Zwanger en uitgerekend in april 2016

Ohh ik wist niet dat echoscopisten daar ook hun visie op los lieten gaan ;) Leuk hoor! Ik hoop over 2 weken dat de baby zo ligt dat er ook iets van de NUB te zien is. Ik maakte nu al een grapje dat het duidelijk een jongetje is, toen reageerde de echoscopiste erg serieus dat dat nu nog niet te zien is (duhh :p).
Ben morgen 11 weken. twee dagen vooruit gezet en nu 26-4 uitgerekend.

Ik pas ook al eventjes mn broeken niet meer. Had een maatje groter geprobeerd, maar dat zit natuurlijk nergens naar. Dus toch maar positiebroeken weer aangedaan. Iedereen mag het nu weten, maar we zetten het zondag op Facebook. Dan kunnen we het zaterdag bij een verjaardag nog aan andere familie vertellen.

Ik heb vandaag wel gehoord dat de placenta waarschijnlijk weer aan de voorkant komt te liggen. Beetje jammer, was de vorige zwangerschap ook zo. Daardoor de baby pas later kunnen voelen en manlief ook... mjah als dat het ergste is ;)

Goedemorgen dames!

14 weken en n dag vandaag. Voelde me gister voor t eerst weer n beetje mezelf. Heb meteen lekker gekookt voor mijn vriend, want die heeft de afgelopen 3 maanden echt wel moeten afzien... Alles doen en nog afgesnauwd worden ook!

Hoop dat jullie je ook goed voelen!

En Lou en Anita, weet niet of jullie nog meelezen, maar zo ja: veel sterkte. Knap hoe jullie ermee omgaan!

Zou het bericht hierboven nog verwijderd worden?

Een tijd terug vroeg iemand hier over sporten. Zaterdag heb ik een proefles gedaan bij Mom in Balance. Vond dat ik na 14 weken wel weer eens moest gaan bewegen. Dan ben ik misschien over een half jaar nog een klein beetje fit.

Had ik dat even onderschat zeg! Ik kan echt amper lopen van de spierpijn! Was veel squatten, lunges, arm- en schouderoefeningen... Voelt wel goed om weer iets gedaan te hebben, maar ben blij dat ik nu weer een week rust heb :)

Hoe gaat het met jullie? De eerste-trimester-kwaaltjes al een beetje minder?

Hallo mama's

Ik ben vandaag 14 weken en kan niet echt zeggen dat mijn 1e trimester kwaaltjes zijn verdwenen. Al kan het uiteraard ook wel komen doordat ik sinds vorige week woensdag aan de antibiotica zit door een blaasontsteking. Heel vervelend en wat kost dat een energie!

Verder ben ik aan het neuzen voor een zwangerschapscursus. Valt niet mee als je zelf heel onregelmatig werkt. En om 7 avonden op een rij vrij gepland te krijgen wat buiten je vrije dag valt, is al helemaal een moeilijke opgave!

Zijn er nog meer die hier tegen aan lopen?  Aangezien het mijn eerste zwangerschap is wil ik wel graag een cursus volgen. Al is het maar om andere mama's uit de omgeving te ontmoeten en ervaringen te kunnen delen.

Xx

Sproet; mijn placenta ligt ook voor de derde keer aan de voorkant. Maar ik kon met z'n 17 weken al de eerste propjes voelen en mijn man twee weken later ook van de buitenkant. Hoop zo dat dat nu ook zo gebeurd.

Ik voel me echt weer goed! Ik ben zelf weer wat proberen te gaan sporten. Gister auqa joggen gedaan....maar geen optie want die band om werkt niet, z'n slurf erbij scheurde bij me oksel en zonder is te zwaar voor me bekken. Ik ben vanaf deze week onze dames aan het trainen bij het voetbal dus dan ben ik iig 1 keer per week lekker bezig.

