Zwanger en uitgerekend in Oktober '16

Xanna, ik las je berichtje pas nadat ik mijne al gepost had. Ik weet niet hoe ver je zwanger was, mijn zoontje is na 40 weken overleden en daarvoor een miskraam gehad bij cq 5 weken. Ik snap je ongerustheid volkomen. Er is weinig aan te doen behalve jezelf afleiden en de dagen doorkomen zonder al teveel stress. Zelf slaap ik erg veel maar wachten duurt lang he?

Goedemorgen,

Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap, erg leuk!

Ik ben ook zwanger van de 2 de en ik denk nu 5/6 weken. Wel wat last van buikkrampen wat ik bij de eerst helemaal niet had, maar gelukkig geen misselijkheid dit had ik wel extreem bij de eerste. Vind het allemaal erg leuk, en kan het weer bijna niet geloven. Onze ouders hebben we al ingelicht omdat we het niet voor ons konden houden.

Ik heb 29 februari de 1 ste echo om te kijken voor de termijn bepaling dit omdat het niet precies zeker is het kan ook al 9/10 weken zijn, maar zelf  denk ik van niet. Maar een extra echo is altijd leuk. Heb er enorm veel zin in :D.

Benieuwd naar al jullie ervaringen.

Liefs !

Jeetje Suus, wat een verhaal! als jij dit nog een keer aandurft, moet ik helemaal niet zeuren! Ik was een week of 9/10 toen we er achter kwamen dat het niet goed was. Volgens mij ben ik niet de enige (buiten jou om, maar dat vind ik echt een heel ander verhaal) hier die dit heeft meegemaakt als ik dat zo lees, en ik ken behoorlijk veel voorbeelden van hoe het ook de tweede keer super goed raak kan zijn.

Ik mag al supervroeg voor de echo ook, vanwege dat het eerder mis is gegaan. Wellicht dat ze jou daarom ook vroeg inplannen, meestal ga je rond de 10wk. Donderdag as (ik ben dan 6 weken) mag ik alvast. Maar de assistente zei al; garantie tot aan de deur, en dat weet ik van de vorige keer.

Moeders voor Moeders heb ik toen wel gedaan, ik ben nu wat terughoudender in alles wat met zwanger zijn en baby's te maken heeft, uit zelfbescherming. Maar ze hebben het toen heel goed opgepakt en snel/lief afgehandeld!

superstoer dat je er ook alleen voor durft te gaan, powervrouw!!

ps; Roxane welkom en ook gefeliciteerd! ;-)

Xanna ik denk dat het voor jou evengoed zwaar is. Ik blijf de eerste 12 weken heel spannend vinden.

Waarom precies een vervroegde echo? Ik moest met 8 weken (loop in het zhs) maar ivm vakantie is het nu met 7.5 week. Werd mij verteld dat ze weinig konden zien dus ben bang dat ik teleurgesteld raak. Wat ga jij met 6 weken zien?

Liefs

Ik denk vooral dat het er normaal uit ziet voor 6 weken. En dat het in de BM zit, vanwege mijn 'pijnklachtjes'. Het kon/mocht dus ik dacht baat het niet dan schaadt het niet. Ik ben de vorige keer gecuretteerd (sorry wil de stemming hier niet verpesten!!) en ergens een beetje bang dat er iets beschadigd is.

Waarschijnlijk zit het tussen mijn oren maar toch...

Hoi Dames,

Allereerst iedereen gefeliciteerd! Ook ik ben zwanger en hoop ons kindje vast te houden in Oktober. Leuk om zo met medestanders te kunnen kletsen, vooral nu het nog zo pril en spannend is. ( Ik herken veel van wat ik nu al gelezen heb). Ik ben nu 5 weken zwanger en ben de ene dag ontzettend moe en de andere dag vol energie. Voor de rest heb ik ook regelmatig last van vage krampjes bij mn baarmoeder, last van mijn darmen waardoor ik al best n buikje heb (prikkelbare darm die blijkbaar extra prikkelig is bij een zwangerschap) en last van mn borsten. Niet misselijk, ik hoop dat dat o blijft!

hoi hoi,

heb me ook maar eens ingeschreven, toch fijn om er ergens over te kunnen praten!
Volgens de berekeningen mogen wij op 6 oktober ons eerste kindje verwachten.
Verloskundige twijfelde een beetje over de datum doordat ik een week eerder nog negatief testte en een week later wel positief.
Ze plande de eerste echo dan liever wat later, omdat als het toch te vroeg zou zijn ze ons niet zou kunnen vertellen of het hartje klopt of niet.
Dus dan liever een week later en het zeker weten!

Mijn hele dag is een vlaag van misselijkheid en ik kan boeren als een bouwvakker. Ook de vage krampjes in mijn buik en een opgeblazen gevoel, alsof ik mijn broeken nu allemaal al niet meer pas...
Hoop dat het allemaal snel zakt en ik me niet 9 maanden zo beroerd ga voelen....!

Ik heb me van de week ook ingeschreven voor moeders voor moeders. Wat een goed initiatief! Nooit geweten dat het bestond!
Ik wacht nog op een telefoontje van ze...

Hey wat leuk allemaal lotgenoten!

Ik ben inmiddels ook een beetje misselijk(vooral NA mijn ontbijt) een onbestemd gevoel in mijn buik(tis geen buikpijn, maar ook geen fijn gevoel) de darmen.. tjaa ik kan niet goed naar de wc.. maar dat kon ik al niet..

verder vind ik het allemaal ontzettend spannend vooral omdat de vorige keer fout is gegaan! Dinsdag 1 maart hebben we intakegesprek en echo.. dan ben ik ruim 6 weken denk ik.

Vinden jullie het ook allemaal zo spannend.. pffffff

Terug
Bovenaan