Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

@Livia M: dan zijn wij ongeveer gelijk in het proces! Ik teste alleen iets eerder omdat ik echt zo ziek was en de huisarts ook wilde uitsluiten.

Het is ook mijn eerste zwangerschap! Vertel.... hoe oud ben je? Wat doe je voor werk etc? Heb je klachten?

@ Anita: ik heb het af en toe en kijk dan lief mijn vriend aan en hij masseert dan zacht en dan leg ik er een warme pittenzak tegenaan.

Gemberthee heb ik nu ook, en vind het best vies maar wellicht helpt het hahahaha! Ik heb altijd een verpakking rijstwafels bij me en van die kleine cupjes jam nu en snoep daar best veel van zo over een dag genomen.

Zijn jullie ook zoveel vroeger wakker dan eerder? En hebben jullie ook last van een "hormoonbuik" zoals een vriendin het noemde... ineens een dikke buik wat wel weer weg zakt voor je echt gaat groeien.

Gefeliciteerd nieuwe zwangere dames! Gezellig dat jullie aansluiten.

@Joss, ja ik ben veeel eerder wakker dan anders. Wel als gevolg dat ik me begin van de middag erg moe voel en geen puf meer heb. 's avonds voel ik me soms wat chagrijnig :( arme vriend thuis!! Mijn buik zet inderdaad wat op, waarschijnlijk zijn het mn darmen, stoelgang is moeizaam..

Verder heb ik geregeld last van een wat strak trekkend gevoel in mn buik, en kan ik alleen kleine beetjes eten. Niet misselijk maar voel me gewoon snel vol.

Ook heb ik erg veel moeite met het nog niet vertellen aan iedereen. Geheimen van een ander kan ik makkelijk mn mond over houden,, maar over m'n eigen zwangerschap vind ik het erg moeilijk en lukt het me slecht. Verspreek me snel. Jullie tips om het stil te houden?  Zit pas in mn 6e week,, nog 6 te gaan.. Help!!

Joss:  ik wordt niet veel eerder wakker dan zou moeten, ben wel snel weer moe halverwege de middag, normaal dronk ik wel een blikje energie maar dat gaat nu niet en koffie lust ik ook niet..

Sapjedaantje: ik vindt t ook erg lastig om mijn mond dicht te houden, vooral op mijn werk als het gaat om het tillen van kinderen in hun bedjes, de ene dag heb ik nergens last van en de dag erop weer wel, even kijken Hoelang ik dit vol hou voordat ik de eerste vragen krijg.

ook ik merk dat ik een dikkere buik heb en het borrelt regelmatig, net of je trek hebt zeg maar, terwijl ik juist pas gegeten heb.

fijne dag allemaal!

gefeliciteerd allemaal!

1Heel leuk om te lezen hoe jullie deze eerste weken ervaren! Ben ook erg blij dat het is gelukt bij ons, mijn vriend is nog wat terughoudend.. Hij is er wel blij mee maar ik merk dat ik het er niet te veel over moet hebben of er mee bezig kan zijn.. Hoe is dat bij jullie?

Begin wel last te hebben van vermoeidheid, duik soms ook lekker 'middags mijn bedje in als dat even kan... Verder al sinds mijn NOD last van een onwijs opgezette buik (darmen).... iemand tips?? :)

Wanneer gaan jullie het vertellen aan ouders, familie en aan vrienden? Ons lijkt het erg leuk om het met kerst te vertellen. Vind het wel spannend want denk dat mijn ouders het totaal niet zien aankomen...

Liefs!

ps. weet iemand hoe je je gebruikersnaam kunt aanpassen?

