Zwanger en uitgerekend in april 2016

Jeetje wat een verhaal en wat vervelend! Ik hoop dat het mee gaat vallen en je snel hersteld bent! Heerlijk gaan genieten van je 4 weken vakantie en hopelijk is 3 maal scheepsrecht!

Heel veel sterkte en succes!

hallo allemaal!,

Ik zal mijzelf even voorstellen: ik ben Kayleigh Schuttenhelm, 17 jaar en onlangs begonnen aan een opleiding tot verloskundige. in het eerste studiejaar is er de zogeheten doorlopende stage. In deze stage volg ik een zwangere, en maak ik van dichtbij het hele proces van aanstaand ouderschap mee. ik zal hierdoor ervaren wat de zwangere allemaal op haar pad tegen komt, hoe zij haar lichamelijke veranderingen beleeft, hoe zij zich voorbereidt op de komst van haar kind, voor welke keuzes ze komt te staan, hoe zij haar afwegingen maakt en hoe de zorgverlening verloopt. Het is belangrijk om te weten dat ik geen verloskundige handelingen zal ondernemen.

Het volgen van de zwangere moet minimaal bestaan uit:

- vier keer meegaan naar het spreekuur van de verloskundige;

- een bezoek afleggen tijdens de kraamperiode;

- interviews afnemen: tweemaal tijdens de zwangerschap en eenmaal in de kraamperiode.

Als bedankje ontvangen jullie aan het eind van de stage een “zwangerschapsdagboek” met uitwerkingen, gesprekken, foto’s en andere leuke herinneringen van de stageperiode.

Ben jij tussen de 8 en 16 weken zwanger (rond week 39) en zou ik je mogen volgen tijdens de zwangerschap stuur mij dan een mailtje.

ook voor eventuele vragen kan je contact met mij opnemen.

email: Kayleighschuttenhelm@icloud.com

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben zwanger van ons 1e kindje en wrs eind april uitgeteld. Volgende week hebben we onze 1e echo dus nog heel spannend! Ik ben alleen de hele dag zo misselijk en 's avonds niet vooruit te branden heeft iemand dat ook en nog goede tips om me hierbij te helpen?

Mijn lief is superlief voor me, beschuit op bed, kookt het eten hij ruimt alles op, doet de was en heeft zijn eigen drukke baan daar ook nog bij!

Mij hoop dat dit voor korte duur is, anders ga ik een zware tijd tegemoet! 😣

liefs Esther

Wij hebben gister naar een kloppend hartje mogen kijken! Wauw zeg 😍 alle spanning en zenuwen meteen verdwenen.

Ik ben ook heel blij met de keus voor een kleinschalige verloskundige praktijk. Ik kan je zeggen wat was dat spannend en bijzonder. Ik ben voor nu 2 dagen terug gezet. Dus ik dacht 8 weken en 2 dagen te zijn gisteren. Maar de verloskundige gaf aan precies 8 weken. Uiteraard kan dat allemaal nog veranderen voor dat ze het precies gaan uitrekenen. Over 3 weken mogen we voor de termijn echo!

Maar wat komen er een vragen op je af zeg! Werd mij ook gevraagd of ik de combinatietest wilde doen. Nou ben ik nog jong en zegt mijn eerste gevoel nee. Hoe denken andere mama's hierover? Verloskundige gaf ook aan dat het merendeel er voor kiest om het niet te doen

@melsjo Veel succes vandaag!

Xx

@LimburgsLiesje, wat een verhaal zeg! En wat zullen jullie momenteel in een emotionele rollercoaster zitten. Heel veel sterkte de  aankomende tijd en hopelijk loopt de volgende zwangerschap wel voorspoedig!

@LimburgsLiesje,

Wat ontzettend naar. Het lijkt me erg frustrerend om te zien dat je HCG stijgt en je weet dus dat er iets groeit, maar ze kunnen niets vinden..

Ik hoop dat dit snel achter de rug is en dat je voldoende steun om je heen hebt zodat je dit goed kan verwerken.
Ik hoop dat je ons snel weer positief nieuws mag brengen.

@gebruiker 650418, ik klikte per ongeluk op: dit is niet ok, maar dat wilde ik helemaal niet :( Ik krijg nu te zien dat jouw bericht gerapporteerd is vanwege ongepaste inhoud. Onzin natuurlijk! Sorry!!! Ik hoop dat het snel weer ongedaan wordt gemaakt.

Ik vind het ook allemaal erg spannend. Vandaag 8 weken en 5 dagen zwanger. Wel interessant om ieders verhaal te lezen. Succes allemaal dames en gefeliciteerd!!

Groetjes

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, heb hier eerst al een uur zitten lezen om bijna alle berichten bij langs te gaan, met dingen die ik gemist heb.

Voor de mensen waarbij het mis is gegaan, ik vind dit echt heel erg, en hoop dat het bij de volgende keer wel goed gaat.

Voor de mensen waarbij het wel goed gaat, SUPER gefeliciteerd.

Ik zit momenteel in mijn eerste zwangerschap. Heel erg spannend.

Ik ben zwanger geworden omdat ik van mijn huisarts nog niet aan de pil mocht na het verwijderen van mijn Implanon, hij zei je bent voorlopig toch nog niet vruchtbaar. haha ondank dat  wel altijd veilig gevreeën op 1 zondag ochtend na..

Direct raak, haha... na vier negatieve testen maar wel het gevoel van zwanger zijn. na vijf weken een positieve test. wat een verbazing. mijn vriend had echt van die lieve puppy oogjes, ipv 3 min wachten binnen 10 sec resultaat haha wat heb ik gelachen.

laatste menstruatie was op 6 juni en de positieve test was op 27 juli
dacht toen dus al een tijdje zwanger te zijn. Donderdag 13 augustus 2e echo, eerste echo was niks op te zien.  maar op de tweede wel. een mooi vruchtzakje,  met zelfs al hart activiteit.

Nu vandaag 3 september,  alles gaat nog steeds goed.
wel kwaaltjes gehad, maar deze zijn al groot en deels weg. behalve de vreselijke vermoeidheid.

Heb al nieuwe kleren gekocht om dat mijn eigen broeken niet meer passen. ook al nieuwe bh's gekocht 2 maten groter dan wat ik had. wat gaat dat snel zeg.

Maandag a.s heb ik termijn echo,  weet na de laatste echo nog niet echt hoever ik ben, al hadden ze me toen op 6,4 weken. maar ik denk persoon lijk dat het al langer is.  omdat dat bijna niet anders kan.

Maar goed sluit me bij deze groep aan omdat ik verwacht dat ik begin april zal gaan bevallen.

>> voor de mensen onder ons met een tweeling zwangerschap, moet hoeveel weken was dit te zien?
Ik heb namelijk erg gevoel dat het er wel eens twee zouden kunnen zijn, omdat het erg onrustig is in mijn buik en omdat ik al vier weken in positie kleding loop

Terug
Bovenaan