Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hoi dames,

Ik moest even bij lezen.

@Lou92 wat verschrikkelijk om te lezen! Hopelijk kun je het een plekje geven en krijg je de nodige steun van de lieve mensen die dicht bij je staan.

Xx

We hadden met 4 weken al een echo en met 6/7 weken een kloppend hartje. Helaas mocht het toch niet zo zijn en is 2 weken later het hartje gestopt met kloppen. Heeft waarschijnlijk toch met de bloedingen te maken gehad. Ik heb nu 2 weken de tijd om te zien of de miskraam vanzelf op gang komt. Anders zal ik het moeten laten weghalen. We waren met zijn 3e (de kleine meid was er ook bij, ''gelukkig'' is zij nog te klein om het te begrijpen). Mijn partner is er ook helemaal ondersteboven van. Hopen dat het de volgende keer wel goed gaat!

eigenlijk is dat ook wel m'n grootste angst, als we maandag de echo hebben en de jongens gaan mee. Maar dat t bij jou nou ook werkelijkheid moet worden zeg :(

had je nog wel zwangerschapsverschijnselen?

heftig ook dat de baby nog zolang in je buik kan blijven plakken, na het stoppen met kloppen van het hartje. En dus nog langer nu...

Ik duim heel erg voor je dat het, wanneer jullie er aan toe zijn, weer snel raak mag zijn. En dat dan helemaal goed mag gaan.

@ lou92 Jeetje wat een vreselijk nieuws... waar je al zo lang bang voor was is gebeurd. Sterkte!

Ik heb vanmiddag de 12 weken echo en met dit nieuws nog een beetje spannender.

Wat ik maar in mijn achterhoofd blijf houden is dat het lichaam dit doen omdat er iets niet goed zit met de embryo. Het blijft een natuurlijke reactie die ervoor zorgt, wanneer er iets ''mis'' is met het kindje het wordt afgestoten door je lijf. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het verschrikkelijk vindt dat dit is gebeurt, maar dat ik de geboorte van een kindje die wellicht niet in staat is een ''gezond'' leven te lijden of wellicht niet eens levensvatbaar is na geboorte nog vele malen erger zou vinden. Ik had wel nog zwangerschapsverschijnselen maar deze waren niet zo erg als met de eerste.

De reden dat mijn lichaam er voor zorgt dat het kindje is blijven zitten is waarschijnlijk psychisch.  Omdat ik niet wist dat het was overleden heeft mijn lichaam er ook niet voor gezorgd dat het werd afgestoten. De kans dat dit nu nog uit zichzelf zal plaatsvinden is klein omdat het al zo een tijd geleden is. Aanstaande vrijdag het ik een gesprek met de vk over wat we verder gaan doen. Mocht het weggehaald worden dan wordt er wel eerst nog een echo gemaakt om er zeker van te zijn dat alles is zoals is gezegd.

Maak jullie niet druk met de echo's, deze zullen vast helemaal goed zijn waarbij jullie een prachtig gezond kindje te zien krijgen:). De kans dat dit gebeurt nadat er een kloppend hartje is gezien is minimaal. We hebben gewoon dikke vette pech gehad!

Wat ben je een sterke vrouw, Lou! Je hebt helemaal gelijk in alles wat je zegt, maar het is wel oneerlijk!

Anita, ik hoop op een mooie echo voor je! Geniet van je kleintje weer in beeld!

Ha lou

Jouw verhaal is helaas exact op mij van toepassing. Ook hier geen hartje en rond 8 weken overleden. Ik heb nooit geen druppel bloed verloren en nog steeds zwangerschapsverschijnselen.... ook hier vrijdag gesprek en wss volgende week curretage omdat het al zolang is blijven zitten.

Ik vind het teleurstellend maar houd me ook vast dat het niet goed is en dus zo beter is.

Dus kort samengevat ook hier dikke pech en echoscopiste zei ook de kans is erg klein maar ja helaas wel werkelijkheid

Shit, Anita dat meen je niet, wat ongelooflijk klote zeg! Ik heb hier echt geen woorden voor. Dit had ik nooit verwacht. Wat een schok zal dit voor jullie zijn! Mocht je het fijn vinden om erover te praten dan kunnen we altijd in een privé gesprek het erover hebben....

Terug
Bovenaan