Weet iemand al of die een meisje of een jongen krijgt?

de vorige keer voelde ik de baby ook met 17 weken. Maar omdat het toen de tweede was, voelde het toch als een lichte teleurstelling haha. Ik merk het wel. Ik heb al een paar keer wat bubbeltjes gevoeld onderin mijn buik, maar ik durf nog niet te zeggen dat dat de baby is.

ik heb mezelf na de termijnecho gelijk opgegeven voor een zwangerschapscursus. Maar ik werk niet, laat staan de avonden. Dus dat is geen probleem. Hier in de buurt hebben we ook Mom In Balance. Ook in het weekend geloof ik, is dat niets voor jou Lynnkemuts? Of werk je ook in het weekend?

Fijn he, dat de eerste zwangerschapskwaaltjes weer gaan verdwijnen. Hier ook. Nu oppassen dat ik niet teveel ga snoepen.
Ik volleybal nog steeds en hoop dat ik voorlopig daardoor nog een beetje op gewicht blijf.

Maandag de nekplooimeting. Ik ben benieuwd of er dan wat van het geslacht te zien is... ik denk gewoon weer een jongetje :p

Ha allemaal,

Hier ook alles goed. Kan weer een beetje eten al moet ik zeggen dat mijn eetlust ver te zoeken is (ondanks dat ik niet meer misselijk ben en weer leef zegmaar..). Ik ben nu 14 weken en 2 dagen. Hoe graag ik het ook wil, mijn buik lijkt niet echt te groeien. Soms denk ik, is het echt zo ben ik echt zwanger. Heb wel een nieuwe klacht sinds de afgelopen twee weken, enorme pijn in mijn onderrug. Als ik stil zit of lig gaat het goed maar bij het lopen (vooral trap of opstapjes) doet het enorm veel pijn. Kan niet goed uitleggen waar in mijn rug. Onderrug maar echt van binnenuit.
Het hoort erbij. Meerdere dames last van en tips wat je tegen de pijn kunt doen?
Heb ook wat meer steekjes enzo in mijn buik, niet echt pijn te noemen maar eerst had ik niks in mijn buik. Wellicht bandenpijn? Geen idee..

Wij hebben over 2 weken weer een afspraak en vast ook weer een echo (hier in Uzbekistan doen ze dat elke 4 weken). Misschien kunnen we dan wel zien wat het wordt. Spannend!

Vertellen jullie het mensen als je het weet of hou je het voor jezelf?

Groetjes

Hoi allemaal,

@sproet helaas werk ik ook weekenden. Dat maakt het ook zo lastig. Ik werk namelijk in de zorg. 😉

Verder gisteren onze intake gehad. Was toen 14 weken en 4 dagen. En weer een enorm verschil met 3 weken terug! We hebben voor de 1e keer het hartje mogen horen. Wauw zeg! 😍

Ik heb gevraagd of ze al konden zien wat het wordt. Helaas werd mij verteld dat ze dat pas vanaf 16 weken doen. Dus wij moeten wachten tot de volgende echo over 4 weken. En dan gauw genoeg de 20 weken echo. Wij gaan er enorm van genieten aangezien de volgende klinische echo pas weer rond week 32 zal zijn. Spannend!

Verder is het rondom mijn blaasontsteking nog een groot raadsel. Waar bij de huisarts positief eruit kwam is met de zelfde urine negatief uit de kweek van het ziekenhuis gekomen. Omdat mijn klachten, na een kuur, nog niet weg zijn gister toch aan gedrongen op een controle plasje. Ook bij deze stick was het niet in orde en raakte een paar doktersassistentes in paniek omdat er wat eiwit in mijn urine zou zitten. Bloeddruk moeten meten. Maar wat hun electrische deden was een groot verschil later bij de verloskundige die het netjes met de hand nog doen. Veel nauwkeuriger. Niks dus om me zorgen over te maken. Het staat weer op kweek. We horen het dus maandag wel. Vervelend is het wel.

Xx

Terug
Bovenaan