Zwanger en uitgerekend in april 2016

Dag mamma's

Hier weer een berichtje vanuit Curacao.
We hebben een paar drukke en chaotische en drukke weken gehad, dus vandaar een wat late reactie.

Hoe gaat het met iedereen? en hoe voelt iedereen zich?
Ik voel me eigenlijk prima, behalve dat ik heel snel moe wordt.
Hier in Curacao is het ook altijd warm, dus de warmte zuigt ook alle energie uit me..... ik zou graag wat actiever zijn, maar het zweet staat al gauw op mn voorhoofd met een gemiddelde temperatuur van tussen de 30 en 35.

Ook begin ik wat problemen te krijgen met het slapen. Ik ben een buikslaper, dus het is ontzettend wennen om nu dus op m'n zij te moeten slapen. Daarom vandaag ook maar een zwangerschapskussen aangeschaft. Hopelijk werkt dit enigszins, anders worden het nog een paar zeer interessante maanden. Morgen ben ik 16 weken en mij partner en ik konden niet wachten tot de 20 weken echo om te zien of alles goed ging met onze kleine. Vandaag hebben we dus een pret echo gehad, en ik ben helemaal in de wolken, omdat ik geloof ik wel een uur in de stoel heb gelegen en ons wondertje heeel lang heb mogen aanschouwen. Wij krijgen een JONGENTJE! en ik ben dolgelukkig. Ik had altijd al gehoopt dat ons eerste kindje een jongetje zou worden, en nu is dat ook zo.
Ook is alles gezond en wel, en dat voelt toch wel weer als een hele geruststelling.

Mijn eetlust is ook nog steeds ver te zoeken, en ik denk ook dat ik die voorlopig niet meer ga terug vinden. Het heeft waarschijnlijk gewoon met de warmte hier te maken, en gezien we hier nog zeker 3 jaar zitten zie ik dat voorlopig nog niet veranderen.

Hoe gaat het bij jullie met namen bedenken?
Wij zijn nog een beetje inspiratieloos. Maar nu we weten wat het geslacht is, hebben we het wel weer ietsje makkelijker.
Hebben jullie het nieuws ook al gedeeld met familie en vrienden?

Ik dacht dat ik het hier stil was, maar zo te zien heb ik wat gemist!

leuk om jullie verhalen te lezen. En als jullie het hebben over je kindje voelen. Ik kan me dat echt nog niet voorstellen!!! Al zou ik het graag willen, maar de echoscopist zei dat ik m'n kindje heel laat ga voelen omdat m'n placenta ervoor ligt. Naja we wachten het af!

Ik wil echt heel graag weten wat het word, ik ben morgen 15 weken en dus nog 1 week wachten.

Hebben jullie de ouders van nu box al mogen ophalen, ik heb hem van de week opgehaald, echt een cadeautje! Er zat een heel leuk rompertje en speentje in! En ik vind die reclame helemaal niet erg, lekker lezen!

Ik hoop dat bij jullie allemaal goed gaat, en de moeders in het buitenland, succes met die hitte!

@ Lynnkenuts: Ik ga wel een cursus doen. Een vriendin van mij geeft de cursus 'Samen Bevallen'. Leek mij wel een fijne curcus, misschien ook voor jou?

@Curacao mama: Gefeliciteerd met je zoon! Super leuk! Ik kan echt niet wachten tot ik het weet! Zo spannend!

@MelsyJo: Pas wel op met die rugpijn! Het kan bekkeninstabiliteit zijn en als je daar niet mee oppast, kun je daar nog heel lang last van hebben, ook na de bevalling. Misschien kun je proberen wat spierverstevigende oefeningen te doen? Squatten is goed voor je lage rugspieren, bridges (op je rug liggen, knieën gebogen, voeten plat op de grond en dan je billen optillen) en deadlifts (staan, benen recht, voeten iets uit elkaar en dan je bovenlijf omlaag en omhoog bewegen met je heupen als scharnierpunt). Zijn vast filmpjes van op Youtube :)

Hoi allemaal,

Gefeliciteerd voor de moeders die zich ook hebben aangesloten en ik hoop dat jullie allemaal een fijne en gezonde zwangerschap hebben en houden.

@ curacaomama:
Het lijkt me voor jou niet makkelijk, maar goed hoe je hiermee omgaat. Ik kan me voorstellen dat het minder leuk voor je is als je moeite heb met eten en slapen. Ik wil ook een zwangerschapskussen bestellen, ik ben een zijslaper / buikslaper en merk dat ik ook last krijg. Wat voor kussen heb je besteld?
Wij hebben al wel ideetjes op gedaan voor jongens en meisjes namen, maar zijn er ook nog niet uit hoor. Er is namelijk ook een meisje onlangs geboren met dezelfde naam (familie), dus nu twijfelen wij of we deze naam wel willen.. Er zijn leuke sites om inspiratie op te doen, ook via ouders van nu. Daar al eens op gekeken?

