Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hallo allemaal,

Ik maak me een beetje zorgen. Ben vandaag 5 weken en 4 dagen en de afgelopen 2 dagen merk ik niets meer. Was de afgelopen 1,5 week meerdere keren per dag misselijk maar dit is nu dus helemaal weg. Ik maak me zorgen dat er wat mis is. Hebben jullie ervaring hiermee?

Ha allemaal,

Ik ben een tijdje stil geweest maar dacht zal eens een keertje bijlezen.

Ik heb de afgelopen weken me helemaal niet fijn gevoelt en had dus ook geen zin om iets te doen, zoals hier typen.

Ik heb veel last van misselijkheid gehad maar gelukkig helpen de medicijnen een beetje hierin. Ik voel me slap en moe en fulltime werken was het enige wat ik deed. Alle avonden sliep ik en in het weekend kwam ik ook bij. Een saai leven!  Ondanks dat ik probeerde dat te accepteren nu een flinke griep erbij... ik voel me uitgeput en heb me dus ziek gemeld. Heb het even nodig! Maar is zo niet mijn ding...

Heb dus ook een paar flinke huilbuien gehad omdat ik wil genieten maar ook baal Hoe het gaat en ik mijn man mis om leuke dingen mee te doen, ik slaap alleen.

Volgende week dinsdag de termijnecho. Ik ben heel benieuwd, maar twijfel eigenlijk nooit of het wel goed gaat. Het voelt goed, dus het is goed. Wat ik wel spannend vind is dat ze bij de eerste echo een cyste hebben gevonden op mijn eierstok van 6cm en als die niet is geslonken ze die mogelijk nog willen weghalen. Daar maak ik me wel zorgen om...

Libido is iets minder maar toch probeer ik elke week seks te hebben.

Mijn borsten  blijven  gevoelig en groeien. En ook mijn buik is wat opgezet vooral in de avond.

Omdat de zwangerschap op de klachten na goed voelt hebben we langzaamaan iedereen vertelt dat we in verwachting zijn. Erg leuk om je verhaal te kunnen delen met andere.

@limburgs liesje Hoe is het nu met je?

@ju81 ik heb daar geen ervaring mee... maar ik zou me niet druk maken. Een miskraam krijg je niet zomaar en gaat gepaard met krampen en bloedverlies. Mocht je de twijfel niet van je af kunnen zetten neem contact op met je vk. Die mag je altijd bellen. Stress is ook niet goed voor je kind.

Een heel verhaal, ik hoop snel me weer goed te voelen en gezellig mee te kletsen want vind dat erg leuk!

Groetjes, Anita

Hallo allemaal

Ook ik wil mij graag bij jullie aanmelden!

Ik ben voor de 4e keer zwanger, ik heb al 3 dochters, van bijna 10, 7 en 4,5 maand...ja en nu alweer zwanger, totaal onverwacht.

Na mijn bevalling in mei was ik ongeveer elke 2 weken ongesteld. Volgens de huisarts niet zo heel erg, het kon komen doordat mijn lichaam nog moest herstellen. Op 14 aug had ik een afspraak bij hem staan om het over de spiraal te hebben dus op de 13e een test gedaan en zwanger....

Hele moeilijke weken gehad, ben bij de Stimezo geweest voor een overtijdbehandeling, maar op het moment zelf kon ik het niet, we zijn zo weer weggegaan.

Dus ik moet er echt aan gaan geloven, in april 2016 zullen we er een kleintje bij krijgen.

A.s maandag 1e echo, ben echt heel benieuwd hoe ver ik ben!

Alle dames gefeliciteerd met jullie zwangerschap, ik hoop hier een leuke tijd te hebben.

Hoi Saraaah,

Welkom! Hopelijk vind je het nu toch leuk dat je zwanger bent en kun je ervan gaan genieten.

Ik ben voor de eerste keer zwanger. Gisteren ben ik de 12-weken gepasseerd. Voelt toch wel heel fijn. Had het al wel gewoon verteld, omdat ik met 7 en met 11 weken een mooie echo had.

Morgen hebben we weer een echo, dit keer voor de combinatie-test. Bloed is al afgenomen, dus ik hoop dat we snel een uitslag hebben. Als die goed is mag ik van mezelf ook langzaam wat meer spulletjes gaan kopen.

