Beste dames,
Een week radio-stilte van mijn kant. Helaas niet door positieve ontwikkelingen. Vorige week dinsdag hadden wij de echo, echter was er helemaal niets te zien op de echo. Daar de verloskundige dit erg vreemd vond (en verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap/ EUG had) met spoed door naar het ziekenhuis. Daar bloedprikken en echo's. Het hcg was van het niveau 7-8 weken (kloppend dus met onze berekeningen) echter beide gynaecologen zagen niets op echo. Groot vraagteken; gyn. gaf aan verdenking EUG of mola-zwangerschap. Woensdags moesten we terugkomen.
Woensdags wederom bloedprikken en echo, hcg weer gestegen maar op echo wederom niets te vinden. Besluit tot kijk-operatie diezelfde dag. Om half 6 kijk operatie gehad, maar ook hier konden ze helemaal niets vinden.
Daar het hcg bleef stijgen is dat uiteraard erg vreemd en heeft er veel overleg tussen gynaecologen plaatsgevonden en werd ik beschreven als een uitzonderlijk geval. Daar alleen zwangerschapsweefsel / vruchtje hcg kan veroorzaken, moet er dus iets aanwezig zijn in het lichaam, maar kunnen ze het niet vinden. Dat het hcg blijft stijgen wijst erop dat iets groeit, maar waar?? Erg ziek van narcose dus nachtje in ziekenhuis moeten blijven, erna ziek zwak misselijk en erg veel pijnklachten van het gas dat gebruikt wordt bij de laparoscopie (kijk operatie).
Donderdag en vrijdag wederom zelfde verhaal; hcg blijft stijgen en op echo's niets te zien. Geen bloedverlies, geen pijn..dan over het weekend heen.
Maandag weer hcg stijging, echter nu klein zwart grimmig vlekje te zien in baarmoeder (2-5 mm). Nu is alle hoop daarop gevestigd dat dit 'het' is.
Morgen weer terug voor hcg bepaling en echo; wanneer het vlekje gegroeid is wordt het waarschijnlijk curettage volgende week (minder fijn 2 x narcose zo vlak achter elkaar..). De kans dat het levensvatbaar is, is nl zo miniem dat het uit te sluiten valt.
Ben vandaag aan het werk gegaan, maar concentratie is nog niet optimaal. Maar goed, helaas is thuisblijven met een eigen praktijk heel lastig. Nog twee weken en dan heb ik 4 weken vakantie. Hopelijk weten we voor die tijd meer, zodat we in rust kunnen gaan en nieuwe energie kunnen opdoen.
Zoals ik al zei is het een vreemd verhaal, waar al onze gynaecologen niet van weten wat ze ermee aan moeten.. dus voor ons is het ook afwachten nu en hopen dat er duidelijkheid komt. Echt emotioneel zijn is er nu dus ook nog niet bij en zal later wel komen.
Ik wilde jullie dit toch laten weten en zal binnenkort dus ook de groep verlaten.
Veel plezier en succes met jullie zwangerschappen meiden! Hopelijk is het voor ons straks helder en is 3e keer scheepsrecht
Liefs Liesje