Zwanger en uitgerekend in Oktober '16

Hallo meiden,

Allemaal onwijs gefeliciteerd! Ik mag mij bij jullie aansluiten, op de valreep van oktober. Voorlopige datum is namelijk 29 oktober. Spannend! Ik herken mij dan ook zeker in jullie, wachten tot de eerste echo, die heb ik pas bij 9 weken, nog drie weken wachten. Veel succes en probeer te genieten, dit is zo mega bijzonder. Het wordt ons eerste kindje.

Hoi Allemaal,

Helaas vorige week een dag nadat ik mijn bericht plaatste een miskraam gehad. Dit was voor mij de eerste keer zwanger en dus ook mijn eerste miskraam. Wat een klap is dat zeg. Je wordt keihard van je roze wolk getrapt. Ik bloed sinds gisteren niet meer, maar ben nog ontzettend moe en af en toe erg verdrietig. Ik wens jullie een hele goede zwangerschap toe, ik ga deze topic verlaten.

@Leen123... wat ontzettend verschrikkelijk! Ik weet precies wat je meemaakt. heb dit afgelopen nieuwjaarsdag gehad. Hopelijk ben je net als ik snel weer toe aan een nieuwe poging, en is het net als bij mij ook zo snel weer raak!
Weet wel dat dit niet aan jou ligt. dat het kindje wss niet goed was. en dat de zwangerschap anders later alsnog afgebroken had moeten worden. Dit overkomt heel veel vrouwen en je bent hierin niet alleen! Ik ga heel veel aan je denken! Dikke knuffel!

Nou ben ik zo onder de indruk dat ik vergeet te typen waar ik voor kwam, Namelijk... Mijn 1e echo.. Ik wil het ondanks het slechte nieuws toch met jullie delen.

Wij hebben zojuist het hartje van ons kleintje zien kloppen! Wat is dat bijzonder! En wat een ontzettende opluchting is dat zeg! Jeetje! De vrouw vd echo denkt dat ik nu 7weken en 1 dag ben. dus dat zou betekenen 17 oktober uitgeteld. Maar ik moet 29 maart terug voor de termijnecho, dan kan het nog bijgesteld worden!

@leen123, wat ontzettend rot zeg! Ik snap dat je hier verdrietig door bent en je lichamelijk slecht voelt! Sterkte!!

@siebel, wat leuk zeg! Ik kan ook niet wachten op dat eerste moment dat je weet dat het hartje klopt!!

Ikzelf ben echt de hele dag ontzettend beroerd. Gisteren de verloskundige gebeld en die adviseerde om de huisarts maar even te bellen. Ik heb vandaag emesafene tabletjes gekregen, vanavond de eerste innemen. Ik hoop zo dat het werkt!

Net bezoek gehad van een consulente van moeders voor moeders. Zij doen nogmaals een zwangerschapstest. Stiekem wel fijn, want ergens blijft die twijfel. Ja je hebt een positieve test, maar is het echt zo? (buiten dat ik kots en kots misselijk ben heel de dag) Maar deze was ook heel snel en heel duidelijk positief!
Duidelijke uitleg gehad, en de plaspotten en een maatbeker... haha
En ik kreeg, alvast als bedankje, een badcapeje.. *smelt*
Alleen dan komt weer dat moment dat je het op moet ruimen, omdat er mensen binnen kunnen lopen die niet weten dat je zwanger bent.
Volgend weekend gaan we het eindelijk vertellen! Maakt alles weer een stukje makkelijker!

Hallo allemaal,

Wij weten nu zo'n 2 weken dat we (als alles goed gaat) een kindje mogen verwachten rond 28 oktober. Ik heb van de week de VK gebeld en een afspraak staan voor 5 april. Jeetje wat duurt dat lang zeg! Dan zijn we ongeveer 10,5 week zwanger.

Ik hoop dat dan alles ook goed is en natuurlijk blijft! Het is de eerste keer dat ik zwanger ben en vind alles erg spannend.

Verder heb ik weinig klachten, ik ben wel sneller moe en wat gerommel in mn lichaam maar ben er (nog) niet ziek van.

Ik twijfelnog over moeders voor moeders. Ik wil namelijk niet dat de hele buurt al weet dat ik zwanger ben.. ik ga morgenmiddag of vrijdag wat meer informatie opzoeken. En misschien toch maar wel een afspraak maken. Ik gun het namelijk elke vrouw om zich zo beroerd maar oh zo gelukkig te voelen!

Hebben jullie ook die dubbele gevoelens? Het ene moment ben je dolgelukkig en zie je alles rooskleurig terwijl je het andere moment in een heel diep dal zit?

Hallo allemaal,

leentje123, als je dit nog leest, wat vervelend allemaal. Het is een emotionele achtbaan, ik weet er alles van. en al die goedbedoelde opmerkingen 'ja dan was er iets mis met het kindje'... Ja dat snap jij ook wel! Maar die roze wolk daar had je graag nog langer op gezeten!! Een troost; je bent nu extra vruchtbaar, dus go for it ;-)!

Ook wij hebben al een hartje zien kloppen.. De vraag is, blijft het er bij een? De echoscopiste zag namelijk nog een tweede vruchtje, maar daarvan zag ze nog geen hartslag. Ik was uiteindelijk 5,5 week dus het kon goed zijn dat dat alsnog ging gebeuren. We mochten nergens op rekenen, maar je raadt het al, in gedachten vertellen we iedereen het dubbelgrote nieuws al, en zijn we al een duo wagen aan het kopen... Niemand weet het nog, al zullen er ongetwijfeld vermoedens zijn.

Morgen ga ik voor vervangend werk kijken. Ben namelijk stewardess en krijg tijdens de zwangerschap een vliegverbod. Zal mij benieuwen! Maandag 14 maart weer voor een echo, om te zien of nummer 2 er nog bij is. 1 zou al fantastisch nieuws zijn hoor!!

Terug
Bovenaan