Voor mezelf vind ik het lastig dat ik te 'dik' ben voor mijn gewone broeken maar nog niet dik genoeg voor de positie-broeken. Ze zitten wel heel lekker, maar ze zakken nog een beetje af. Nou ja, voor ik het weet zal er wel wat meer vulling zijn voor de buikband! Ik kijk er nu zelfs een beetje uit naar het moment dat ik een bol buikje krijg. Daar kom ik vast nog wel van terug, hahaha.

hallo iedereen,

Hele tijd terug dag ik voor het laatst bij het forum ben geweest. Als ik alles wil terug lezen ben ik nog een paar uur bezig. Dus bij deze voor de mensen waarbij het tot nu toe allemaal goed is gegaan 'gefeliciteerd!!' Helaas zal dat niet bij iedereen het geval zijn, in dit geval heel veel sterkte toegewenst.

vandaag tweede echo gehad. En wat ging het te keer in mijn buik. Trappelen met zijn/haar beentjes en draaien. Ze kon niet eens een mooi hartfilmpje maken omdat het niet stil lag! Nu durf ik eindelijk te genieten. Ben dan ook in 1 klap in de zevende hemel en zooooo vreselijk verliefd😍!

volgende week combinatietest en ook ik ga daarna mezelf volledig uitleven op al het moois dat er te koop is voor uk!

Bij ons weten al veem het wel maar nog niet iedereen. Van het weekend gaan we de laatste familie leden op de hoogte stellen en dan mag de hele wereld het weten.

Mij kan gewoon niet stoppen met stralen! 😄

groetjes Arlette

Hoi allemaal!

Gisteren hebben wij onze termijn echo gehad en wat was het prachtig 😍. Ik ben nu 11 weken en 5 dagen zwanger. Alles zag er keurig uit en ook ons kindje was op en neer aan het springen en trappelen, zo enorm bijzonder!! Dat dit in mijn buik mag groeien. Ik was heel erg nerveus 2 dagen ervoor en heb de nacht voor de echo amper geslapen. Ik was wel positief, maar tegelijkertijd ook zo bang dat ik mezelf valse hoop had gegeven en ik kon mezelf maar niet rustig krijgen. Gelukkig waa dat allemaal voor niets!! Heerlijk is dat!

MamaAr85 ik snap je helemaal, ik ben ook verliefd en kan niet stoppen met glimlachen, wat een heerlijk gevoel. Ik kan nu ook echt gaan genieten. Ik leef op een roze wolk 😄

Heel herkenbaar dat gevoel! Fijn dat alles er zo goed uitziet MamaAr en Enjoy!

Ik had dit gevoel ook zeker na de termijnecho. Helaas ben ik nu weer wat zenuwachtig voor de uitslag van de combinatietest... Bloedprikken was al gedaan en resultaten waren ook al binnen. Vanochtend nekplooimeting gehad. Dat zag er op zich goed uit, maar ja, het heet natuurlijk niet voor niets COMBINATIEtest. Nu is het dus wachten tot de dames en heren bij het RIVM er hun wijsheid en berekeningen op losgelaten hebben en dan krijgen we een uitslag. Kan vandaag. Kan morgen. Kan ook overmorgen. Fijn :(

Er zijn geen aanwijzingen dat de uitslag slecht zou zijn, maar toch ben ik echt zenuwachtig! Zal blij zijn als dit weer achter de rug is. Dan klim ik snel weer op die roze wolk! Of blauw he.

Hallo dames!

Ik ben Anne-Maart Stoker en ik ben dit jaar begonnen met mijn opleiding Verloskunde aan de Academie Verloskunde Amsterdam Groningen te Amsterdam. In het eerste studiejaar heb ik een doorlopende stage waarvoor ik een zwangere vrouw moet volgen vanuit het perspectief van de zwangere vrouw. Hierdoor zal ik inzicht krijgen in het perspectief van de zwangere op het proces van het aanstaand ouderschap en de geboden zorg er om heen.

Ik zoek een zwangere vrouw die deze week 8 t/m 16 weken zwanger is in de buurt van Amersfoort of Amsterdam. Als bedankje zal ik een persoonlijk zwangerschapsdagboek maken voor de zwangere, waarin het verloop van je zwangerschap, baring en kraamperiode beschreven staat, de activiteiten die we samen hebben ondernomen en de interviews die ik heb afgenomen.

Het volgen van de zwangere vrouw moet minimaal bestaan uit:
- minimaal 4x mee naar het verloskundige spreekuur
- 2 interviews tijdens de zwangerschap
- 1 bezoekje in de kraamweek
- 1 interview in de kraamweek

Ben jij 8 t/m 16 weken zwanger en lijkt het je leuk om door mij gevolgd te worden? Stuur dan een mailtje naar annemaart.stoker@gmail.com.

Terug
Bovenaan