Zwanger en uitgerekend in april 2016

Ik heb donderdag mijn echo! ben nu 6 weken en 5 dagen. Maar vind een echo wel al vroeg.. Hoop dat er iets te zien is. (woon in buitenland en hier doen ze het al erg vroeg..)Ik lust ook geen koffie meer! Grappig want normaal drink ik minstens 4 bakken per dag. Ben er dus wel blij mee want het is niet goed voor de baby!

Zo weer even wat bijgelezen! Niet veel tijd gehad de laatste dagen en er werden zoveel berichtjes geplaatst dat het niet te doen was om 'even' te lezen en te reageren.

gefeliciteerd nieuwe leden ;)

Ik ben wat misselijker geworden de afgelopen dagen en dan vooral aan t eind van de middag (dus nu komt het weer opzetten) en ik ben heel moe. Moet echt even opladen halverwege de dag, gelukkig ben ik thuis. Maar de oudste slaapt niet meer. Gelukkig kan hij zichzelf heel goed vermaken en mocht ik net even slapen van hem ;-)

Afgelopen donderdag is moeders voor moeders geweest en vanaf woensdag mag ik weer mee doen :)

@Melsyjo Ik had bij de tweede ook heel vroeg de echo. ik dacht toen 7 weken te zijn, maar was pas 6 en een aantal dagen. T werd een inwendige echo maar er was al genoeg op te zien. Een barbapapaatje (zonder armpjes en beentjes) maar met een kloppend hartje!

Dit keer pas met 8 weken, volgens mijn eigen berekening, maar ik zal wel weer worden teruggezet. maar ik hoop in ieder geval dat het lukt met een uitwendige echo. Maar eerst nog 17 dagen wachten, pffff duurt zo lang!

Ik heb woensdag mijn eerste echo! Z'n zin in. En super spannend. Al ben ik er nu wel rustig onder want voel aan alles dat het goed zit en groeit. Me buik begint te groeien, ben misselijk en me borsten doen zeer! Maar blijft erg spannend! Onder kinderen gaan mee en ben zo mega benieuwd naar hun reactie als ze horen dat ze een broertje of zusje krijgen! Wij gaan vanaf donderdag iedereen inlichten. Hier hebben de vorige 2x niet mee gewacht maar nu de andere twee het ook mee gaan krijgen vinden we het zo fair om het eert tegen hun te vertellen. En dat kan pas na een echo want als het dan toch niet zo mocht zijn.....hoe leg je dat uit?!

Misselijkheid. Kleine beetjes blijven eten....gevulde maag voelt niet so misselijk als een lege. Pilletjes bij de dokter vragen. Eerste drie dagen erg duf van geweest en mag je geen autorijden maar nu weer aan het werk en voel me een stuk beter. Dus erg fijn want dit nog bijv 10 weken had ik niet getrokken.

Vanavond pakketjes klaarmaken. Blauwe en roze m&m's in een mooi doorschijnend zakje met een foto's van ons vieren op het strand waarin we duidelijk maken dat we binnenkort met z'n vijven zijn. Ben zo benieuwd naar de reacties. Sommige verwachten het wel....andere totaal niet!

Hallo allemaal, iedereen van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben 35 jaar en weet sinds 2 weken dat we eind april een eerste kindje verwachten. Na vele pogingen zwanger te worden en mislukte ivf poging hadden we even een time out genomen. Blijkbaar was dit wat we nodig hadden want we zijn zwanger. Hoera, zo blij mee maar ook zo onzeker tegelijkertijd. Omdat ik eigenlijk weinig tot geen zwangerschapskwaaltjes heb denk ik zo vaak is het wel goed ben ik echt zwanger.

Heb tig testen gedaan en elke keer weer is het overduidelijk dat ik zwanger ben. Heb ook geen bloedverlies, denk dan dat zal wel goed teken zijn. Toch blijft het aan me knagen en ik moet nog wachten tot 15 september dan 1e echo.

Ik zou zo graag al aan alle familie en vrienden vertellen dat we zwanger zijn en met hen mijn angst onzekerheid delen maar mijn man en ik willen dat het moment van vertellen speciaal is.

Dus moet mezelf nog even deze 14 lange dagen wachten doorslepen om antwoord te hebben.

