Johanna wat erg om te horen dat het mis is gegaan. Veel sterkte met het verwerken.
Maris, ik was vorig week ontzettend misselijk. Eigenlijk de hele dag door. Alles wat ik at of dronk kwam eruit. Verschillende personen (waaronder de vk) gaven aan dat het niet alleen belangrijk is om in bed al wat te eten, maar juist heel rustig aan te doen. Dit is mijn ritueel en het helpt ontzettend:
- 20 minuten eerder de wekker zetten
- als de wekker gaat blijven liggen met ogen dicht
- langzaamaan ogen open en iets hoger liggen met mijn hoofd (5 min)
- nog hoger liggen/zitten en heel langzaam een droge beschuit eten met af en toeneen slok lauw water
- blijven liggen/zitten na beschuit
- dan op de rand van het bed zitten en benen laten hangen
- dan heel langzaam opstaan en heel langzaam van de trap
- plassen voor moeders voor moeders 😛
- thee zetten en speciale ochtendmisselijkheid thee (met gember en munt)
- en dan weer een beschuit eten met boter en evt hagelslag
- langzaam aankleden/spullen pakken/naar het werk rijden zonder op te winden om het verkeer
- gedurende de dag bij gevoel van misselijkheid lauwe cola (heb ik van de vk en zelfs evt een schepje suiker in de cola om zo het koolzuur weg te hebben. Geen cola light!)
- om de 2 uur wat eten (beschuit/boterham)
- 's avonds vooral zitten/liggen en niet te veel verplichtingen
Ik moet zeggen dat ik de eerste dag dat ik hiermee begonnen ben, ben begonnen met alleen bouillon en droge beschuit. Daarna iedere dag langzaam opbouwen met meer en ander eten. Nu eet ik alweer super veel en gevarieerd en niet meer hoeven overgeven.
Ik kan de misselijkheid nu heel goed hebben, af en toen een vlaag maar dan een slok cola en het trekt weg. Hopelijk heb je hier iets aan.