Ik heb al een tijdje niets meer van me laten horen, maar ik heb wel steeds mee gelezen op het forum. Morgen ben ik 16 weken zwanger en ik voel me wel oké. Het enige waar ik wel echt last van heb is vermoeidheid. Ik ben bekend met een lage bloeddruk en dit merk ik wel ondanks dat ik van alles doe om mijn bloeddruk omhoog te krijgen. Het wil niet echt lukken en ik zal hier mee moeten leren omgaan. Ook heb ik last van obstipatie. Nog meer meiden? Ik volg de adviezen wel goed op (zoals voldoende vezels, geen koffie, 2 stuks fruit, bewegen etc), maar het wil nog niet echt lukken. Hebben jullie nog andere tips?

Ik ga waarschijnlijk ook de cursus samen bevallen doen. Mijn partner wil mij graag tot steun zijn en het lijkt hem interessant. Wie gaan er nog meer een zwangerschapscursus doen? Voor welke cursus kiezen jullie en waarom?

Wij willen niet weten wat het wordt. Over 3,5 week hebben we de 20weken echo. Spannend of alles goed is en goed gaat. Ik heb informatie gelezen over deze echo, maar word je niet echt vrolijk van. Het gaat alleen maar om afwijkingen e.d. die ze kunnen zien. Veel positiefs staat er niet over beschreven.

Ik heb nu al een enorme buik en ben 'nog maar' 16 weken. Iedereen vraagt aan mij of ik niet zeker weet dat wij een tweeling krijgen, maar op eerste echo en de termijnecho was er echt maar 1 te zien. Ik heb inderdaad al een erg grote buik. Nog meer meiden? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Dit is namelijk mijn eerste kindje.

Ik hoop dat jullie antwoord op mijn vragen kunnen geven. Ik ben benieuwd.
Hoe gaat het met de rest van de dames?

Groetjes!

Hallo dames,

Even bijlezen hoor! Het is weet even geleden maar niet echt meer de puf gehad om alles bij te houden.. wel leuk om alle gelijkenissen te herkennen.. mijn buik begint bij mij zelfs al aardig in de weg te zitten. Wij verwachten inderdaad wel een tweeling. Tot nu toe alles wel prima maar fulltime werken begint steeds zwaarder te worden en op advies van de gynaecoloog ga ik dus ook bij 20 weken halve dagen werken.. kk kan nu al niet wachten om eerlijk te zijn!

Ik vraag me af hoe de andere tweelingmama dat ervaart hier op het forum..

Groetjes

Hoi mama's

Wat fijn om al jullie verhalen te lezen en zo herkenbaar hihi. Ik ben zelf 17 w en 5 dagen zwanger. En bij mij begint mijn buik nu echt te groeien. Heel gek als je erbij na denkt. Weten jullie het geslacht al van de baby? Het lijkt me mij leuk om andere zwangere vrouwen te leren kennen en misschien wat gezelligs te gaan doen samen? Ik kom zelf uit de omgeving Haarlem.

Gebruiker917478: wat leuk dat je een jongetje krijgt ik krijg ook een jongetje. Heb jij het al tegen familie en vrienden verteld of wil je nog even wachten? Mijn vriend en ik willen nog even wachten en iets leuks bedenken om het tegen familie en vrienden te vertellen. Het bedenken van Namen vind ik zelf erg moeilijk haha vooral voor een jongen.

Enjoyzwangerschap: vervelend als mensen vragen of je niet echt een tweeling hebt. Dan lijkt het net alsof je buik abnormaal groot is. Ik zou me niet te druk maken of misschien doe je dat ook helemaal niet? Hihi. Misschien heb je wel veel vruchtwater dat kan ook of opgezette darmen. Ik zou vooral geniet van je buik. Ik denk dat ik zelf ook al een aardig grote buik heb? Maar ik vind het idee dat daar mijn kleintje zit een prachtig idee. :)

Welkom gebruiker735835! Wat leuk dat je al weet dat je een jongetje krijgt! Heb je gewoon 'vroeg' de 20-weken echo gehad? Of heb je het op een andere manier uitgevonden? Wij moeten nog tot 11 november wachten. Buiten dat ik hoop dat alles goed is op de 20-weken echo ben ik toch ook wel heeeeel benieuwd naar het geslacht. We hebben mensen in onze omgeving wel gevraagd een voorspelling te doen en het staat nu 9 voor jongetje tegen 4 voor meisje.

Mijn buik begint ook vorm te krijgen. Ik had al vrij snel een buikje van de darmen en dat wordt nu van onderaf aangevuld door de baby. Daardoor lijkt het nu steeds minder alsof ik gewoon teveel gegeten heb en is het steeds duidelijker dat er een baby in zit. Ik heb trouwens het idee dat de baby voornamelijk links in mijn buik woont. Daar is het duidelijk harder en soms ook boller. Af en toe voel ik ook iets wat misschien wel de baby zou kunnen zijn. Het voelt een beetje als een heel licht trekkend spiertje, midden onderop mijn buik. Maar misschien haal ik het me maar in mijn hoofd.

Morgen hebben we weer een afspraak bij de verloskundige. Ik hoop dat we dan het hartje mogen horen. Tot nu toe heb ik dat niet gehoord, alleen maar gezien op de echo. Ik hoop in elk geval op een teken van leven, want ik vind het maar spannend op erop te vertrouwen dat 'ie nog vrolijk rond stuitert.

Terug
Bovenaan