Zwanger en uitgerekend in juli 2016

hoi ik ben Priscilla 29 jaar. ik heb 1 week terug een positieve test gehad. Ik denk dat ik nu 6 weken ben. En volgens mijn berekeningen uitgerekend op 22-07-2016 ik heb 18-12 mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Dit wordt ons 2e kindje we hebben een dochter van 3,5 jaar. Had wel een onregelmatige cyclus dus ben benieuwd wat de uitgerekende datum is volgens de echo. We denken wel het met pakjesavond aan de familie en ons dochtertje te vertellen. Wel vroeg maar het valt meteen op als ik geen wijntje drink😂 En we hebben 2 familie weekenden achter elkaar.

Sinds gister bank/bed rust.. af en toe heel iets bloedverlies maar ik breekt nog steeds niets door! Gister in een moment van wanhoop de gyn gebeld dat ik direct naar de OK wil.. Dit heeft ze me uiteraard uit mn hoofd gepraat! Nu veel rustiger, pak mn rust en zie wel wat het wordt! Heb er zelf iig alles aangedaan.. 4 dec de echo, kww!

Ik snap je stress fh doe lekker rustig aan. En doe je verhaal maar dat lucht misschien een beetje op. Succes komende week.

FH84 spannend! Nog een week proberen te ontspannen!

Ik ben zojuist bij de verloskundige geweest voor een inleidend gesprek. De echo staat nu gepland voor dinsdag 5 januari om 18.30 uur, dan ben ik ruim 10 weken zwanger. Dat lijkt nog zo lang te duren! De uitgerekende datum is nu 30 juli.

Zojuist werd ook de vraag gesteld of ik een nekplooimeting wil laten doen. Ik heb aangegeven hier nog over na te willen denken. Wie van jullie wil dit laten doen?

Ik wil wel een nekplooimeting laten doen. Omdat ik weet dat ik in mijn eentje geen kindje met down aan kan en mijn man om dr week weg is.. Dus ja ik wil dat wel. Zoiezo moet ik een vroege test laten doen op spina bifida (open ruggetje) omdat dit in de familie voorkomt.

Ik ga geen nekplooimeeting laten doen, omdat het een kansberekening is en nooit uitsluitsel geeft. Ik denkt dat je vooral na moet denken wat je met de uitslag zou willen doen. Als je bijv. 60% kans hebt dat je kindje down heeft. Wil dit dan verder door risicovollere tests willen laten onderzoeken? Zou dat voor jou een reden zijn om abortus te laten plegen? Of zou je daarna het gevoel hebben dat het ook 40% kans had geen down te hebben? Zou je je hele zwangerschap druk maken of hij/zij het wel/niet heeft?

Terug
Bovenaan