Zwanger en uitgerekend in april 2016

Wat blijft het toch allemaal spannend zeg en bij iedereen is het weer zo anders. Ik heb zelf bijna nergens last van, soms wat duizeligheid en aan het einde van de dag ben ik echt wel moe. Maar ja, dat is iedereen denk ik dan weer. Ook mijn darmen verplaatsen al waardoor ik wat meer buik heb, 's avonds zie je dat erg goed.

Wij hebben onverwacht volgende week maandag al een echo in het zkh, dit vanwege mijn ziekte van vorig jaar. Ik ga er vanuit dat er geen reden tot ongerustheid is, alleen voorzorg. daardoor wel een week eerder de echo en die van 15/9 bij de verloskundige blijft gewoon staan :)

Voor iedereen die deze week haar echo heeft, veel plezier!

Hee dames, leuk dat jullie ook allemaal uitgerekend zijn in April! Ik zit nu in de 8e week (volgens mijn eigen berekeningen en volgens mijn dokter ben ik op 17 april uitgerekend). Op 9 september heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige! Ik kijk heel erg uit naar deze echo!

Ik voel me nu een heel stuk minder misselijk dan vorige week. Wel heb ik minder eetlust, de twee weken hiervoor at ik alles wat los en vast zat maar was ik ook met vlagen zo misselijk dat alles er weer uit kwam zeg maar. Ik denk dat ik ook zeker al 2-3 kilo ben aangekomen. Ik heb veel zin in hartige dingen als knakworstjes, haring, chips, en qua zoetigheid eet ik alleen fruit. Veel blauwe bessen en veel aardbeien en ik heb ook veel zin in fruitsapjes. Ik heb totaal géén zin in snoep, chocola, ijs etc. Raar hoe mijn smaak zo is veranderd want ik ben echt een snoeperd haha.

Mijn lichaam is al erg veranderd, ik heb in week 7 een bh gekocht cup 75C (waar ik eerst B had) en mijn tepels zijn erg pijnlijk en er staat veel spanning op mijn borsten dus daar komt denk ik nog wel wat bij. Ook heb ik veel last van steekjes in mijn buik, maar de krampen van vorige week en twee weken geleden zijn gelukkig weg! Wat toen had ik een soort van menstruatiepijn continu. Ook heb ik een beetje een buikje gekregen. Is dit normaal haha?

Ja hier een kloppend hartje gezien vanmorgen!! So happy!!

18 april uitgerekend!

Andere dames die vandaag echo hebben.... Succes!

Beste dames,

Een week radio-stilte van mijn kant. Helaas niet door positieve ontwikkelingen. Vorige week dinsdag hadden wij de echo, echter was er helemaal niets te zien op de echo. Daar de verloskundige dit erg vreemd vond (en verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap/ EUG had) met spoed door naar het ziekenhuis. Daar bloedprikken en echo's. Het hcg was van het niveau 7-8 weken (kloppend dus met onze berekeningen) echter beide gynaecologen zagen niets op echo. Groot vraagteken; gyn. gaf aan verdenking EUG of mola-zwangerschap. Woensdags moesten we terugkomen.

Woensdags wederom bloedprikken en echo, hcg weer gestegen maar op echo wederom niets te vinden. Besluit tot kijk-operatie diezelfde dag. Om half 6 kijk operatie gehad, maar ook hier konden ze helemaal niets vinden.

Daar het hcg bleef stijgen is dat uiteraard erg vreemd en heeft er veel overleg tussen gynaecologen plaatsgevonden en werd ik beschreven als een uitzonderlijk geval. Daar alleen zwangerschapsweefsel / vruchtje hcg kan veroorzaken, moet er dus iets aanwezig zijn in het lichaam, maar kunnen ze het niet vinden. Dat het hcg blijft stijgen wijst erop dat iets groeit, maar waar?? Erg ziek van narcose dus nachtje in ziekenhuis moeten blijven, erna ziek zwak misselijk en erg veel pijnklachten van het gas dat gebruikt wordt bij de laparoscopie (kijk operatie).

Donderdag en vrijdag wederom zelfde verhaal; hcg blijft stijgen en op echo's niets te zien. Geen bloedverlies, geen pijn..dan over het weekend heen.

Maandag weer hcg stijging, echter nu klein zwart grimmig vlekje te zien in baarmoeder (2-5 mm). Nu is alle hoop daarop gevestigd dat dit 'het' is.

Morgen weer terug voor hcg bepaling en echo; wanneer het vlekje gegroeid is wordt het waarschijnlijk curettage volgende week (minder fijn 2 x narcose zo vlak achter elkaar..). De kans dat het levensvatbaar is, is nl zo miniem dat het uit te sluiten valt.

Ben vandaag aan het werk gegaan, maar concentratie is nog niet optimaal. Maar goed, helaas is thuisblijven met een eigen praktijk heel lastig. Nog twee weken en dan heb ik 4 weken vakantie. Hopelijk weten we voor die tijd meer, zodat we in rust kunnen gaan en nieuwe energie kunnen opdoen.

Zoals ik al zei is het een vreemd verhaal, waar al onze gynaecologen niet van weten wat ze ermee aan moeten.. dus voor ons is het ook afwachten nu en hopen dat er duidelijkheid komt. Echt emotioneel zijn is er nu dus ook nog niet bij en zal later wel komen.

Ik wilde jullie dit toch laten weten en zal binnenkort dus ook de groep verlaten.

Veel plezier en succes met jullie zwangerschappen meiden! Hopelijk is het voor ons straks helder en is 3e keer scheepsrecht :)

Liefs Liesje

@liesje wat een verhaal zeg! 😢 ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt en wil je graag sterkte wensen in deze onzekere tijd. Heftig zeg!

Nu durf ik bijna niet meer te zeggen dat ik de uren tot vanavond echt om aan het kijken ben. Tussen 7 en 8 ergens weten we dus of alles ok is en hebben we onze 1e echo. Ben al sinds gisteren super chagarijnig. En er zit veel spanning in mijn lijf. Ben moe en heb echt nergens zin in.

Xx

Thanks Lynnke. Natuurlijk mag je wel zeggen dat je er naar uit kijkt om de eerste echo te zien! ik hoop echt voor je dat het goed nieuws is en je met een gerust hart kan genieten van je zwangerschap!

Mijn verhaal is uitzonderlijk so no worries.. x

@liesje ik hoop het ook. Dankjewel voor jouw lieve woorden. Ik leef met alle mama's zo mee die helaas een andere uitkomst hebben gekregen. Dat ik het soms lastig vind om de juiste woorden te vinden en een berichtje te plaatsen. Vooral als je zelf met hele andere dingen bezig bent. Een dikke kus voor al deze mama's 😘 dat jullie steun mogen vinden in deze moeilijke tijd en hopelijk snel positief nieuws mogen brengen.

Ik ben ook nog nooit zo nerveus geweest als vandaag! Nog een kleine 3 uurtjes.

Xx

@liesje, wat vervelend voor je zeg! Meer dan vervelend natuurlijk. Wat een naar verhaal en helemaal als je geen zekerheid hebt. Ik wens je heel erg veel sterkte en snel duidelijkheid

Terug
Bovenaan