Hee Libelle gefeliciteerd,

mijn vriend vindt het ook nog lastig

ik ben heel blij maar omdat we nog geen echo hebben gehad en je nog niks ziet is hij nog niet zo in de stemming van de zwangerschap, terwijl ik al van alles voel.

ik wou het ook laten weten met kerst, maar twijfel ook nog het is nog zo pril, wel handig om over sommige dingen te kunnen praten natuurlijk.

ik probeer mijn gebruikersnaam ook aan te passen maar zodra ik op opslaan druk pakt hij het niet.... Dus misschien dat iemand anders ons" kan helpen

@Joss: Wat leuk dat we ongeveer gelijk in het proces zitten. Superspannend allemaal. Ik ben 28 en ik ben leerkracht op een basisschool. Op dit moment heb ik vooral veel pijn in mijn borsten en erg moe. Daardoor beetje prikkelbaar ook.. Ik merk nu ook dat ik niet lang tussendoor met eten moet wachten, want krijg heel gauw een signaal dat ik wat moet eten. Op mijn werk vergeet ik dat weleens. Verder ben ik ook heel erg vroeg wakker inderdaad!

Wat betreft mijn vriend merk ik ook dat ik er het heeele tijd over wil hebben, maar dat het voor een man toch misschien iets anders is dan voor een vrouw. Dus af en toe houd ik me in. (Al ben ik het na vijf minuten weer vergeten ;))

@sapjedaantje en de rest: ik kan helaas niet gaan liggen in de middag, werk dagelijks tot zeker 18 uur. Zodra ik in de vroege ochtend plas overvalt de misselijkheid mij meteen...

Ik heb gelezen en gehoord dat je buik in het begin opgezet kan zijn door hormonen die je darmen van slag maken en obstipatie. Je darmen moeten zich voorbereiden op het maken van plek als je kindje gaat groeien. In de auto lange tijd zitten is irritant maar gelukkig kan de knoop los en richting huis ook de rits! ;)

Wij hebben het gedeeld met één bevriend stel. Ik werd gek en kan dan met een vrouw appen erover en dat voelt goed! En als het onverhoopt mis gaat kan je het ook delen anders is het erg zwaar denk ik. Ouders gaan we met 8 weken na echo vertellen en vrienden etc. 12 weken ofzo net wat uitkomt als ik ze net ervoor zie doe ik niet moeilijk :)

Als vrouw voel je nu al zoveel in je lijf gebeuren!!! Voor mannen is het wat minder concreet nu nog. Mijn vriend is super lief en wil er ook over praten maar wil zelf niet dat het alleen daarover gaat. Probeer samen ook iets leuks te doen, beetje afleiding.

Heb rond de feestdagen paar extra dagen vrij genomen om wat bij te tanken. Gelukkig valt dat niet op omdat iedereen vrij wil dan!!! ;)

Geniet er allemaal van, en voor de kerst nog even wat leuks doen met je partner voor de afleiding ;)

Tot snel!

Hoi Hoi, ik val even in. Ben nieuw hier. Zal zo alles even lezen.

Ik had 14 november een positieve test. Bij mijn vorige twee zwangerschappen ben ik beide heel ziek geweest en heb ik in het ziekenhuis gelegen.

ik leek nu nergens last van te hebben dus was voorzichtig blij.

28 november werd ik toch weer ziek.
Omdat de vorige twee zwangerschappen zo beroerd waren besloten ze het in de gaten te houden en ik werd door gestuurd voor een echo.

Helaas alleen een vruchtzakje (7 weken) 99% een miskraam.
Ik werd zieker en zieker en mocht de week erna terug voor een echo. Inmiddels uitgedroogd en klaar voor opname. Daarnaast wilde ik een curretage omdat ik zo ziek was en er toch niet zat.

weer een echo en wat bleek....er klopt een hartje!!
Alleen klopt de termijn niet. 14 november een positieve test kan dan eigenlijk niet volgens de gynecoloog.
Dus hij houdt nog steeds rekening met een miskraam.
Maar ik ben zo zwanger als iets volgens mij en 1 augustus uitgerekend.

Maandag weer een echo....spannend....

Terug
Bovenaan