voor een kleine te zorgen, te werken en daarbij ook nog zwanger te zijn:$.

Fijn dat de echo's verder goed zijn gegaan! Voordat je het weet is de week voorbij Lynnkenuts en heb je de kleine op de monitor gezien!

Zo dat was gezellig bijlezen! Net gebeld naar de prescreening voor downsyndroom (ik ben wat ouder, en ik pak de kans)  De reden om het te doen is als volgt : downsyndroom is welkom, maar wel voorbereid dan......  Op 11 september echo dus

ik vraag me alleen wel nu af waarom zo een sreening eigenlijk altijd alleen om downsyndroom gaat.........er zijn ook kinderen met "andere" dingetjes, dit klinkt zo raar......ik bedoel eigenlijk hartafwijkingen, nierafwijkingen etc.... sorry ik denk hardop, maar dat lijkt me ook geen pretje en dat wordt misschien met gewone echo gezien, maar soms toch ook niet?

Wij hebben trouwens besloten om toch nog te wachten met vertellen tegen iedereen, zelfs de kinderen, op de 1 of andere manier is het nu echt alleen nog even van ons......haha dat klinkt ook raar

maar manlief gaat wel voor een verbouwing nu! hoera hoera! we zijn zelfs al naar de bouwmarkt geweest. Goede reden hebben we nu, en aangezien prepuber nr 1 toch ook wat privacy wil hebben, is dit helemaal super (eigenlijk is het eindelijk! heb al vaker gevraagd om extra woonruimte, 4 kinderen is ook al een heel clubje) Dus hier een tevreden.....en even afkloppen... nog steeds niet misselijke zwangere (wel dik haha)

oh dat laatste kan altijd nog komen.....maar hier geldt het omgekeerde : resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst

sucses allemaal!

Wij hebben ook besloten een combinatietest te doen. Ik ben 'pas' 31, maar wil het toch graag weten.

Fijn dat je een uitbreiding van je huis krijgt 12345mama!! Dat zou ik ook wel willen!

Ik werk in de zorg en heb de vorige twee keer niks laten Onderzoeken maar nu daarbij ook de afwijking in trimosie 13 en 18 kan worden vastgesteld en de verhoogde kans op een miskraam naar 0% is gegaan kies ik er nu wel voor om het te laten doen. Syndroom van down is welkom want je weet immers nooit in welke vorm dit is. Straks laat je een kindje weghalen zonder een ernstige beperking.

Met een afwijking in de 13 en 18 laat ik het wel weghalen. Bijna geen overlevingskans en kans op een relatief normaal bestaan.

Hoi allemaal,

allereerst iedereen die in verwachting is, van harte gefeliciteerd! Zelf ben ik nu (volgens mijn eigen berekening) 6 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje. 20 april zou de uitgerekende datum zijn. Op 15/9 is de eerste echo, dus dan meer zekerheid. Kijk er enorm naar uit, en tel de dagen af.

Ik voel me gelukkig super goed, alleen af en toe last van duizeligheid. Alles smaakt me prima en qua energie heb ik niets te klagen. Wij hebben familie en vrienden al wel ingelicht. Vier het leven, is ons motto. Zelf ben ik vorig jaar heel erg ziek geweest (ziekte van Hodgkin) en iedereen die toen het leed met mij deelde wil ik ook mee laten delen in dit wonder.

Ik hoop dat iedereen van haar zwangerschap geniet, ondanks eventuele 'kwaaltjes'.

xx

Gefeliciteerd bonster. Dan schelen wij niet zoveel.. Ik ben nu 7 weken en 2 dagen. Ik deel jou mening helemaal met t delen in t wonder. Alleen wil iets tastbaars hebben, en geen zwangerschapstest. De families weten t al wel en de rest mag de echo bewonderen, die hèbben we aankomende vrijdag echt heel spanne d, omdat ik ook bijna geen kwaaltjes heb. Heel moe en plassen en lust geen koffie meer...!

Is

dit ook jou eerste zwangerschap?

wie heeft er deze week nog meer de eerste echo?

Groetjes!

Hi allemaal,

Gefeliciteerd iedereen, ook ik ben zwanger en 20 april uitgerekend van onze eerste. Uiteraard zijn we helemaal in de wolken maar ik heb het zwaar. Ben een sterk mens en had dit nooit verwacht maar ik ben echt de hele dag hondsberoerd en kotsmisselijk. Gelukkig geef ik niet over, maar voel me wel de hele dag zo. Het enige wat tot nu toe helpt is stil liggen op bed met een doek op mijn hoofd. Iemand in eenzelfde situatie en wat kan ik hier aan doen?

Groetjes

Terug
Bovenaan