Zwanger en uitgerekend in april 2016

Jeej, gisteren inderdaad het hartje gehoord. Leuk hoor. Verder was ook alles goed. Lage bloeddruk, maar dat had ik voor de zwangerschap ook al.

Alleen ben ik RhesusC negatief. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar ze moeten het wel in de gaten houden. Als ik antistoffen ga aanmaken tegen het bloed van mijn kindje kan hij/zij bloedarmoede krijgen. Iemand hier ervaring mee?

Hey A-lot,

Gefeliciteerd! Een bijzondere ervaring he?

Mijn bloedgroep is A-negatief en tijdens mijn 2e controle bij de verloskundige gaf zij aan dat er in week 27 bloed geprikt wordt en dan wordt gekeken wat de bloedgroep is van mijn kindje. Mocht hij/zij positief zijn, geven ze voor de zekerheid in week 30 een injectie zodat je geen antistoffen gaat maken en na de bevalling. Dat is eigenlijk niet voor je huidige kindje, maar mocht je een volgend kindje krijgen en hij/zij is ook positief, dan kun je antistoffen maken.

Mijn moeder is ook A-negatief en mijn broers waren positief. Mijn moeder heeft dit ook allemaal gehad, vandaar dat ik het weet. Het is voor de rest niet erg, want ze voorkomen het dus:)

succes!

Hoi Enjoyzwangerschap,

Bedankt voor je antwoord! Ik denk alleen dat het net iets anders is. Mijn bloedgroep is O+. Maar die + is de RhesusD-factor. Er schijnt ook nog zoiets als de RhesusC-factor te zijn en daar is geen injectie voor, omdat je allerlei verschillende soorten antistoffen kunt aanmaken. Ook kan dit al en probleem opleveren bij de eerste zwangerschap, omdat de RhesusC-factor kleiner is en dus de placenta kan passeren. Dus al tijdens de zwangerschap kun je je kindje bloedarmoede bezorgen, ook als je nooit eerder in aanraking bent geweest met anders bloed.

Maar goed, ze houden het volgens mij wel goed in de gaten. En als er toch een probleem lijkt te ontstaan dan kunnen ze er vast heel knappe dingen tegen doen. De Verloskundige leek in elk geval niet heel bezorgd, maar dat is haar werk ook :)

Ondertussen voel ik steeds vaker iets wat best eens de baby zou kunnen zijn. Dat is echt heel leuk. En de baby kan ook al horen, dus ik sta als niemand kijkt weleens tegen mijn buik te praten, haha.

Hoi allemaal,

Leuk zo'n forum!

Ik ben zwanger van ons eerste kindje. Ik ben morgen 14 weken. Gisteren het hartje gehoord.. heel speciaal.

Ik ben nog heel vlug moe. Na een werkdag is het ook bijna meteen klaar voor die dag. Mijn bloed was allemaal in orde dus hopelijk wordt het snel beter. Verloskundige  zei dat dit vanaf 16 weken zal zijn.. Hoop het zo.  Verder heb ik ook last van duizeligheid. Op de meeste vreemde momenten.. Wanneer ik relax op de bank lig bijvoorbeeld.  Eten etc gaat goed.

Ik heb nog geen buikje en ben ook nog niks aangekomen.

Ik sport 1 a 2 keer per week.. ( op vrije dagen) ik probeer een beetje conditie op te bouwen.. Denk dat ik dat goed kan gebruiken in de toekomst ;-)

Gefeliciteerd LotteM!

Dat vlug moe werd bij mij wel minder na week 14, maar ik kan niet zeggen dat ik net zo fit ben als voor de zwangerschap. Ik moet echt veel vroeger naar bed en op donderdagmiddag zie ik al op tegen nog een hele dag werken. Dus ja, de vermoeidheid wordt wel beter, maar niet bij iedereen zoals je gewend was.  Mocht je er last van van blijven houden dan even je ijzer laten checken.

Leuk mama april een jongen! Nog geen meisjes bekend hè?

Ik ben nu 16+1 weken. Ik voel me gelukkig weer helemaal top qua misselijkheid dus die hormoon spiegel neemt duidelijk af. Ook begint nesteldrang al weer toe te staan.....opruimen, poetsen, nieuw bed gekocht voor ons en morgen op jacht naar verf gordijnen en behang. Zowel voor ons als voor onze dochter. Mijn zoontje zijn kamer is helemaal af dus als die van ons klaar zijn dan de laatste kamer, de babykamer en dan is alles klaar! Heerlijk idee!

Ik ben wel 1 dag minder gaan werken, 2 dagen achter elkaar was echt te veel ivm de bekkenpijn. En ik heb voor het eerst een spatader.  Aaahhh!!!

Inmiddels ziet iedereen dat ik zwanger ben, wel raar want ik las in het negenmaandenboek van mijn dochter, de oudste dus, dat ik bij 16 nog niet eens een zwangerschapsbroek droeg. Raar idee aangezien ik nu al weken niks anders doe.

Hallo, ik ben nieuw hier heb me net aangemeld. Ook ik ben zwanger en uitgerekend in April :)

Wil heel graag mijn kindje voelen dus ben benieuwd of jullie het al gevoeld hebben en zo ja, wanneer? Volgens mij ligt wel mijn placenta aan de voorkant :(

Groetjes Manon

Terug
Bovenaan