Wie herkent dit zijn er vrouwen die ook nog weinig kwaaltjes symptomen hebben?  Op alle sites en apps lees je dat het nu toch wel gaat beginnen maar ik voel niks, is dat wel ok?

Groetjes van onzekere aanstaande moeder.

Ik heb eigenlijk weinig kwaaltjes.......behalve dat ik mijn buik zie groeien, ik denke telkens iedereen kan het zien....maar dat is volgens mijn man echt niet waar. Ik had bij de eerste ook nergens last van.... tweede wat misselijk, derde en vierde goed misselijk. Maak je geen zorgen dus..... en helaas wat niet is kan ook nog komen.......ik wacht een beetje op het zuur, en de jeuk op mijn buik, dat vond ik eigenlijk heel vervelend de vorige keren

Hoi allemaal,

Ook ik sluit mij graag aan bij deze groep. Ik heb vorige week woensdag mijn eerste echo gehad, ik was toen 7.4 of 7.5 weken zwanger en ben uitgerekend op 8/9 april. Ik had bewust een vroege echo, omdat ik een miskraam heb gehad afgelopen mei. Dit was dus meer voor mijn gemoedsrust.

Alles zag er prima uit, we hebben het hartje ook zien kloppen, niet gehoord. Ik had een uitwendige echo, een heel bijzondere ervaring. Met uitzondering van de miskraam wordt dit ons eerste kindje. Over 3 weken de 12 weken echo en dan wordt de precieze uitgerekende datum berekend.

Ik heb erg gevoelige borsten, ze groeien ook al en steken in mijn tepels. Ook erg opgezette darmen en een dikke buik daardoor. Ik draag al wat wijdere kleding, omdat ik bang ben dat je het anders ziet.
's ochtends last van mijn maag en als ik snel wat yoghurt eet is dit weer over, bij mij helpt het om dus juist niet te wachten.
Ik ben met vlagen misselijk, maar dit verdwijnt vanzelf weer, niet overgeven. Duizeligheid geen last van. Af en toe hoofdpijn en wel erg moe..
Toch denk ik: enjoy!!! Geniet ervan, mocht er iets zijn dan kun je je daar altijd nog zorgen over maken.. Nu maak je je misschien zorgen om niets en kun je dus ook niet genieten..
Uiteraard is het spannend, maar de natuur gaat zijn gang en daar heb je geen invloed op. Probeer dus juist te genieten nu het kan.

Groetjes!

ik heb helaas voor de zoveelste keer alweer bloedverlies. Het is niet veel en ik heb ook niet zo veel pijn, maar pfffff.... Wat wordt je er moedeloos en onzeker van!

@Lou92 is het bij jou al gestopt?

ik heb pas over 2,5 week weer een echo.

Leuk om te zien dat er steeds meer mensen zich aansluiten bij de groep, uiteraard van harte welkom:).

De kwaaltjes horen er (helaas) allemaal bij. Ben zelf in elk geval erg blij dat mijn buik nog niet begint te groeien aangezien we het nog wel een tijd voor onszelf willen houden. Zaterdag lekker 2 weken op vakantie en dan echt even ontspannen. Weekje erna weer een echo en ben heel benieuwd hoe we er dan voor staan!

@MamaApril, wat zuur dat je weer last van bloedverlies hebt! Bij mij is het ook nog steeds niet over en gisteren kwam er ineens een soort van ''doorzichtig stukje'' uit. Ik heb het met de echoscopiste overleg gehad en zij zegt dat, wanneer je een hartje hebt zien kloppen, de kans dat het mis gaat een stuk kleiner is. Daarbij heb je vrouwen die gedurende hun hele zwangerschap! last kunnen hebben van bloedverlies zonder dat er wat aan de hand is. Het heeft dan vaak te maken met bloedvaatjes die knel zitten waardoor er wat bloed vrijkomt o.i.d.. Dit heeft geen enkele invloed op je vrucht. Wanneer je je wel ''zorgen'' kan gaan maken is wanneer je enorme buikkrampen krijgt en je stolsels gaat verliezen. Zolang dat niet het geval is zit je (vaak) nog goed. Ik hoop dat dit je wat gerust kan stellen. Het blijft in elk geval flink waardeloos om steeds bloed te verliezen. Je blijft toch ongerust.

Terug
Bovenaan