Zwanger en uitgerekend in juli 2016

Gefeliciteerd allemaal dames! Ik ben blij, ik mag me ook aansluiten! Hoewel dit ook de enige plaats is waar ik het voorlopig vertel, want na 3 miskramen ga ik het echt eerst even op m'n gemakje aanzien de eerste weken. Gelukkig hebben we al wel 2 gezonde zoontjes. Ben nu 6 weken, en mag met 10 weken een echo. Daarna zien we wel weer.

Maar meekletsen op het forum blijft leuk! Heb je af en toe 's avonds ook een me-time momentje met je zwangerschap ;-) ofzoiets.

p.s. doen de Mamaclubs het niet meer op het forum? Weet iemand dat? Dat is handiger m.i.

@Kimmie he wat fijn dat zal inderdaad een last van je schouders zijn!!

Wij wachten nog geduldig af... haha ik wou zo graag dat het al 30 november was.

Hebben jullie enig idee waarom de ene VK de echo een stuk vroeger of later doet dan de andere?

Mijn VK zei bij 8 weken dan kunnen we het hartje waarschijnlijk horen, en dan lees ik van anderen dat ze bij 6 weken al een echo krijgen. Medische noodzaak of mag een VK zelf bepalen wanneer zij een echo maakt?!

@Hennetje1988, ik heb eigelijk geen idee, denk dat het per praktijk verschild. Verloskundige gaf aan dat je met 5,5 week eigenlijk het hartje al moet zien kloppen.

Ik dacht altijd als je een hele vroege echo krijgt dat het dan medisch is.

Wat fijn kimmie dat alles goed is! Dat zal idd wel een last van je schouders zijn!

@Hennetje1988

Ik krijg een echo bij ongeveer 6,5  week. Bij mij is dit omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad en ze me dus niet te lang wil laten wachten. Eerste keer zou ik mijn eerste echo ook pas rond de 9 weken krijgen.

Vk zei gister tegen mij dat het hartje gemiddeld al vanaf 5 weken en 6 dagen gaat kloppen. Maar ze wilde iets langer wachten om mij/ons hopelijk gerust te kunnen stellen met een sterke hartslag. Dit is namelijk in het begin nog wat zwakker zei ze en dan slaan de twijfels natuurlijk weer toe ofdat dat komt omdat je een te vroege echo hebt of omdat het niet goed is.

Maar wat duurt het wachten lang he! ☺️

@Johanna Jaa het wachten duurt heel lang haha maar ik voel me op het moment goed nauwelijks tot geen last meer van misselijkheid.

Ben wel wat grieperig nu dus dat werkt ook niet erg mee helaas.

Ja als je dan een vroege echo krijgt kan ik me goed voorstellen!

Hallo dames,

Ik ben als alles nu goed gaat 4 juli uitgerekend denk ik. Ik heb 26 november de afspraak staan. Ik hoop echt dat alles nu goed gaat. Ik ben namelijk 11 juli met 30 weken bevallen van mijn overleden zoontje. Ik had een acute placenta loslating. Ik had 30 weken nergens last van. Geen enkel kwaaltje. In de laatste 2 weken heb ik 2 x een pretecho gehad. 2 keer omdat hij zijn tenen in zijn mond had en het voor de buitenwereld lastig zou zijn om te zien. Donderdag 9 juli nog een controle bij de verloskundige. Alles was prima. Vrijdag 10 juli een complete placentaloslating. Onze hele wereld stortte in. In eerste instantie dacht ik; de 12 weken voorbij, vervolgens 20 weken echo alles goed en dan denk je vanaf 26 week als er nu wat gebeurt, komt de baby in de couveuse. Ik had er nooit bij stil gestaan dat het mis zou kunnen gaan. Je verlangt ernaar om moeder te worden en moeder te zijn. Iedereen zegt wel dat ik een moeder ben, maar het voelt niet zo, ik ben geen mama en heb niemand om voor te zorgen. Het verlangen naar een baby werd hierdoor alleen maar groter, maar de angst nu het zover is, is ook velen malen groter. Ik weet dat ik als alles goed gaat onder strenge controle sta en dat ik vanaf 28 weken in het ziekenhuis lig, maar op dit moment durf ik niet te hopen dat het goed gaat en wil ik zo graag blij zijn, maar het lukt mij niet. Het is niet de bedoeling om anderen af te schrikken, want de kans dat het gebeurt is klein, maar ik moet mijn angst kwijt en hoop hier veel mooie verhalen te horen.

Liefs

Wat een ontzettend heftig verhaal Petra!! Ik duim voor je dat alles goed gaat nu!

Ik heb vrijdag een afspraak omdat we ook niet precies weten hoe ver we zijn... Ik hoop heel erg een kloppend hartje te zien! Echt zo spannend!!! Nog twee nachtjes slapen!!

Jeetje Dorise dat is een groot gezin! Lijkt me best pittig...

Terug
Bovenaan